به گزارش مشرق، امتحانات نهایی دانشآموزان سال سوم دبیرستان که از
25 اردیبهشت آغاز شده و تا 18 خرداد ادامه دارد تا به امروز موجب انتقاداتی
از سوی دانشآموزان شده است.به عنوان مثال در برخی از شهرها مانند تهران و
مشهد دانش آموزان نسبت به دشوار سوالات امتحانات نهایی در دروسی مانند
شیمی وریاضی معترض هستند.
اگر چه عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش
آموزش و پرورش در گفت و گو با میزان دشواری سوالات امتحانات نهایی را
نپذیرفت و عنوان کرد که دانش آموزان باید کتاب درسی را به طور کامل مطالعه و
از روی آوردن به جزوه های آموزشی خودداری کنند.
این روزها در فضای
مجازی بخشنامه ای دست به دست می چرخد و از این حکایت دارد که وزیر آموزش و
پرورش بخشنامه ای را به منظور اضافه شدن نمره به دروس عربی، شیمی و دین و
زندگی سال سوم متوسطه ابلاغ کرده است. این بخشنامه موجب ایجاد سوالات
متعددی برای دانش آموزان، معلمان و خانواده ها شده است.
رسول پاپایی
معاون مرکز ا طلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو
با خبرنگار میزان در این رابطه خطاب به دانش آموزان گفت: این بخشنامه به
هیچ عنوان صحت نداشته و جعلی است.
وی افزود: آموزش و پرورش به هیچ
عنوان تصمیمی برای اضافه شدن نمره به امتحانات نهایی دانش آموزان ندارد و
تصحیح برگه های امتحانی تا این لحظه از آن حکایت دارد که میانگین نمرات
دانش آموزان قابل قبول بوده و همین مسئله حاکی از استاندارد بودن سوالات
طراحی شده است.
سال گذشته نیز دانش آموزان نسبت به
دشواری سوالات امتحانات نهایی برخی از دروس اعتراضات بسیاری داشتند اما در
تمام این موارد طی سال گذشته و سالجاری پاسخ آموزش و پرورش همواره این بوده
است که طراحی سوالات امتحانات نهایی به سمت تحلیلی شدن رفته است به همین
دلیل دانش آموزان باید کتابهای درسی را به طور کامل مطالعه کنند.
کد خبر 580246
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
- ۱ نظر
- چاپ
بخشنامهای در فضای مجازی انتشار یافته که از دستور وزیر آموزش و پرورش برای اضافه شدن نمره به برخی از دروس امتحانات نهایی حکایت دارد اما آموزش و پرورش در خصوص این بخشنامه توضیحاتی دارد.
منبع: میزان