کد خبر 572163
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش یک نشریه اقتصادی، نخست‌وزیر کنونی استرالیا صاحب یکی از شرکت‌های برون مرزی معاف از مالیات بوده و نامش در اسناد پاناما وجود دارد که این مساله با واکنش شدید حزب اپوزیسیون مواجه شد.

به گزارش مشرق، نام «ملکولم ترنبول» نخست وزیر استرالیا که یک میلیونر است در میان اسامی اسناد پاناما وجود دارد.

به نوشته تلگراف، یک نشریه اقتصادی استرالیایی روز پنج‌شنبه (امروز) فاش کرد، ترنبول بانکدار سابق استرالیایی، مدیر سابق یک شرکت اکتشاف طلا بوده که در جزایر «ویرجین بریتانیا» و با قوانین معاف از مالیات واقع است.

در گزارش «آسترالین فایننشال ریویو» آمده است، نخست وزیر کنونی استرالیا در دهه 90 میلادی مدیر این شرکت برون مرزی معاف از مالیات بود و به نوشته تلگراف این شرکت سرمایه‌گذاری معدن به سیاسیون روسی کمک‌های مالی کرده‌ است.

با انتشار این خبر، حزب اپوزیسیون دولت استرالیا تاکید کرد که ترنبول باید در این زمینه به سوالاتی پاسخ دهد. همچنین یک نماینده پارلمان استرالیا گفت، وی نخست وزیر این کشور است و باید توضیحاتی کامل و شفاف درباره مشارکتش در چنین شرکتی معاف از مالیات ارائه دهد.

تلگراف ادامه داد، گزارشی که از شراکت نخست وزیر استرالیا در شرکت‌های معاف از مالیات پرده برداشته قابل دسترسی عموم و قابل جست‌وجو نیستند.

چندی پیش با افشای 2.6 ترابایت اسناد فساد و پولشویی، ده‌ها سیاست‌مدار و سرمایه‌دار مشهور جهان زیر سوال رفتند. این اسناد مربوط به یک شرکت حقوقی پانامایی بود و برخی از روش‌های مخفی و غیرقانونی قدرتمندان و ثروتمندان جهان را برای حفظ درآمدهای نامشروعشان بر ملا ساخت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس