هاشمی در این سخنان، رسماً و علناً پروژه دو پاره سازی جامعه در آستانه انتخابات را کلید زد و با دسته‌بندی مردم به "این طرفی‌ها" و "آن‌طرفی‌ها"، از ناامنی‌هایی سخن گفت که ممکن است در آینده دامنگیر کشور شود.

گروه سیاسی مشرق – «ناامنی»‌ و «مردم»، کلیدواژه‌های تکراری این روزهای سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی است. پیرمرد باسابقه بهرمانی که در آستانه 82 سالگی به همراه فرزندان دختر و پسرش برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در ساختمان وزارت کشورحضور یافت، در سخنانی قابل تأمل در اشاره‌ای ضمنی به احتمال بروز ناامنی در ایران در آینده، گفت: «می‌دانید که با توجه به وضعیت منطقه و ناامنیی که کشور را احاطه کرده و حوادث موجود، "سال‌های آینده"، سال‌های مهمی در تاریخ ما خواهد بود.» و بلافاصله در ادامه برای رفع سوءظن و نگرانی مردم از این سخنان، افزود: «ما، در این شرایط، امنیت داریم و خدا را شکر می‌کنیم و از ملت که میدان نمی‌دهند اشرار در کشور فتنه به پا کنند، سپاسگزاریم. از نیروهای دفاعی و اطلاعاتی که مواظب تحرکات افراد ناباب هستند صمیمانه متشکریم و معتقدیم هر کس انتخاب شد، می‌تواند به نیابت از مردم تصمیم بگیرد.»[1]

چرا هاشمی در آستانه انتخابات این‌قدر از ناامنی و جامعه دو پاره سخن می‌گوید؟

اینکه هاشمی از «سال‌های مهم آینده» سخن می‌گوید و از «امنیت در این شرایط» و «ناامنیی که کشور را احاطه کرده» حرف می‌زند سخنانی غریب از او نیست اما سخنانی خاص است که از وی تنها در مقاطعی خاص مانند ایام نزدیک به انتخابات منتشر می‌َشود و همان بوی نامه بی‌سلام وی به رهبر معظم انقلاب را می‌دهد که در آن، از «آتشفشان‌های درون سینه‌ها» سخن راند.

این خط، در سخنان هاشمی در دانشگاه آزاد نیز تکرار شد. وی در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه»‌ با تأکید بر اینکه امنیت داخلی کشور به خاطر علاقه‌مندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: «باید این علاقه‌مندی تقویت شود تا ایران مثل الان در کنار کشورهای ناامن منطقه، همچنان امن و استوار بماند.»[2]

طعم تهدیدآمیز نامه بی‌سلام رفسنجانی در گفت‌وگوی وی با روزنامه‌ آرمان، نیز چشیده می‌شود. هاشمی بازهم با کلیدواژه ناامنی و مردم می‌گوید و بیان می‌کند: «دلیل عمده این امنیت را باید در علاقه مردم به وطن و انقلاب‌شان دید. چون اگر مردم علاقه‌مند نبودند، پنجره‌های زیادی برای حضور دشمن وجود داشت و دارد، علاقه مردم فضا را از نفوذ دشمنان، تا حدود زیادی حفظ می‌کند. یکی از عوامل رضایت مردم این است که احساس می‌کنند، سرنوشت‌شان دست خودشان است. معنایش همان است که انتخابات پرشور و حضور هر چه بیشتر مردم، نشان علاقه و امید مردم به کشورشان است و این مسئله خیلی‌ها را مأیوس می‌کند.

چرا هاشمی در آستانه انتخابات این‌قدر از ناامنی و جامعه دو پاره سخن می‌گوید؟

رفسنجانی در ادامه سخنان خود، بار دیگر به القای نتیجه‌ نامطلوب انتخابات 88 می‌پردازد و زیرکانه با بیان جمله «مردم در انتخابات قبلی که حضور پیدا کردند، نتیجه گرفتند!» این طور القا می‌کند که لابد در انتخابات 88 مردم حضور نیافته‌اند و لذا نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

وی همچنین پا را فراتر می‌گذارد و رسماً و علناً پروژه دو پاره سازی جامعه در آستانه انتخابات را کلید می‌زند و با دسته‌بندی مردم به "این طرفی‌ها" (طرفداران دولت و نیروهای فرهیخته و جوانان و تحصیل‌کرده‌ها که مرجع شده‌اند!) و "آن‌طرفی‌ها" (که نیاز به حاکم‌شدن عقلانیت دارند! و فضای امن را ناامن می‌کنند!) می‌گوید: «آنچه که ما هم می‌فهمیم و گزارش‌هایی هم که به ما می‌دهند، این است که امید مردم در این انتخابات بیشتر از انتخابات دو سه دوره گذشته است؛ علتش هم این است که در انتخابات قبلی که حضور پیدا کردند، نتیجه گرفتند و باید این را دلیل خوبی بگیریم. به‌علاوه خیال مردم جمع است. چون "طرفداران دولت" و "طرفداران نیروهای فرهیخته" می‌دانند که در "این‌طرف" اشکالی وجود ندارد و "دیگران" هم نمی‌خواهند در این بخش بیایند. البته آن‌ها هم نمی‌خواهند این کار بشود لذا در "طرف دیگر"، "محدودیت‌هایی" وجود دارد. امیدوارم در "آن‌طرف" هم "عقلانیتی" حاکم شود که فضای خوب و امن حاضر را به جهت خیالات واهی "ناامن" نکنند و "بگذارند هر چه مردم می‌خواهند اتفاق بیفتد" چون اگر این اتفاق بیفتد، "امنیت" ما پایدار می‌شود.»[3]

در ادامه سخنان هاشمی بیشتر رویه هشدار و تهدید به خود می‌گیرد و می‌گوید: «شما ببینید الآن در آذربایجان، ترکیه، عراق، سوریه، در جنوب یمن، بحرین و در این‌طرف افغانستان و پاکستان چه خبر است! واقعاً ما جزیره امن منطقه هستیم. این فقط تصور نیست، بلکه حقیقت قضیه است. نباید این حالت را با ناراضی‌کردن افکار عمومی و مخصوصاً جوان‌ها و تحصیل‌کرده‌ها ـ چون الآن این‌ها مرجع شدند ـ به هم زنند و ناامن کنند. مسئولان نظارت هم این را درک می‌کنند و می‌دانند. امیدم از انتخابات گذشته بیشتر است.»[4]

چرا هاشمی در آستانه انتخابات این‌قدر از ناامنی و جامعه دو پاره سخن می‌گوید؟

این در حالی است که امنیت مقوله‌ای چندوجهی است که در دنیای متلاطم امروز بسیار اهمیت دارد. در واقع، امنیت، اساس رفاه و پیشرفت یک جامعه است. جمهوری اسلامی ایران نیز با تدابیری که اندیشیده قدر این نعمت بزرگ را که بنابر سخن امیرالمؤمنین علی(ع) «افضل النعم» است، به‌خوبی می‌داند. از همین روست که موضوع امنیت با مقابله با خطرات احتمالی در خارج از مرزها دنبال می‌شود تا در داخل شاهد صحنه‌های ناگوار نباشیم و از همین جهت است که شعار انحرافی «نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران» از سوی اغتشاشگران در کوچه‌های فتنه شنیده شد تا هدف دشمن که ناامنی فضای داخلی ایران است، محقق شود.

حال، بازگو کردن این جنس از سخنان، آن‌هم پیش از برگزاری انتخابات، معنای خاصی می‌یابد. اینکه ثبات، امنیت و آرامش کشور را به این شکل به انتخابات و افکار عمومی ربط دهیم دقیقاً بازنمایی و بازخوانی نامه بی‌سلام سال 88 است. نامه‌ای که سراسر مطرح می‌کرد که اگر برخلاف بخشی خاصی از افکار عمومی که بر حسب اتفاق محوریت آنها با هاشمی است عمل شود جامعه شاهد نوعی طغیان خواهد بود که خبر از فتنه می‌داد و امروز این‌طور بازخوانی می‌شود که نباید با ایجاد نارضایتی در جوانان و افکار عمومی و نخبگان و طرفداران دولت، شرایط نامطلوبی را که بر کشورهای منطقه حاکم است به داخل ایران گسترش دهیم.

هاشمی در این سطور، به‌نوعی با تهدید و گروگان‌گیری سعی دارد گام اول برای حصول نتیجه مطلوب خویش در انتخابات را بردارد و از مدل انتخاباتی سال 88 برای رسیدن به این فقره استفاده می‌کند. خودمرکزپنداری در سطرسطر نامه بی‌سلام هاشمی به رهبر معظم انقلاب در سال 88 موج می‌زد و در سخنان اخیر نیز این خودمحوری در سخنانش عیان است؛ خودمحوری که به این موضوع ختم می‌شود که اگر مطلوب وی اتفاق نیفتد، اتفاقات ناگواری آن‌هم از سوی بدنه خاصی از مردم در پیش خواهد بود!

اما فرق سخنان هاشمی 88 با هاشمی سال 94 این است که اکنون، آتش فتنه خاموش شده و همگان بعد از غبارروبی فتنه، به ماهیت آن پی برده‌اند، اما وی از ابزار ناامنی خارجی ازجمله داعش و خطر احتمالی آن برای تهدیدات خود بهره می‌جوید، گویی که داعش منتظر است بر خلاف خواست هاشمی و یارانش، اقدامی صورت بپذیرد، آن زمان است که داعش و تکفیری ها به علت ناامیدی مردمان نخبه خیالی، وارد کشور می‌شوند و ایران نیز به مانند کشورهای منطقه دچار نا امنی می‌شود!

چرا هاشمی در آستانه انتخابات این‌قدر از ناامنی و جامعه دو پاره سخن می‌گوید؟

هاشمی طوری سخن می‌گوید که گویی نسبت به تحرکات داعش در کشور و منطقه اطلاع دارد به‌گونه‌ای که در همایش «وحدت و دانشگاه» بیان داشت که «‌اخیراً سه نفر از شرق کشور واردشده‌اند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمب‌گذاری و مردم را به شهادت برسانند.»[5]؛ موضوعی که بلافاصله از سوی مقامات عالی‌رتبه امنیتی در دولت تکذیب و رد شد و ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور، در واکنش به این ادعاهای واهی و القای دروغ فضای ناامنی در جامعه، تأکید کرد که «موضوع مطرح‌شده درباره ورود برخی افراد برای بمب‌گذاری در سه‌نقطه از کشور صحت ندارد.»[6]

کارشناسان معتقد هستند این سخنان هاشمی رفسنجانی به نوعی تهدید امنیت کشور و مردم و از بین بردن آرامش عمومی در جامعه است، به نوعی که وی با تحت فشار قرار دادن نهادهای انقلابی و مسؤول در امر انتخابات، به آن‌ها می گوید هر آنچه سبب افکار عمومی مورد نظر این قشر نارحت شود، نباید انجام بگیرد، این سنخ اظهارات، برای مردم تداعی‌کننده طرح ادعاهای آشوبگران توسط هاشمی رفسنجانی، در آخرین نماز جمعه اوست.

اکنون برای مردم و افکار عمومی این سؤالات مطرح است که با توجه به گفت‌وگوی هاشمی با روزنامه آرمان و سابقه وی در نامه بی‌سلام به رهبر انقلاب و خبر دادن وی از حوادث و پروژه‌های ناامن‌سازی کشور که بلافاصله پس از انتشار این نامه سرگشاده کلید خورد، هاشمی از "کدام ناامنی" خبر می‌دهد و آیا رابطه‌ای میان او با فتنه‌گران، آشوبگران و تروریست‌های تکفیری‌های در منطقه وجود دارد که با این اطمینان و صراحت، از اقدامات موهوم گذشته آنان در شهرهای مختلف کشور و ناامن‌سازی کشور از سوی آنان در آینده سخن می‌گوید یا خیر؟




[1] http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/331844

[2] http://www.irna.ir/fa/News/81887173

[3] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=1063

[4] همان

[5] http://www.irna.ir/fa/News/81887173

[6] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940930000120


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 168
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مردم ایران امروز استقلال و امنیت خود رو مدیون رهبر هوشمند و با درایت انقلاب و نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی هستند .
  • ناشناس ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    کسانی که در سال 88 با نوشتن نامه بی سلام و السلام به رهبری و تهمت دروغ تقلب و اردو کشی خیابانی امنیت ملی رو تهدید کردند نمیتوانند امروز مدعی دفاع از امنیت ملی باشند !
  • ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مردم در سال 88 هم ثابت کردند که سرنوشت شون دست خودشان است اما بعضی ها با به سخره گرفتن آراء 40 میلیونی مردم آب در آسیاب دشمن ریختن و شیرینی حضور در صحنه را از مردم گرفتن و انتخابات رو به کام مردم تلخ کردند .
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اقا ممنون که لقب ایت الله را برای ایشان بکار نبردید .
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اتفاقا اقای هاشمی برعکس هرچه داریم از ایستادگی و تلاش و پاکدستی دوستداران حقیقی انقلاب است و هرچه نداریم و ضربه خوردیم از ناحیه ادم های مسئله داری است که لیبرالیزم فنا در نظم به اصطلاح بین الملل کنونی را تبلیغ می کنند . ما ازناحیه فامیل بازان و سیاسی کارهای افراطی ضربه خورده ایم . همانهایی که به فرزندانشان از کیسه خلیفه پست و مزایا دادند . و ما هرچه داریم به برکت اقندار نیروهای مسلح و وفاداری انها به ولایت فقیه است نه چند تا لبخند و گفتن جملات خنثی و تهی . ما اگر ضربه بخوریم از ناحیه کسانی است که ما را به سمت چند پارگی و رسانیدن ما به شرایطی نظیر مصرسوق می دهند . ما اگر ضربه بخوریم بخاطر ان خواهد بود که به اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم و خود را اسیب پذیر تر نماییم . ما اگر ضربه بخوریم بخاطر این خواهد بود که طرف غربی هر کاری بکند بلندگوی توجیه را برداریم و انرا ماست مالی نماییم . جناب اقای هاشمی والله بالله و تالله امثال شما و دوربری هایتان که اتفاقا بسیار مرفه نیز هستید این اخر عمری بیشتر توجه کنید . ما رابچه فرض کردید؟ مثلا دارید خط می دهید ؟ به تفکر امثال شما و احمدینژاد ها باشد که دوروزه کشور دچار مسائل حادتر خواهد شد .رهبری است که با نجابت و عمل درستش همه شما ها را تعدیل کرده است .
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    عادت کرده
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به هر دری میزنه که به مردم حالی کنه خبرهایی به من میرسه توسط خواب و خاطره و داستان که هیچ کس خبر نداره
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    انشاءالله انتخابات اسفند ماه = با حذف هاشمی و فرزندانش از صحنه سیاسی کشور خواهد بود .
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    انتخابات 88 فتنه اکبر بود .
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سرتان را زير برف كرده ايد و فقط به منافع باندي و جناحي فكر ميكنيد با سقوط قيمت نفت و ركود اقتصادي و تعطيلي موسسات توليدي زمينه هاي ناارامي اجتماعي فراهم ميشود
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خوشحالم که ایت الله هاشمی اینطور خار چشمتون شده واقعا دمش گرم کل سیستم عصبی تندروهارو این مرد بزرگ به هم ریخته توقع ندارم که این پیام رو منتشر کنین فقط مسول سایت بخونه بازم خوبه
  • ناشناس ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    البته فراموش نکنیم که ایشان حجت الاسلام هستند .
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    در پاسخ به " خوشحالم که ایت الله هاشمی اینطور خار چشمتون شده واقعا دمش گرم کل سیستم عصبی تندروهارو این مرد بزرگ به هم ریخته توقع ندارم که این پیام رو منتشر کنین فقط مسول سایت بخونه بازم خوبه " تو که عصبی تر و تندروتری نگاهی به متن سرشار از عقده گشایی خودت نگاه کن
  • مهدی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    فتنه اکبر در ره است .
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق خودتو بکشی نمی تونی محبوبیت آیةالله هاشمی را در بین مردم از بین ببری
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    انشاء الله
  • ناشناس ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی از سال 72 به بعد در تمام انتخابات ها شکست خورده است !
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مطمئن باش خودش رو نمیکشه میخواد چلوی خودکشی شیفتگان قدرت را بگیره
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    آخرین تلاشهای پیرمرد بازنشسته برای ادامه حیات سیاسی
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    محبوبیتش را هم دیدیم با رای بالاش خخخخخخخخخخخخ
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    محبوبیت ؟؟؟ آیت الله ؟؟؟ بین مردم ؟؟؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    درود بر هاشمی.. چون واقعیت رو میگه ازش میترسید و گرنه این همه سانسور و تهمت نیاز نداشت!! اگر میتونید بهش رای ندید !!
  • دوست البرت ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ما که بهش رای میدیم و ترس شما از همینه ! شما هم اگر میتونید به هر کس که میخواید رای بدید!! بعد انتخابات همدیگرو میبینیم!!
  • م.ج ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به قول معروف زدی تو خال.
  • کریم ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    فقط میگم زرشک انچه که عیان است چه حاجت به بیان است . کدوم محبوبیتی چشماتو بیشتر باز کن وعینک دودیت را هم بردار
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    محبوبیت ایت الله؟!! کسی که گفت ما دنبال سلاح هسته ای بودیم و اسراییل کف و سوت زد؟کسی که اینطور دو قطبی سازی میکنه؟کسی که اب به اسیاب دشمن میریزه؟
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر راست میگید که هاشمی محبوبیت نداره بذارید تو انتخابات شرکت کنه تا این ادعا برای همه ثابت بشه.....هر چند یکبار ثابت شده! ضمنا اونایی که از داعش لولو ساختن دقیقا خود امثال شما مشرقی ها هستین.... اینکه نذارید یه طرف حرفشو بزنه این عقده میشه و در نهایت حاصلش میشه ناامنی. پس می بینید که ایشون کاملا درست گفتن...
  • محسن تهران ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ایشان میخواهد از تز اردوخان در انتخابات استفاده کند ! ! اردوخان پاشا با بمب گذاری های از پیش تعیین شده و ناامن جلوه دان جامعه رای را بدست آورد و حالا سیاستمدار کهنه کار ایران میخواهد با همین صحبت ها رای بیاورد و غافل از اینکه اینجا نه ترکیه است و نه ترکیه رهبری مثل مقام معظم رهبری دارد لذا زهی خیال باطل
  • سپهر پارسا ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بیچاره خودشم میدونست حرف بی ربط زده توقع تایید شدن نداشت جانم فدای رهبرم.....
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ایالات متحده منتظر نتایج انتخابات ایران است هر چه نتایج انتخابات به خواست مردم نزدیک تر باشد آمریکا نیز از موضع خصمانه خود بیشتر دور می شود. و هر چه نتایج انتخابات از خواست مردم دور تر باشد آمریکا نیز موضع خصمانه خود را بیشتر می کند. به نتیجه رسیدن خواست مردم =کم شدن خصومت ایالات متحده این را تاریخ می گوید. ایالات متحده می توانست فروش نفت ایران را صفر کند اما بخاطر انتخابات 92 این کار را نکرد و از همه مهم تر هیچ گاه ایالات متحده نمی خواهد مردم ایران100 درصد از او منتفر شوند.
  • ابوالفضل ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام از اول انقلاب ودر تمام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و..اشخاصی بودند که سعی داشته و دارند موج سواری کنند در 24 سال گذشته هاشمی و طیف همفکر او همیشه جزء از گروه بوده . انها چون از کم و کیف جریانات اطلاع داشته اند موج سواری می کردند.
  • رضا ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    طبیعی است که مشرق با دیدن چنین نظر هایی اعتماد به نفس داشته باشد و نویسندگانش هر چه از دهنشان در می آید قالب این بزرگ مرد ميکنند.
  • فلانی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    جون تو خیلی محبوبه ! فقط یه نگاهی به تعداد منفی هایی که خوردی بکن.
  • فلانی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    امنیت رو مهدی(عج) بوجود آورده.امنیت رو رهبر کشور بوجود آورده . امنیت رو نیروی انتظامی بوجود آورده . امنیت رو سپاه بوجود آورده. امنیت رو بسیج بوجود آورده . نه حاج آقا !!!
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به نظرم آقای رفسنجانی بهتره دنبال استراحت و مطالعه و عبادت برن
  • نسل اولی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بنده در تمام انتخابات ها از اول انقلاب شرکت داشتم اما افتخارم اینه که هرگز به این شخص رای نداده ام و نخواهم داد .
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    قسم می خورم و با ادله کافی اطمینان دارم هر کسی در مقابل شخص ولی فقیه بایستد قطعا مورد خشم خدا و امام زمان (عج) قرار خواهد گرفت و سرانجامش خواری و هلاکت است. هر کسی می خواهد باشد. تمام توان خود را باید بکار گیریم تا ولی فقیه زمان را یاری کنیم، چون ایشان نوک حمله جبهه حق در برابر دشمنان خدا و اسلام است. اللهم احفظ و اید القائد الامام خامنه ای
  • ناشناس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بعد از انتخابات چهره شما دیدن داره !خخ .
  • رضی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ظاهراً آقای هاشمی خود را محور تمام انسان ها می داند .پناه بر خدا.کم گوی گزیده گوی چون در.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    این عین دیکتاتوری است که هر جا نتیجه انتخابات مطابق میل ما بود بگوییم مردم نتیجه گرفتند و اگر نتیجه، مطابق سلیقه ما نبود بگوییم مردم نتیجه نگرفتند و نتیجه نا مطلوب بود. قبل از انتخابات اسفند، به زبان آوردن چنین جملاتی، فقط دشمن را شاد می کند.
  • ناشناس ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر تو راست میگفتی ایالات متحده الآن نباید تحریم ضد ایرانی وضع میکرد اما چنین کرد پس نتیجه گیری اینکه آنها دشمن نظام ما هستند و برایشان فرقی نمیکند که چه کسانی بر سرکار هستند آنها فشار می آورند تا جمهوری اسلامی دست از استقلال خود بردارد و مثل زمان طاغوت نوکر آنها باشد اما زهی خیال باطل .
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ... حرف اخیر ایشان در مورد انرژی هسته ای که گفته بود ما قبلا در پی بمب اتمی بودیم، بسیار دشمن را مسرور کرد. در حالی که در زمان ریاست جمهوری اش، مخالف این حرف را می زند. نمونه های چنین تناقضاتی در سخنان ایشان خیلی زیاد است. که سبب شادی دشمنان کشور میشود
  • ناشناس ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به خدا باید پناه برد از حب دنیا و جاه و مقام !
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    دمت گرم جانم فدای رهبرم، خدا شاهده با اینکه بیکار هستم و متاهل هم هستم ولی آرزوی قلبی ام نثار جانم در راه سید علی است. ولی مرفهین بی درد در کار ما درمانده اند و فرض میکنند مردم از ادامه مسیر روشن انقلاب که به تمدن اسلامی خواهد انجامید، نا امید و خسته شده اند.
  • حسین ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    و طبیعیه که اگه مخالفین شما رای بیارن با بی انصافی فورا به تقلب متهمشون میکنین این مرام سیاسی شماست . و ادب دوستان نظام در تمکین به قانونه .اینه تفاوت ما با هوچی گران خیابانی
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نامهء بي سلام نوشتن به رهبري را شهبد دست غيب از گناهان كبيره مينوشتند
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    جناب مشرق شما که ادمهای دیندار و خوبی هستید چرا درمورد پول ها و ذخائر عظیمی که در دوران احمدی نزاد به باد رفت هیج کلمه ای نمی گوئید چرا از تفرقه افکنی های او ویارانش حرفی نمی زنیدو...............
  • دوست البرت ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بعد از انتخابات چهره مشرقیون دیدن داره!!
  • ناشناس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    این شایعات در مورد دکتر احمدی نژاد را طرفداران ه درست کردند ساده نباش و باور نکن برادر .
  • مجتبی زارعی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    هزاران تهمت به هاشمی باعث عزیز شدن میشود هیچ تاثیری ندارد مرد هست هاشمی مرد عمل هست
  • فلانی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    البته چهره اصلاح طلبان که نمیتونند کرسی بدست بیارند بیشتر دیدن داره !
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر مزدوران داخلی بگذارند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • مهندس ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به نظرم کارهای که جناب هاشمی انجام داده با اون کارهایی که خانواده اش کرده اند قابل مقایسه نیس .بعضی افراد مثل من گول تبلیغات ایناروخوردم وبهش رای دادم .الان باچشمان باز وبصیرت کامل به دلسوزان نظام اونایی که امتحان پس دادن رای خواهم داد.
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    از کی تاحالا خواب و خاطره سازی میشه واقعیت ؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اشتباه مثبت دادن اینهمه توهین به یکی از ستونهای انقلاب شرم آوره پیش بینیهای ایشان کاملا واقعیه
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    گیریم رای هم اورد آیا دلیل بر حقانیت اوست ؟ بنی صدر هم با رای مردم اتخاب شد و همینطور رئیس دولت اصلاحات که مایه ننگ جامعه روحانیت و اسلام بود هم همینطور !
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بله سال 84 برای همگان ثابت شد اما برای شما و خودش ثابت نشده که در بین مردم اقبال نداره
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    یعنی داعش همان جلبک سبزه که عقده ای شدن !
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    پس نتیجه میگیریم با اجازه ندادن صحبت به وطن فروشان اونها تبدیل به داعش شدند و زیر سایه بعضیها
  • محمد رضا ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اقای هاشمی مردی سیاست مداری است که براحتی نمی شود در باره او قضاوت کرد او همیشه با بازیهایش در سیاست دست خیلی از دشمنان داخلی را رو کرده و رو خواهد کرد البته فرزندانش مشکلاتی داشته اند. که نمی شود به حساب وی گذاشت .
  • حسین ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق نامردی گه اینو نزنی ....والله بالله تالله دوره میلیتاریستی مرده به کی به کی قسم دیگه اقتصار دهای درون گرا جواب نمی ده ..به انکه شما میپرستید انقدر خود خواه و خود حقیقت پندار نباشید ..امروز دنیا به سمت و سویی میره و شما باعقاید منسوختان به سمت و سوی دیگه و د
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خدایا فقط به تو پناه می بریم خودت ملت ایران را یاری کن و شر دشمنان را به خودشان برگردان
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بازهم ردصلاحیت خواهد شد دست وپازدن بی فایده است مردم فدائی رهبرن وفتنه گر محوم است
  • ناشناس ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سردار اشرافیت !
  • مصطفی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    آفرین بر کلاغ های سیاه سوخته .همچنان غار غار کنید.
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    هاشمی را ازخدمتهای بعد جنگ به ایران بشناسید امیر کبیر ایران واقعا هاشمی است
  • ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ان شا الله الهی امین
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    زهی خیال باطل از این تخیلات بیا بیرون ...
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    درود بر تو شیر مادر حلالت
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    این شایعات رو در مورد دکتر احمدی نژاد را طرفداران هاشمی درست کردندشک نکن
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ساده نباش و باور نکن برادر اصلاح طلبان مرده اند
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    الهی امین
  • حسين ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام ، مشرق چرا نظر من رو تاييد نكرديد چرا سليفه اي عمل ميكنيد؟فكر كنم شما هم از حقيقت فراري هستيد
  • ناشناس ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    امیرکبیر زمان دکتر احمدی نژاد دلاور است .
  • آنتی فتنه ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    حق الناس یعنی خانواده من،... از خدا بترس .
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ... پرحاشیه ...بلد نیستی ... نتوانی
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    اجب
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    تناقض گویی در کهنسالی می تواند از نشانه های بروز آلزایمر باشد. در این سطح از اثرگذاری٬ چنین مقامی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا تبعات جبران ناپذیری برای آینده مملکت نداشته باشد.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    من هم زمانی که بهش رای دادم فریب خوردم و نمیونستم شخصیت واقعیش چیه و خانوادگی دارند چه به روز مردم و کشور می آورند
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    میشه یک نمونه اش را نام ببرید تا ماهم بدونیم ؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    فعلا که به نظر میرسه سیستم عصبی خودشون مختله که انقد میلرزن!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    +1000
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    آره پیش بینی هاش خیلی خاصه
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    مگه ما میذاریم؟!
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    خوشم میاد خودت میگی که یکبار ثابت شده پس دیگه حرفت چیه!؟
  • هما ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    حسین جان سلام دادم مثل بعضی ها بی ادب نیستم این میلیتاریستی یعنی چه؟؟ 2- اقتصاد درون گرا جواب نمیده . دشمنان قلدر هم به ما چیزی نمیدند . تحریم میکنند . خوب شما بفرما چه کنیم ؟؟؟ جوابتون حتما اینه که تعامل کنیم . درسته ؟؟ تعامل از دیدگاه غرب یعنی تسلیم شدن . من یکی که نیستم . ممکنه این سخنان با روح توافق سازگار نباشه . جهت شادی روح توافق سه مرتبه مرگ بر امریکاو فتنه گران ... والسلام . مثل بعضی ها بی ادب نیستم بدون سلام و والسلام نامه بنویسم
  • هما ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ناشناش جان فکر کنم این عبارت هم در جائی خواندم فتنه اکبر 88 البته مال شما هم کاملا درسته
  • هما ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    ناش ناش جان جدا مثل خاری در چشم و استخوانی در گلوست . راست گفتی در جنگ جمل طلحه و زبیر در صف دشمن بود .
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    خودتو به اون راه نزن مشکل آمریکا با ما به خاطر دین و ایمان و موجودیتمون هست اکر دینو ایمانمون رو هم کنار بزاریم باز با ما سازگاری نخواهند داشت چون تو از نژاد اونا نیستی مشکل اونا با ایرانی بودنتو و با دینت
  • اخسان ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    این آقا به بهانه خاطره گویی با یک خبرنگار کذایی که این قبیل مصاحبه ها هم از قبل طراحی شده... از قصد پالس های خطرناکی را به داخل و خارج میدهد از جمله این خاطره ها وخطرناک ترین آن مطرح کردن بحث شورای رهبری است ... تلاش برای کاندید شدن (علامه سازی) ورای آوردن افرادی خاص در خبرگان زمینه را برای هدف ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس