کد خبر 524896
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با تسریع در اجرای طرح‌های پارس جنوبی ضمن بهره‌برداری از فازهای ۱۵ و ۱۶ این میدان گازی بخش‌هایی از دو فاز ۱۷ و ۱۸ در مدار تولید قرار گرفت.

 به گزارش مشرق، مهدی یوسفی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه ایران اسلامی به موفقیت بزرگی دست یافته است اظهار داشت: با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدابیر رئیس جمهور و دیپلماسی خوب تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اسلامی، به تحریم‌های ظالمانه پایان داده شد و این موفقیتی مهم برای اقتدار ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ایران اسلامی در شرائط پسا تحریم قرار گرفته است تصریح کرد: وزارت نفت با برنامه‌ریزی‌های مدونی که انجام داده از فرصت پسا تحریم بهره‌برداری می‌کند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افتتاح دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور در عسلویه خاطرنشان کرد: با افتتاح این دو فاز پارس جنوبی که با تلاش متخصصان داخلی طراحی، اجرا و نصب تجهیزات شده توانمندی متخصصان ایرانی در حوزه فناوری نفت و گاز به منصه ظهور رسید.

یوسفی با بیان اینکه پرونده فازهای 29 گانه پارس جنوبی تا 2 سال آینده بسته می‌شود گفت: دریکسال گذشته با افتتاح سه فاز پارس جنوبی روزانه 130 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولیدی گاز کشور افزوده شده و این در حالی است که دو فاز 17 و 18 پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روزانه 50 میلیون متر مکعب از دو فاز 17 و 18 پارس جنوبی تولید می‌شود گفت: اکنون بخشی از این دو فاز وارد مدار است که گاز آن به شبکه سراسری منتقل می‌شود و تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری کامل و رسمی می‌‎رسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس