نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت در این ارتباط یک مصلحت سنجی انجام داده و قانون را نادیده گرفته است، گفت: در واقع این دولت، کار دولت قبلی را به شکل بدتری انجام داده است.

به گزارش مشرق، احمد توکلی در مصاحبه با رادیو گفتگو، در مورد دیدگاه‌های مطرح شده در مجلس در ارتباط با برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: دولت در واقع برنامه‌ای را به عنوان برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه نکرده است و ‌آنچه که به عنوان برنامه ارائه شده احکام لازم برای اجرای برنامه ششم توسعه است و در مقدمه همین اجرای احکام نیز قید شده که متن برنامه را دولت تصویب می‌کند نه مجلس.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سخن برخلاف قانون اساسی و دیگر قوانین بالادستی کشور است، ادامه  داد: برخی در مجلس معتقدند آن چیزی را که دولت به عنوان احکام برنامه ارائه کرده است را مجلس تبدیل به برنامه کند و عده‌ای نیز می‌گویند با توجه به اینکه امکانات فنی، مالی و کارشناسی در اختیار دولت است این وظیفه قوه مجریه است که اقدام به تدوین برنامه توسعه کند و مجلس نمی‌تواند یک لایحه عادی را تبدیل به برنامه پنج‌ساله کند.

توکلی افزود: در متن قانون نیز آمده است که این وظیفه دولت است که لایحه ای را در این ارتباط تهیه و تدوین کند و آن را برای تصویب و بررسی به مجلس ارائه کند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه باید از سوی دولت شهریورماه و لایحه بودجه سال ۹۵ نیز در آذرماه به مجلس ارائه می‌شد، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب مجلس می‌بایست در ابتدا برنامه توسعه را مورد بررسی و تصویب قرار دهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تصویب کند.

وی با بیان اینکه دولت در این ارتباط یک مصلحت سنجی انجام داده و قانون را نادیده گرفته است، افزود: در واقع این دولت، کار دولت قبلی را به شکل بدتری انجام داده است.

توکلی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دولت می‌گوید با توجه به مسائلی چون برجام این لایحه را با تأخیر به مجلس ارائه داده است، ‌ گفت: قانون یعنی جایی که در آن مصلحت دیده شده است و اگر قوه مجریه قرار باشد که هر جا خود مصلحت می‌داند قانون را کناربگذارد این یعنی دیکتاتوری در صورتی که همه باید تابع قانون باشیم.

وی بار دیگر در سخنان خود، تأکید کرد: اینکه مجلس خود اقدام به تهیه برنامه توسعه کند، ‌ هم وجاهت قانونی ندارد هم امکان عملی آن نیست و اگر این اتفاق بیفتد دیگر دولت خود را پاسخگو نمی‌داند و میلی به اجرا آن برنامه هم نخواهد داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس