کد خبر 554943
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

مقامات مالزی بدنبال احتمال عملیات تروریستی چهار تروریست اویغور و چچنی در تایلند، برای بازداشت این تروریست ها در صورت ورود به این كشور جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش درآمدند.

 به گزارش مشرق، مقامات تایلند روز گذشته اعلام كردند دو اویغور از چین و دو چچنی برای انجام عملیات تروریستی علیه منافع چین و روسیه در تعطیلات پنج روزه جشن 'سونكران' تایلند به این كشور وارد شده اند.

این احتمال نیز داده شده این چهار نفر قصد رفتن به كشور دیگری از مسیر تایلند با گذرنامه جعلی را دارند.

پلیس مالزی روز یكشنبه اعلام كرد پس از دریافت اطلاعات از تایلند برای بازداشت این چهار نفر در صورت ورود به مالزی از مرزهای تایلند در آماده باش است.

'خالد ابوبكر' بازرس كل پلیس مالزی، گفت كه پلیس و سازمان های دیگر امنیتی از روز شنبه در همه نقاط ورود و خروج به این كشور در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

'وونگسیری پرومچانا' فرماندار استان 'سورات تانی' تایلند نیز اعلام كرد كه از سفر این مردان به مالزی توسط اداره مهاجرت پوكت مطلع شده است.

'برناما' خبرگزاری رسمی مالزی اعلام كرد اطلاعات اولیه كه از اداره مهاجرت دریافت شده تاكید دارد مردان از اویغورهای چین بوده اند.

فرماندار استان 'سورات تانی' تایلند گفت كه تاریخ دقیق ترك تایلند توسط این دو اویغور آشكار نیست و مشخص نشده آنها از مسیر زمینی و یا هوایی تایلند را ترك كرده اند.
یك منبع اطلاعاتی به برناما گفت كه این دو اویغور می توانند از مالزی به تركیه، اندونزی و سنگاپور رفته باشند.

اطلاعات افشا شده در تایلند نشان می دهد چهار تروریست اویغور و چچنی با نفوذ در این كشور جنوب شرق آسیا برای انجام حملات تروریستی علیه اتباع خارجی و منافع چین و روسیه برنامه ریزی كرده اند.

تارنمای خبری 'خائوسود' تایلند روز شنبه نوشت: دو مرد اویغور 23 مارس (چهارم فروردین) از طریق پوكت وارد تایلند شده اند و ممكن است حملاتی را به اهداف و منافع چین در جنوب شرق آسیا برنامه ریزی كرده باشند.

به نوشته این تارنمای خبری تایلند، دو چچنی نیز برای حمله به منافع روس ها در تایلند برنامه ریزی كرده اند. این حملات می تواند در نقاط گردشگری پوكت و جزایر انجام شود و از پلیس خواسته شده امنیت در مكان های شلوغ را برقرار كند.

'پراویت وونگسوون' وزیر دفاع تایلند نیز روز پنجشنبه گذشته دستور داد نظارت بر گردشگران اویغور و چچن با این احتمال كه ممكن است با گذرنامه های جعلی وارد تایلند شده و یا برای حملات تروریستی اقدام كنند، افزایش یابد.

وزیر دفاع تایلند گفت كه نظارت بر این دو گروه از گردشگران به دلیل استفاده از گذرنامه جعلی آغاز شده بود و پلیس مهاجرت و سایر نهادهای امنیتی این گروه ها را رصد می كنند.

وی گفت كه دو نظریه در مورد گردشگران اویغور و چچن وجود دارد؛ یا این افراد با گذرنامه جعلی وارد تایلند می شوند تا به كشور دیگری از این مسیر سفر كنند و یا بدنبال راه اندازی حملات تروریستی هستند.

معبد 'آراوان' هندوها در بانكوك پایتخت تایلند شهریور ماه سال گذشته شاهد چند انفجار بود كه در نتیجه 22 تن كشته و بیش از 150 تن دیگر زخمی شدند. در اوایل پیگیری دو مرد اویغور متهم به این بمب گذاری ها شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس