به گزارش مشرق، سیدمسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راهآهن کشور، با اشاره به هدفگذاری افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: تلاش میکنیم تا با اتصال برخی مراکز به شبکه ریلی کشور، ظرفیت حمل بار ریلی را به میزان ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم.
وی افزود: انتقال ۱۰ میلیون تن کالا از سمت حمل و نقل جادهای به حمل و نقل ریلی بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و قابل توجه است، البته قوانینی تدوین شده که از محل صرفهجویی سوخت توسط راه آهن رقمی به این بخش اختصاص یابد که هنوز به اجرا نرسیده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور به توافق درباره بند (ق) تبصره بودجه اشاره کرد و گفت: در اغلب نقاط دنیا توسعه زیرساخت ریلی توسط دولتها انجام میشود و کم کم در قالب BOT و سرمایهگذاری خصوصی است.
نصر آزادانی ادامه داد: از ۷ مزیت حمل و نقل ریلی فقط میتوان نرخ بلیت آن را دریافت کرد و بقیه مزایا برای کلان ملی توجیه دارد و به همین دلیل است که لازم است دولتها در این عرصه وارد شوند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن کشور با تاکید بر اینکه توسعه مناطق و بخشهای مختلف کشور در گروه توسعه ریلی آن مناطق است، گفت: به عنوان مثال، توسعه سواحل مکران باید با پشتیبانی حمل و نقل ریلی که حمل و نقل ایمن و پایدار است، انجام شود.
وی افزود: انتقال ۱۰ میلیون تن کالا از سمت حمل و نقل جادهای به حمل و نقل ریلی بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و قابل توجه است، البته قوانینی تدوین شده که از محل صرفهجویی سوخت توسط راه آهن رقمی به این بخش اختصاص یابد که هنوز به اجرا نرسیده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور به توافق درباره بند (ق) تبصره بودجه اشاره کرد و گفت: در اغلب نقاط دنیا توسعه زیرساخت ریلی توسط دولتها انجام میشود و کم کم در قالب BOT و سرمایهگذاری خصوصی است.
نصر آزادانی ادامه داد: از ۷ مزیت حمل و نقل ریلی فقط میتوان نرخ بلیت آن را دریافت کرد و بقیه مزایا برای کلان ملی توجیه دارد و به همین دلیل است که لازم است دولتها در این عرصه وارد شوند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن کشور با تاکید بر اینکه توسعه مناطق و بخشهای مختلف کشور در گروه توسعه ریلی آن مناطق است، گفت: به عنوان مثال، توسعه سواحل مکران باید با پشتیبانی حمل و نقل ریلی که حمل و نقل ایمن و پایدار است، انجام شود.