دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ۲۹ هزار خادم در شبکه مرکزی خادمین راهیان نور برای خدمت‌رسانی به کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین ۵۵ یادمان به طور در هفت استان کشور میزبان زائران راهیان نور هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست خبری راهیان نور جنوب کشور با حضور سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و اهالی رسانه امروز یک شنبه دوم اسفندماه برگزار شد.

سردار نادر ادیبی در این نشست خبری با توجه به خلأهای نسل امروز و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، گفت: ما نیازمند گسترش اقدامات فرهنگی همچون توسعه سبک زندگی شهدا در عرصه راهیان نور و زمینه‌های مشابه آن هستیم. در حال حاضر با تأسی به دوران دفاع مقدس در اقتدار کامل به سر می‌بریم و توانمندی مردم به گونه‌ای است که با تکیه بر قدرت داخلی می‌توانند اقدامات بسیاری را در سطح جهانی انجام دهند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مظهر بروز جوانان پرورش یافته مکتب اسلام بود. ما می‌توانیم با پرورش جوانان امروزی در بستر دفاع مقدس و راهیان نور زمینه ساز ظهور تمدن ویژه‌ای در عرصه جمهوری اسلامی باشیم و بدانیم آینده از‌ آن انقلابی‌ها و این جریان عظیم است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه سخنانش افزود: ما از یک استان راهیان نور توانسته‌ایم به 7 استان توسعه یابیم. از سال 84 تا 94 از 400 هزار زائر به بیش از 5 میلیون زائر در سال گسترش پیدا کرده‌ایم. راهیان نور به عنوان یک قرارگاه مستحکم فرهنگی در حال مقابله با جریان جنگ نرمی است که در جبهه فرهنگی مبارزه می‌کند. تولید قدرت ملی در بستر راهیان نور یکی از اقداماتی است که باید آن را به صورت تمام و کمال به انجام برسانیم.

«ما آماده‌ایم» شعار سال جدید راهیان نور

سردار ادیبی اظهار داشت: جوانان ما آماده‌اند تا رویش‌های مختلفی در عرصه راهیان نور داشته باشند. آنها در شبکه‌هایی همچون شبکه خادمان حضور گسترده و فعالی را به عرصه ظهور آورده‌اند. به همین خاطر شعار محوری امسال راهیان نور «ما آماده‌ایم» است که در میان خادمان، زائران، راویان و همه اقشار مختلف مردمی در کشور تبلیغ و ترویج می‌شود. ما تلاش خود را برای خلق حماسه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... می‌کنیم.

وی ما در سه حوزه اعزام، یادمان و اسکان به طور قابل توجهی افزایش ظرفیت داشته‌ایم. ما سال 94 را با بیش از 5 میلیون زائر به پایان می‌رسانیم و این افزایش قابل توجه ظرفیت اعزام‌ها را نشان می‌دهد. در استان‌های مختلفی همچون خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، بوشهر با افزایش ظرفیت قابل توجهی برای اعزام‌ها مواجه بوده‌ایم.

55 یادمان در 7 استان کشور آماده پذیرایی از زائران راهیان نور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: در حوزه اسکان 115 تا 120 هزار نفر شب مانی به شکل مناسب پیش بینی شده تا زائران بتوانند در طول سال از این ظرفیت استفاده کنند. در حوزه یادمان نیز 21 یادمان در خوزستان آماده میزبانی و پذیرایی از زائران راهیان نور است. به طور کلی 55 یادمان در 4 نقطه و 7 استان عملیاتی راهیان نور کشور فعال هستند و می‌توانند در همه سال خدمات مختلفی را به مردم ارائه دهند.

تصویب ساخت دو یادمان «شهدای عملیات بیت‌المقدس» و «شیخ صله»

سردار ادیبی بیان کرد: ساخت دو یادمان در دو نقطه از کشور به تصویب شورا رسیده است یکی یادمان ایستگاه حسینیه که متعلق به شهدای عملیات بیت المقدس در خوزستان است و دیگری یادمان شیخ صله در سرپل ذهاب واقع در غرب کشور است که در سال 95 با فراهم شدن امکانات کامل زیرساخت‌های آن نیز آماده می‌شود.

فعالیت 25 هزار راوی و 15 هزار مبلغ روحانی

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در حوزه روایتگری بیش از 25 هزار راوی در طول سال به ارائه خدمات در یادمان‌ها مشغول هستند. بیش از 15 هزار مبلغ روحانی برای کمک در حوزه معارف دینی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و محل استقرار و اعزام کاروان‌ها مشغول خدمت هستند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص شناسنامه‌دار کردن یادمان‌های دفاع مقدس گفت: بیش از 50 عنوان کتاب شناسنامه یادمان‌ها نوشته شده است که 20 عنوان از این تعداد هفته آینده رونمایی می‌شود. همچنین 50 عنوان «زیارت با معرفت» برای زائران تهیه شده است که در میان کاروان‌ها توزیع خواهد شد.

ثبت‌نام 29 هزار خادم در شبکه مرکزی خادمین

سردار ادیبی با توجه به حوزه فعالیتی خادمان توضیح داد: 29 هزار خادم در شبکه مرکزی خادمین ثبت نام کرده‌اند که بیش از 10 هزار نفر از این تعداد طی سال مشغول فعالیت هستند. همچنین شش هزار و 500 نفر فقط در خوزستان طی ایام اوج راهیان نور به زائران کمک رسانی می‌کنند.

وی به برنامه‌های مختلف دیگری که در راهیان نور برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: نمایش‌های رزمی در دوران اوج راهیان نور به طور مکرر و مستمر برقرار خواهد بود که البته از 11 مهرماه که کاروان‌های دانش آموزی اعزام خود را آغاز کرده است این نمایش‌ها پابرجاست. اما در ایام اوج گسترش بیشتری می‌یابد. می‌توان گفت درسال 94 بیش از 600 شب در شش نقطه از خوزستان این نمایش‌های رمزی برای مردم برگزار شد. 

برگزاری مراسم ویژه روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: برنامه‌هایی برای کودکان نیز پیش بینی شده است که با عنوان «سنگر آسمانی» در شلمچه با کمک و مدیریت طلاب برای کودکان انجام می‌شود. مراسم ویژه‌ای در سومین سال تصویب روز ملی راهیان نور یعنی 20 اسفندماه ساعت 14 در اردوگاه شهید باکری در خرمشهر برگزار می‌شود. همچنین نمایش‌های هوایی در خوزستان و پایگاه‌های چهارم دزفول ونمایش فصل شیدایی در آبادان از اقدامات دیگری است که در این مدت انجام می‌شود.

اکران «بادیگارد» و «ایستاده در غبار» برای زائران

سردار ادیبی در ادامه سخنانش به اکران برخی از فیلم‌های جشنواره فجر در خرمشهر اشاره کرد و گفت: برخی از فیلم‌ها مانند بادیگارد و ایستاده در غبار طی این مدت برای زائران راهیان نور و کاروان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. برای آغاز سال نیز در تمام یادمان‌های دفاع مقدس برنامه ویژه تحویل سال برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: از امسال طبق مطالبه دانشجویان توسعه کاروان‌های دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است تا هر دانشجو بتواند حداقل یک بار مناطق عملیاتی را در طول تحصیل خود زیارت کند. با توجه به حاشیه‌هایی که در راستای تصادف‌ خودروها وجود دارد، باید گفت طی دو سال گذشته حتی یک مورد تصادف جدی در سفر راهیان نور وجود نداشته و توسعه ناوگان حمل و نقل استاندارد برای حضور کاروان‌ها در حال انجام است. همچنین به خودروهای نامناسب برای ورود کاروان‌ها اجازه سفر داده نمی‌شود.

بیمه شدن بیش از 5 میلیون زائر با توافق وزارت اقتصاد و دارایی

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به اقدام دیگری که در راهیان نور اتفاق افتاده است، اشاره کرد و گفت: با توافق وزارت اقتصاد و دارایی توانسته‌ایم بیش از 5 میلیون زائر را بیمه کنیم همچنین یک سامانه ملی به عنوان پل ارتباطی زائران، روایان، خادمان، مبلغان با راهیان نور هفته آینده راه اندازی می‌شود با شماره 096313 که همه افراد می‌توانند در همه ساعات شبانه روز در سراسر کشور از طریق این سامانه با راهیان نور در ارتباط باشند. اقدام دیگر راه اندازی رادیو موضوعی راهیان نور توسط قرارگاه رسانه‌ای در پانزدهم اسفندماه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس