به گزارش مشرق، عبدالرسول عمادی در همایش مدیران مدارس متوسطه کرمانشاه، اظهار کرد: امتحانات نهایی پایههای ششم، نهم و دوازدهم برگزار میشود و امتحانات ابزار ارزشیابی است که این تنها معیار برای سنجش آموزش و پرورش کشور است.
وی با بیان اینکه میانگین نمره دانشآموزان در سراسر کشور طی اجرای برنامه تحلیل نتایج امتحانات در سال 93، این موضوع را نشان داد که فراگیران تنها 60 درصد مباحث آموزشی را فراگرفتهاند، افزود: وقتی همه چیز به امتحانات پایانی موکول میشود نباید از دانش آموزان انتظار بالاتری داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین نمره امتحانات منطقهای در کرمانشاه براساس یکی از نتایج طبقهبندی امتحانات خرداد 2.75 بود، ادامه داد: نظر ما بر تعطیلی آن منطقه آموزشی بود که این نشاندهنده نقص سیستم ارزشیابی کشور است، چراکه ارزشیابی مستمر باید باشد و دانشآموز هر روز فراگیری تعلیم خود را پس بدهد.
عمادی از در نظر گرفتن یک شیوه متمرکز و یکسان برای پرداخت حقالزحمه امتحانات خبر داد و با اشاره به پرداخت حقالزحمه سال 92، گفت: حقالزحمه سال 94 در روزهای آینده پرداخت میشود و البته مطالباتی از گذشته باقیمانده است.
وی میزان افراد مشغول به کار در بخش ستادی آموزش و پرورش کشور نسبت به معلمان حاضر در کلاس درس را سه برابر میانگین جهانی عنوان کرد و بیان داشت: تکرار پایه (مردودی) در سیستم جدید ارزشیابی جای خود را به ارزشیابی مستمر داده است و مدیران مدارس باید بهصورت فعالتر عمل کنند.
عمادی خواستار مداخله مدیران در عملکرد معلمان شد و خاطرنشان کرد: سیاستگذاری یکسان و هماهنگی باید در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی وجود داشته باشد که بهدنبال تدوین آییننامه یکسان برای امتحانات پایه اول تا دوازدهم هستیم.
وی با بیان اینکه میانگین نمره دانشآموزان در سراسر کشور طی اجرای برنامه تحلیل نتایج امتحانات در سال 93، این موضوع را نشان داد که فراگیران تنها 60 درصد مباحث آموزشی را فراگرفتهاند، افزود: وقتی همه چیز به امتحانات پایانی موکول میشود نباید از دانش آموزان انتظار بالاتری داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین نمره امتحانات منطقهای در کرمانشاه براساس یکی از نتایج طبقهبندی امتحانات خرداد 2.75 بود، ادامه داد: نظر ما بر تعطیلی آن منطقه آموزشی بود که این نشاندهنده نقص سیستم ارزشیابی کشور است، چراکه ارزشیابی مستمر باید باشد و دانشآموز هر روز فراگیری تعلیم خود را پس بدهد.
عمادی از در نظر گرفتن یک شیوه متمرکز و یکسان برای پرداخت حقالزحمه امتحانات خبر داد و با اشاره به پرداخت حقالزحمه سال 92، گفت: حقالزحمه سال 94 در روزهای آینده پرداخت میشود و البته مطالباتی از گذشته باقیمانده است.
وی میزان افراد مشغول به کار در بخش ستادی آموزش و پرورش کشور نسبت به معلمان حاضر در کلاس درس را سه برابر میانگین جهانی عنوان کرد و بیان داشت: تکرار پایه (مردودی) در سیستم جدید ارزشیابی جای خود را به ارزشیابی مستمر داده است و مدیران مدارس باید بهصورت فعالتر عمل کنند.
عمادی خواستار مداخله مدیران در عملکرد معلمان شد و خاطرنشان کرد: سیاستگذاری یکسان و هماهنگی باید در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی وجود داشته باشد که بهدنبال تدوین آییننامه یکسان برای امتحانات پایه اول تا دوازدهم هستیم.