به گزارش مشرق، عباس کاظمی درباره سرنوشت کارت سوخت بنزین، اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت بنزین همچنان ادامه دارد و تا زمانی که دولت مصوبه ای برای کنار گذاشتن این کارت ابلاغ نکند، کاربرد آن ادامه می یابد.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: استفاده از کارت سوخت در زمانی آغاز شد که مصرف بنزین در کشور بسیار بالا و میزان تولید پایین بود، بنابراین نیاز بود که وضعیت مصرف از طریق کارت سوخت کنترل شود.
وی ادامه داد: اما امروز میزان تولید بسیار افزایش یافته و مشکلی در تامین بنزین نداریم و می توانیم آن را کنار بگذاریم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: زمانی که بنزین به صورت دو نرخی (شامل بنزین یارانه ای و آزاد) بود، باید سامانه هوشمند و کارت سوخت اجرا می شد، اما اکنون با توجه به تک نرخی شدن بنزین، نیازی به کارت سوخت وجود ندارد.
کاظمی درباره ادعای نقش کارت سوخت در کاهش قاچاق بنزین گفت: بر اساس بررسی ها، پس از تک نرخی شدن بنزین در امسال، میزان مصرف بنزین در نواحی مرزی کشور سه تا چهار درصد پایین آمده که نشان می دهد جذابیت قاچاق بنزین کاهش یافته است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: بر این اساس، ضرورتی برای تداوم استفاده از کارت سوخت برای مقابله با قاچاق وجود ندارد.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: استفاده از کارت سوخت در زمانی آغاز شد که مصرف بنزین در کشور بسیار بالا و میزان تولید پایین بود، بنابراین نیاز بود که وضعیت مصرف از طریق کارت سوخت کنترل شود.
وی ادامه داد: اما امروز میزان تولید بسیار افزایش یافته و مشکلی در تامین بنزین نداریم و می توانیم آن را کنار بگذاریم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: زمانی که بنزین به صورت دو نرخی (شامل بنزین یارانه ای و آزاد) بود، باید سامانه هوشمند و کارت سوخت اجرا می شد، اما اکنون با توجه به تک نرخی شدن بنزین، نیازی به کارت سوخت وجود ندارد.
کاظمی درباره ادعای نقش کارت سوخت در کاهش قاچاق بنزین گفت: بر اساس بررسی ها، پس از تک نرخی شدن بنزین در امسال، میزان مصرف بنزین در نواحی مرزی کشور سه تا چهار درصد پایین آمده که نشان می دهد جذابیت قاچاق بنزین کاهش یافته است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: بر این اساس، ضرورتی برای تداوم استفاده از کارت سوخت برای مقابله با قاچاق وجود ندارد.