تصمیم برای برگزاری مجمع انتخابی فدراسیون جودو این رشته را بعد از تجربه کردن تنها چند ماه آرامش یکبار دیگر وارد حاشیه کرد تا تاثیر منفی آن سهمیه های المپیک را در خطر جدی از دست رفتن قرار دهد.

به گزارش مشرق، فدراسیون جودو را باید در رديف فدراسیون های پرحاشیه ورزش کشور قرار دارد. فدراسیونی که با چند دستگی مدعیان نشستن روی صندلی رياست و سهم خواهان این رشته در طول چند سال اخیر همیشه آبستن حوادث و حواشی متعدد بوده است.

مشکل اصلی جودو عدم تمرکز و یکدلی میان اهالی آن است. رشته‌ای که پیشکسوتانش به دنبال یک مدیریت قدرتمند و برنامه مدار با وحدت رویه برای رشد، گسترس و توسعه جودو در کشور و ترمیم تیم ملی با توجه به جوانان و نوجوانان در راه ساختن آینده‌ای درخشان است.

برخلاف نظر پیشکسوتان و دلسوزان همیشه عده ای هستند که به دنبال سهم خود از ورزش جودو هستند. سهمی که هیچ حقی در آن ندارند و هیچ گامی برای رسیدن به اهداف آن برنداشته و تنها به دنبال صندلی خود هستند تا حداقل دستی در آتش آن داشته باشند.

این دوستان به ظاهر دلسوز تا بیرون مجموعه هستند حاشیه سازی می کنند و وقتی هم که وارد می شوند و کار را دست می گیرند جز ادامه راه خود هدف دیگری ندارند و ایده و داشته ای برای کمک به جودو ندارند.

مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز آب در هاون حاشیه سازان ریختند. جودو ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک بود و در روزهای که تیم ملی باید با تمرکز بیشتر برای قطعی کردن سهمیه های خود تمرین می کرد یک تصمیم خلق الساعه روند کار را مختل کرد. چگونه است که اهالی کاراته سخت به دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون هستند و وزارت ورزش معلوم نیست به کدام دلیل در برگزاری آن تعلل می کند ولی به یکباره خبر ثبت نام از کاندیداهای جودو منتشر می شود؟

به هیچ عنوان قصد حمایت از خدابخش را نداشته ولی حداقل ثمری که حضور او در جودو داشت، آرامش نسبی حاکم بر این رشته بود و سهمیه هایی که جودو به سه سال برایش زحمت کشیده شده و هزینه هنگفتی شده و در حال ثمر دادن بود با این تصمیم مدیران ورزش کشور در خطر جدی از دست رفتن قرار گرفت.

امیدواریم گودرزی و سجادی جواب یک سئوال را شفاف بیان کنند که آیا اعضای مجمع نمی توانند از رئیس مجمع بخواهند یک انتخابات را به زمان دیگری موکول کند؟ در چنین روزهایی که تیم ملی در مسابقات برون مرزی به دنبال کسب امتیاز ورودی المپیک است آیا اعضای مجمع اجازه طرح سئوال از وزیر ورزش را دارند که با کدام هدف جودو را وارد حاشیه کرده است؟ مگر نه اینکه وزارت ورزش باید با حامی فدراسیون ها در راه تحقق اهداف عالی آن باشد؟

معلوم نیست وزارت ورزش با سرپرستی که خود منصوب کرده بود چرا به یکباره با مشکل برخورد و تصمیم به برگزاری مجمع انتخاباتی گرفت. مگر خود آقایان در مصاحبه هایشان بارها عنوان نکرده بودند بعد از المپیک انتخابات جودو برگزار خواهد شد؟

اینکه برگزاری مجمع حق قانونی وزارت ورزش است و زمان سرپرستی خدابخش هم رو به پایان بود را قبول داشته و بحثی بر آن وارد نیست. ولی آیا نمی شد حداقل تا ۱۰ خرداد تامل کرده و تکلیف سهمیه های المپیک مشخص می شد پس از آن اقدام به ثبت نام و برگزاری مجمع می کردند؟

نکته مهم دیگری که باید عنوان کنیم اینکه جودو در آستانه المپیک به شدت در خطر تعلیق قرار دارد و امیدواریم مسئولان وزارت ورزش حداقل این موضوع را جدی بگیرند. اساسنامه فدراسیون جهانی جودو مسئولیت برگزاری مجمع را در غیاب رئیس يا سرپرست برعهده نایب رئیس قرار داده است. اگر غیر از این موضوع اتفاق بیفتد عواقب آن برعهده متولیان ورزش کشور است و زحمات سه ساله جودوکاران و مربیان در راه کسب سهمیه ها با تعلیق این رشته در آستانه المپیک از دست می رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس