به گزارش مشرق، سعید
لیلاز اظهار داشت: با توجه به کاهش تولید و
کمبود تقاضا برای خودرو، این صنعت به مانند گذشته سهم بالایی در رشد
اقتصادی ندارد و میتوان گفت که از اهمیت آن در اقتصاد کاسته شده است.
وی
افزود: اگر تا سالهای گذشته با توجه به تقاضای بالا و تراکمی که در ثبت
نام خودرو وجود داشت، خودروسازان یکی از ثروتمندترین بنگاههای اقتصادی
کشور بودند، این روزها با توجه به کاهش تعرفه و ورود خودروسازان بخش خصوصی،
دو خودروساز بزرگ کشور، هم بخشی از بازار را از دست دادهاند و هم اینکه
با کاهش تولید مواجه شدهاند.
با توجه به کاهش اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ایران، حاشیههای سیاسی از دور و بر این صنعت نسبت به سالهای گذشته کم شده و مدیران دو خودروساز بزرگ کشور به راحتی میتوانند برای ادامه فعالیت بنگاه خود نقشه راه ترسیم کنند.
وی تصریح کرد: با نگاهی به ترکیب سهام در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به این نتیجه میرسیم که سهام دولت در صنعت خودرو به حداقل رسیده و در اقلیت قرار گرفته که به همین اندازه نیز میزان دخالت دولت در این صنعت کاهش یافته است.
این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: به نظر میرسد با توجه به رشدی که امسال در اقتصاد خواهیم داشت، تولید انواع خودرو سواری در کشور به حدود یک میلیون دستگاه برسد و خودروسازان این تولیدات را به گونهای عرضه کنند که با مشکل مازاد تولید مواجه نشوند.
منبع: اقتصاد نیوز
با توجه به کاهش اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ایران، حاشیههای سیاسی از دور و بر این صنعت نسبت به سالهای گذشته کم شده و مدیران دو خودروساز بزرگ کشور به راحتی میتوانند برای ادامه فعالیت بنگاه خود نقشه راه ترسیم کنند.
وی تصریح کرد: با نگاهی به ترکیب سهام در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به این نتیجه میرسیم که سهام دولت در صنعت خودرو به حداقل رسیده و در اقلیت قرار گرفته که به همین اندازه نیز میزان دخالت دولت در این صنعت کاهش یافته است.
این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: به نظر میرسد با توجه به رشدی که امسال در اقتصاد خواهیم داشت، تولید انواع خودرو سواری در کشور به حدود یک میلیون دستگاه برسد و خودروسازان این تولیدات را به گونهای عرضه کنند که با مشکل مازاد تولید مواجه نشوند.
منبع: اقتصاد نیوز