به گزارش مشرق، سید جعفر تشکری هاشمی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که درباره کاهش آلودگی هوا بود این موضوع را بیان کرد.
وی ادامه داد: تامین اتوبوس و نیمی از هزینه ساخت مترو برعهده دولت است و این کار به طور کامل انجام نگرفته است چرا که شاهدیم به عنوان نمونه در احداث مترو تنها مبلغی پرداخت شده که تنها در حد ساخت و احداث 300 متر بوده است.
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: دولت باید تعهدات خود برای افزایش حمل و نقل عمومی را عملیاتی کند چرا که این کار باعث می شود مردم کمتر از وسایط نقلیه شخصی استففاده کنند و به طور طبیعی آلودگی هوا نیز کاهش می یابد.
تشکری هاشمی تصریح کرد: در زمینه اتوبوس نیز در حدود 6 هزار دستگاه باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود اما نزدیک به 6 سال است که چنین موضوعی مغفول مانده و اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد:یکی از ضروریات توجه به حمل و نقل عمومی است و مسوولان ذیربط نیز باید در این جهت اهتمام ویژه ای داشته باشند.
معاون شهردار تهران با برشمردن راههای غلبه بر بحران آلودگی هوا گفت:خروج خودروهای فرسوده،ممانعت از تردد خودروهای کاربراتی در مناطق آلوده،الزام آور کردن معاینه فنی ،تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک می تواند اثر بخش شود.
تشکری هاشمی خاطر نشان کرد:متاسفانه از مجمع میلیون خودروی در حال تردد تهران در حدود 300 هزار دستگاه فقط معاینه فنی دارند و وسایط نقلیه بدون معاینه نباید اجازه تردد داشته باشند.
وی اضافه کرد: متاسفانه کارخانه های موتورسازی نیز، موتورهایی را تولید می کنند که ایجاد آلودگی می کند در صورتی که باید از خودروهای برقی و استاندارد بهره گرفت.
این مقام مسوول در شهرداری تهران، علت دیگر افزایش آلودگی هوا را ذرات 2.5میکرون است که به طور طبیعی باید مد نظر قرار بگیرد.
وی ادامه داد: کیفیت سوخت، گازوییل،تردد خودروهای فرسوده و از رده خارج نشدن این خودروها از جمله عوامل مهم دیگردر آلودگی هوای کلانشهرها است.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: این اقدام مهم یعنی خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه باید از جانب ستاد سوخت انجام بگیرد؛ این ستاد نیز به وزارت خانه ای واگذار شده و باید فعالیت اش بیشتر باشد.
تشکری هاشمی خواستار اهتمام جدی مسوولان برای رفع آلودگی هوا و توجه به هشدارهایی همچون حمل و نقل عمومی شد.
وی همچنین درباره بحث وجود بنزین یورو 4 و آیا اینکه چنین بنزینی وجود دارد و یا باعث ارتقا کیفیت شده است یا خیر؟ گفت: وضعیت بنزین و گازوییل تا حدودی نسبت به گذشته بهبود یافته اما اینکه مطابق با استاندارد است را نمی توان اظهار نظر کنیم؛اینکه مطابق با یورو 4 است هم نیاز به آزمایش دارد.
در این دیدار علی اصغر رجبی رییس مرکز مل هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز حضور پیدا کرد.
وی ادامه داد: تامین اتوبوس و نیمی از هزینه ساخت مترو برعهده دولت است و این کار به طور کامل انجام نگرفته است چرا که شاهدیم به عنوان نمونه در احداث مترو تنها مبلغی پرداخت شده که تنها در حد ساخت و احداث 300 متر بوده است.
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: دولت باید تعهدات خود برای افزایش حمل و نقل عمومی را عملیاتی کند چرا که این کار باعث می شود مردم کمتر از وسایط نقلیه شخصی استففاده کنند و به طور طبیعی آلودگی هوا نیز کاهش می یابد.
تشکری هاشمی تصریح کرد: در زمینه اتوبوس نیز در حدود 6 هزار دستگاه باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود اما نزدیک به 6 سال است که چنین موضوعی مغفول مانده و اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد:یکی از ضروریات توجه به حمل و نقل عمومی است و مسوولان ذیربط نیز باید در این جهت اهتمام ویژه ای داشته باشند.
معاون شهردار تهران با برشمردن راههای غلبه بر بحران آلودگی هوا گفت:خروج خودروهای فرسوده،ممانعت از تردد خودروهای کاربراتی در مناطق آلوده،الزام آور کردن معاینه فنی ،تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک می تواند اثر بخش شود.
تشکری هاشمی خاطر نشان کرد:متاسفانه از مجمع میلیون خودروی در حال تردد تهران در حدود 300 هزار دستگاه فقط معاینه فنی دارند و وسایط نقلیه بدون معاینه نباید اجازه تردد داشته باشند.
وی اضافه کرد: متاسفانه کارخانه های موتورسازی نیز، موتورهایی را تولید می کنند که ایجاد آلودگی می کند در صورتی که باید از خودروهای برقی و استاندارد بهره گرفت.
این مقام مسوول در شهرداری تهران، علت دیگر افزایش آلودگی هوا را ذرات 2.5میکرون است که به طور طبیعی باید مد نظر قرار بگیرد.
وی ادامه داد: کیفیت سوخت، گازوییل،تردد خودروهای فرسوده و از رده خارج نشدن این خودروها از جمله عوامل مهم دیگردر آلودگی هوای کلانشهرها است.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: این اقدام مهم یعنی خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه باید از جانب ستاد سوخت انجام بگیرد؛ این ستاد نیز به وزارت خانه ای واگذار شده و باید فعالیت اش بیشتر باشد.
تشکری هاشمی خواستار اهتمام جدی مسوولان برای رفع آلودگی هوا و توجه به هشدارهایی همچون حمل و نقل عمومی شد.
وی همچنین درباره بحث وجود بنزین یورو 4 و آیا اینکه چنین بنزینی وجود دارد و یا باعث ارتقا کیفیت شده است یا خیر؟ گفت: وضعیت بنزین و گازوییل تا حدودی نسبت به گذشته بهبود یافته اما اینکه مطابق با استاندارد است را نمی توان اظهار نظر کنیم؛اینکه مطابق با یورو 4 است هم نیاز به آزمایش دارد.
در این دیدار علی اصغر رجبی رییس مرکز مل هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز حضور پیدا کرد.