کد خبر 507552
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

دو تیم استقلال و تراکتورسازی در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که همه منتظر واکنش تماشاگران تبریزی به حضور قلعه‌نویی در این تیم هستند.

به گزارش مشرق، شاید اگر امیر قلعه‌نویی پیش  از بازی با استقلال به عنوان سرمربی تراکتورسازی انتخاب نمی‌شد این بازی چندان حساسیتی نداشت اما بی‌تردید حضور این مربی این بازی را بسیار حساس کرده است. قلعه نویی فصل گذشته با استقلال نتایج کابوس‌واری گرفت و نتایج این تیم هرگز در حد انتظار نبود. همین موضوع باعث شد پرویز مظلومی بعد از 3 سال دوری از استقلال این تیم را تحویل بگیرد و حالا این بازی هم نبرد انتقامی برای قلعه‌نویی است و هم مظلومی. مظلومی می‌خواهد ثابت کند که انتخابش به عنوان سرمربی استقلال اشتباه نبوده است و البته قلعه‌نویی پرافتخاترین مربی لیگ برتر هم می‌خواهد نشان بدهد که هنوز هم بهترین مربی ایران است، مربی که در اولین تجربه خود روی نیمکت تراکتورسازی باید با صدرنشین لیگ برتر بازی کند و می‌تواند خیلی چیزها را ثابت کند. به جز این در بین استقلالی‌ها بازیکنانی هستند که هرگز رابطه خوبی با قلعه‌نویی نداشتند و حالا این بازی برای آنها نبرد انتقامی محسوب می‌شود. همه اینها باعث می‌شود تا بازی امروز به یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل برای دو تیم تبدیل بشود  بازی که برای خیلی‌ها بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود و باید دید کدام تیم در آن موفق می‌شود.

برخورد تماشاگران تراکتورسازی با قلعه‌نویی
طرفداران تراکتورسازی همچنان از اتفاقات لیگ یازدهم از قلعه‌نویی ناراحت هستند و به همین دلیل او فعلا مربی محبوبی در بین تماشاگران این تیم نیست. قلعه‌نویی در پایان لیگ یازدهم به مدیران تراکتورسازی قول داد که فصل آینده هم در این تیم می‌ماند اما به دلیل اختلاف مالی ترجیح داد از این تیم جدا شود. قلعه‌نویی در لیگ دوازدهم سرمربی استقلال شد و در بازی رفت با تراکتورسازی ترجیح داد عمل پایش را بهانه کند و به تبریز نرود اما او در تمام این سال‌ها به یک چهره منفور بین تماشاگران این تیم تبریزی تبدیل شده است. حالا بازی امروز فرصتی برای قلعه‌نویی است که او بتواند با پیروزی برابر تیم محبوبش دوباره در بین هواداران تراکتورسازی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

با انگیزه‌ها در برابر ژنرال
در بین استقلالی‌ها بازیکنانی هستند که انگیزه‌های بی‌شماری برای موفقیت در بازی امروز دارند. بی‌تردید این بازی برای مهدی رحمتی بازی مرگ و زندگی است. امیر قلعه‌نویی در پایان لیگ سیزدهم با کاپیتان این فصل استقلال به مشکل خورد و ترجیح داد او را در لیست مازاد خود قرار بدهد. در آن روزها قلعه‌نویی هرگز ارتباط خوبی با ستاره‌های تیمش نداشت و البته عملکرد ضعیف رحمتی در آن فصل باعث شد که سرمربی وقت استقلال چندان تمایلی به ادامه همکاری با او نداشته باشد. بی تردید رحمتی در این بازی می خواهد خیلی چیزها را ثابت کند.

قلعه‌نویی فصل گذشته تلویحا ملی‌پوشان تیمش را متهم به کم‌کاری کرد و به همین دلیل هم خسرو حیدری کوه انگیزه است که جواب مربی‌اش را در زمین مسابقه بدهد. آرش برهانی هم که در زمان قلعه‌نویی هرگز بازیکن تاثیرگذاری نبود، آماده است که با حضور در زمین توانایی‌های خود را نشان بدهد. البته اگر پرویز مظلومی حاضر شود به او بازی بدهد.

آخرین تقابل مظلومی- قلعه‌نویی
پرویز مظلومی برای پیروزی در بازی امروز کوه انگیزه است. او که در این سال‌ها همیشه زیر سایه امیر قلعه‌نویی بوده است خیلی انگیزه دارد که ثابت کند چیزی کمتر از پرافتخارترین مربی لیگ برتر ندارد. هرچند آخرین تقابل آنها مربوط به هفته دوم لیگ برتر می‌شود اما چون در آن بازی قلعه‌نویی هرگز قراردادی رسمی با ملوان امضا نکرده بود می‌توان آخرین تقابل 2 مربی را به لیگ سیزدهم ربط داد. جایی که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال و پرویز مظلومی سرمربی مس کرمان بود. در این بازی که در نهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید، فرهاد مجیدی در اقدامی غیرمنتظره از فوتبال خداحافظی کرد. اقدامی که باعث شد محبوبیت قلعه‌نویی دربین هواداران استقلال به شدت کم شود. این بازی از آن جهت مهم بود که عده‌ای خداحافظی مجیدی را به اختلافش با قلعه‌نویی ربط دادند و از همان روزها بود که سقوط استقلال شروع شد.

محبوب‌‎ها روبروی مربی سابق
امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده بازیکنانی بودند که فصل گذشته با حمایت کامل امیر قلعه‌نویی به استقلال آمدند و حالا هم ستاره‌های تیم شان هستند. حالا این 2 بازیکن باید فردا روبروی سرمربی سابق‌شان قرار بگیرند. امید ابراهیمی در بازی با ملوان در هفته دوم لیگ برتر 2 گل به ملوانی زد که امیر قلعه‌نویی مسئول فنی آن بود و شهباززاده در آن بازی مصدوم بود. حالا این 2 بازیکن باید برابر تیمی بازی کنند که سرمربی آن بسیار به آنها اعتقاد دارد و باید دید برخورد قلعه‌نویی در بازی امروز با آنها چطور خواهد بود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس