به گزارش مشرق، محسن نایبی در نشست خبری امروز از برگزاری دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 27 دی برگزار خواهد شد و 100 شرکت حضور پیدا میکنند.
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش تولیدات داخلی را شاهد بودهایم، ادامه داد: امروزه شاهدیم که این باور که میتوان بر دانش و توان متخصاصان داخلی تکیه کنیم در مترو پایتخت متبلور شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه 60 تا 70 درصد مترو تهران ایرانی است و از صنعت داخل کشور تأمین میشود، تصریح کرد: ارتباط مؤثری با دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر داریم. به طوری که درحال حاضر ساخت ایستگاهها به صورت 100 درصدی بومی است و در بخش واگن، قطار و تجهیزات در تلاشیم تا این اتفاق رخ دهد.
نایبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را با جدیت در برنامههای مترو دنبال میکنیم، عنوان کرد: در مورد برخی قطعات مترو مقرون به صرفه نیست که در کشور تولید شود اما در کل بهره مندی از تولیدات داخلی اولویت ماست.
وی از انتقال دانش مترو تهران به سایر کلانشهرها خبر داد و بیان کرد: مترو تهران اکنون دارای توان بومی قابل توجهی است.
نائبی در خصوص چکه کردن آب برخی از ایستگاههای مترو گفت: مگر چند ایستگاه آب میدهد؟ مدعی نیستیم که در صنعت مترو هیچ نقصی نداریم اما تلاش میکنیم تا تمام نقصهای موجود را با تمام توان رفع کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین با تاکید بر همدلی و همراهی بین شرکت مترو و شرکت بهره برداری بیان کرد: هیچ ایستگاه ناقصی را افتتاح نمیکنیم. ضمن اینکه با قاطعیت اعلام میکنم وضعیت ایستگاههای ما با دوسال قبل قابل مقایسه نیست و شاهد اتفاقات مثبتی بودهایم. از آن جمله میتوان به موضوع پله برقیها اشاره کرد که کمتر شاهد مشکلات در این زمینه هستیم.
نایبی با توضیح اینکه گپ اصطلاحا به فاصله بین سکوها و ایستگاه قطار گفته میشود، در این باره تشرح کرد: این مشکل زیادی فاصله را در برخی ایستگاهها شاهدیم که درصدد رفع این مشکل هستیم. زیرا بسیاری از ایستگاه های مترو در واقع در اوج تحریمها ساخته شده و ممکن است برخی مشکلات وجود داشته باشد که تأکید میکنم رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در خصوص درهای شیشهای در ایستگاهها هم گفت: تبادلنظرهایی صورت گرفته و قرار است این درهای شیشهای به صورت پایلوت در خط فرودگاه مهرآباد راهاندازی شود. بخش عمدهای از این شیشهها تولید داخل هستند، از ابتدای سال تاکنون کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت از سوی دولت پرداخت شده است.
وی درخصوص بهره برداری از ایستگاههای جدید افزود: یک خط را راهاندازی میکنیم، تعدادی از ایستگاههای آن مسافرگیر هستند و برخی از ایستگاههای آن عبوری است در طول زمان بهرهبرداری الباقی ایستگاهها را تکمیل میکنیم.
نایبی با بیان اینکه تا آخر سال تعداد ایستگاههای مترو سه رقمی میشود، گفت: در حال حاضر درخواست 1008 واگن شده که باید دولت در این زمینه کمک کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بیش از 2 هزار نیروی مازاد شرکت بهرهبرداری دارد و این نیروها بعضاً خانم هستند و شما اعلام میکنید که در نقاط فنی قرار است از این نیروهای مازاد استفاده کنید آیا این افراد متخصص هستند، گفت: اگر قرار باشد در مجموعه مترو افراد در نقاط حساس به کار گرفته شود حتماً دورههای آموزشی را میبینند.
مدیر عامل شرکت بهرهبرداری مترو در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی از کارگران مترو که گفته میشود ماههاست حقوق نگرفتهاند، گفت: این طور نیست بیش از 100 شرکت با ما فعالیت میکنند. بهتر است شما از مدیران عامل شرکتهای پیمانکاری بپرسید نه از ما. آنها تعهد کردهاند که حقوق کارگران را بپردازند.
وی در پاسخ به این پرسش که بحث نظارت مترو بر روی پیمانکاران مترو چگونه است هم اظهار کرد: ما این کار را انجام میدهیم در اسناد مناقصه آنها تضمین میکنند که اگر شرکت کارفرما سه ماه هم به آنها حقوق پرداخت نکرد آنها حقوق کارگران را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش تولیدات داخلی را شاهد بودهایم، ادامه داد: امروزه شاهدیم که این باور که میتوان بر دانش و توان متخصاصان داخلی تکیه کنیم در مترو پایتخت متبلور شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه 60 تا 70 درصد مترو تهران ایرانی است و از صنعت داخل کشور تأمین میشود، تصریح کرد: ارتباط مؤثری با دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر داریم. به طوری که درحال حاضر ساخت ایستگاهها به صورت 100 درصدی بومی است و در بخش واگن، قطار و تجهیزات در تلاشیم تا این اتفاق رخ دهد.
نایبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را با جدیت در برنامههای مترو دنبال میکنیم، عنوان کرد: در مورد برخی قطعات مترو مقرون به صرفه نیست که در کشور تولید شود اما در کل بهره مندی از تولیدات داخلی اولویت ماست.
وی از انتقال دانش مترو تهران به سایر کلانشهرها خبر داد و بیان کرد: مترو تهران اکنون دارای توان بومی قابل توجهی است.
نائبی در خصوص چکه کردن آب برخی از ایستگاههای مترو گفت: مگر چند ایستگاه آب میدهد؟ مدعی نیستیم که در صنعت مترو هیچ نقصی نداریم اما تلاش میکنیم تا تمام نقصهای موجود را با تمام توان رفع کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین با تاکید بر همدلی و همراهی بین شرکت مترو و شرکت بهره برداری بیان کرد: هیچ ایستگاه ناقصی را افتتاح نمیکنیم. ضمن اینکه با قاطعیت اعلام میکنم وضعیت ایستگاههای ما با دوسال قبل قابل مقایسه نیست و شاهد اتفاقات مثبتی بودهایم. از آن جمله میتوان به موضوع پله برقیها اشاره کرد که کمتر شاهد مشکلات در این زمینه هستیم.
نایبی با توضیح اینکه گپ اصطلاحا به فاصله بین سکوها و ایستگاه قطار گفته میشود، در این باره تشرح کرد: این مشکل زیادی فاصله را در برخی ایستگاهها شاهدیم که درصدد رفع این مشکل هستیم. زیرا بسیاری از ایستگاه های مترو در واقع در اوج تحریمها ساخته شده و ممکن است برخی مشکلات وجود داشته باشد که تأکید میکنم رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در خصوص درهای شیشهای در ایستگاهها هم گفت: تبادلنظرهایی صورت گرفته و قرار است این درهای شیشهای به صورت پایلوت در خط فرودگاه مهرآباد راهاندازی شود. بخش عمدهای از این شیشهها تولید داخل هستند، از ابتدای سال تاکنون کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت از سوی دولت پرداخت شده است.
وی درخصوص بهره برداری از ایستگاههای جدید افزود: یک خط را راهاندازی میکنیم، تعدادی از ایستگاههای آن مسافرگیر هستند و برخی از ایستگاههای آن عبوری است در طول زمان بهرهبرداری الباقی ایستگاهها را تکمیل میکنیم.
نایبی با بیان اینکه تا آخر سال تعداد ایستگاههای مترو سه رقمی میشود، گفت: در حال حاضر درخواست 1008 واگن شده که باید دولت در این زمینه کمک کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بیش از 2 هزار نیروی مازاد شرکت بهرهبرداری دارد و این نیروها بعضاً خانم هستند و شما اعلام میکنید که در نقاط فنی قرار است از این نیروهای مازاد استفاده کنید آیا این افراد متخصص هستند، گفت: اگر قرار باشد در مجموعه مترو افراد در نقاط حساس به کار گرفته شود حتماً دورههای آموزشی را میبینند.
مدیر عامل شرکت بهرهبرداری مترو در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی از کارگران مترو که گفته میشود ماههاست حقوق نگرفتهاند، گفت: این طور نیست بیش از 100 شرکت با ما فعالیت میکنند. بهتر است شما از مدیران عامل شرکتهای پیمانکاری بپرسید نه از ما. آنها تعهد کردهاند که حقوق کارگران را بپردازند.
وی در پاسخ به این پرسش که بحث نظارت مترو بر روی پیمانکاران مترو چگونه است هم اظهار کرد: ما این کار را انجام میدهیم در اسناد مناقصه آنها تضمین میکنند که اگر شرکت کارفرما سه ماه هم به آنها حقوق پرداخت نکرد آنها حقوق کارگران را پرداخت کنند.