به گزارش مشرق، رسول سرائیان در مراسم معارفهاش به عنوان پنجمین مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصیسازی، با بیان اینکه در یک ماه اخیر بحثهای مختلفی پیرامون ارزش بازار ICT کشور مطرح شده است، اظهار کرد: در این نقلقول و اظهارنظرات ارزش بازار این بخش بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان عنوان میشود.
وی با بیان اینکه بنچمارکهای بینالمللی تأثیر این بخش در اقتصاد کشورها را شش درصد میدانند، بیان کرد: اگر این معیار واقع شود، ارزش بازار ICT ایران به 80 هزار میلیارد تومان یا به عبارتی رشدی سه برابری میرسد.
مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در کسبوکارهای امروزی به سرمایهگذاری سنگینی جهت توسعه نیاز است، ابراز کرد: این در حالی است که روند درآمدها با سرمایهگذاریها فاصله زیادی گرفته است؛ لذا به واسطه این چالش، حاشیه سود کاهش یافته و رقابتها نیز رنگ میبازد.
او افزود: بخش خصوصی زمانی حاضر به سرمایهگذاری میشود که سند روشنی با افقی مشخص در اختیار باشد بر همین اساس اگر بخواهیم در مخابرات و کل بخش توفیق یابیم، نیازمند سند بالادستی ارزشمندی هستیم تا بازگشت سرمایه و حاشیه سود از محل سرمایهگذاریها را مشخص کرده باشد.
سرائیان گفت: اکنون برخی بازیگران بینالمللی بدون هیچ مقرراتی وارد بازار ما شدهاند و به راحتی از این بازار سهم میبرند در حالیکه باید مقررات و ضوابط مشخصی در بازارمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مخابرات (ثابت، سیار و اینترنت) در حال حاضر حدود 100 میلیون اشتراک دارد، گفت: این برند از منظر تعداد مشترکان در رتبه اول خاورمیانه و دوازدهم دنیا قرار دارد و لذا سه مسئولیت در برابر آن داریم.
او ادامه داد: مسئولیت جلب و حفظ اعتماد مشترکان، سهامداران و کارمندان مخابرات. سفر بزرگی را آغاز کردیم که در نهایت باید به این اهداف مهم دست یابیم.
مدیر عامل مخابرات ایران با اشاره به فاز اول برنامههای اجرایی این شرکت گفت: این فاز پنج سال به طول میانجامد و قطعا پرچالش خواهد بود. در نظر داریم در افق این فاز به جایی برسیم که مخابرات ارائه دهنده سرویسهای ویژه و یکپارچه براساس سفارش مشترکان و در کلاس جهانی باشد.
وی با بیان اینکه بنچمارکهای بینالمللی تأثیر این بخش در اقتصاد کشورها را شش درصد میدانند، بیان کرد: اگر این معیار واقع شود، ارزش بازار ICT ایران به 80 هزار میلیارد تومان یا به عبارتی رشدی سه برابری میرسد.
مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در کسبوکارهای امروزی به سرمایهگذاری سنگینی جهت توسعه نیاز است، ابراز کرد: این در حالی است که روند درآمدها با سرمایهگذاریها فاصله زیادی گرفته است؛ لذا به واسطه این چالش، حاشیه سود کاهش یافته و رقابتها نیز رنگ میبازد.
او افزود: بخش خصوصی زمانی حاضر به سرمایهگذاری میشود که سند روشنی با افقی مشخص در اختیار باشد بر همین اساس اگر بخواهیم در مخابرات و کل بخش توفیق یابیم، نیازمند سند بالادستی ارزشمندی هستیم تا بازگشت سرمایه و حاشیه سود از محل سرمایهگذاریها را مشخص کرده باشد.
سرائیان گفت: اکنون برخی بازیگران بینالمللی بدون هیچ مقرراتی وارد بازار ما شدهاند و به راحتی از این بازار سهم میبرند در حالیکه باید مقررات و ضوابط مشخصی در بازارمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مخابرات (ثابت، سیار و اینترنت) در حال حاضر حدود 100 میلیون اشتراک دارد، گفت: این برند از منظر تعداد مشترکان در رتبه اول خاورمیانه و دوازدهم دنیا قرار دارد و لذا سه مسئولیت در برابر آن داریم.
او ادامه داد: مسئولیت جلب و حفظ اعتماد مشترکان، سهامداران و کارمندان مخابرات. سفر بزرگی را آغاز کردیم که در نهایت باید به این اهداف مهم دست یابیم.
مدیر عامل مخابرات ایران با اشاره به فاز اول برنامههای اجرایی این شرکت گفت: این فاز پنج سال به طول میانجامد و قطعا پرچالش خواهد بود. در نظر داریم در افق این فاز به جایی برسیم که مخابرات ارائه دهنده سرویسهای ویژه و یکپارچه براساس سفارش مشترکان و در کلاس جهانی باشد.