به گزارش مشرق، نقش و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت در سرنوشت هر کشور بر کسی پوشیده نیست؛ همواره و در تمام سخنرانیها، برنامهها، میزگردها و اجلاسها بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت تأکید میشود و دستاندرکاران تلاش میکنند تا شرایط بهتری برای آیندهسازان کشورشان فراهم کنند.
اهمیت «آموزش و پرورش» تا آنجاست که نگرانیها از بابت نفوذ دشمن از طریق این نهاد عریض و طویل همواره مورد تأکید بوده است چرا که دشمن میدانست آنچه را که نتوانسته است از طریق زور بازو و فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند، با نفوذ در قشر نوجوان و جوان دست مییابد؛ هر چند که این توطئهها نیز با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان و بهکارگیری از سوی مردم، همواره ناکام مانده است.
اما اینبار، ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده کشور، طرح جدیدی را برنامهریزی کردهاند؛ طرحی که بتواند عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت را خدشهدار کند و با ریزش ستون اصلی آموزش و پرورش، در جهت اهدافی شوم گام برداشته شود.
درست همزمان با هفته معلم، طرح تخریب معلمان آغاز شد؛ طرحی که بر اساس آن، شماری از موارد تنبیهبدنی توسط معلمان بر روی دانشآموزان، کلید خورد و درست زمانی که قرار بود به تجلیل از معلم و کرامت او پرداخته شود، تحت الشعاع اخبار گسترده تنبیهبدنی معلمان قرار گرفت.
در سیزدهمین روز اردیبهشت ماه خبری مبنی بر «تجاوز معلم مدرسه به دانشآموز 9 ساله در زنجان» منتشر شد؛ ماجرایی که به بهمن ماه سال گذشته بر میگشت که افشای آن نیز در اسفند ماه بوده است اما اینکه چگونه یک دفعه در هفته معلم، اطلاعرسانی گسترده از طریق سایتها و شبکههای تلگرامی صورت گرفته، نکته مهمی است.
در شانزدهم اردیبهشت گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی یک دانشآموز دبستانی در لرستان آن هم با چوب، کابل و خط کش فلزی منتشر شد؛ خبری که عنوان میکرد معلم بعد از کتک زدن دانشآموز، سایر دانشآموزان را وادار به کتک زدن همکلاسیشان کرد.
البته عکسهایی که از این دانشآموز منتشر شده است، در خبرهای دیگری به دانشآموز خوزستانی نسبت داده شده که فلج شده است، البته خبر تنبیه دانشآموز خوزستانی به سال 87 باز میگردد.
در نوزدهم اردیبهشت خبری مبنی بر تنبیهبدنی یک دانشآموز 10 ساله بجنوردی توسط معلم ورزش او منتشر شد که این دانشآموز بر اثر این تنبیه در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
آنچه مسلم است، تنبیهبدنی نه تنها در نظام تعلیم و تربیت بلکه در هیچ جا مورد تأیید نیست و در قوانین آموزشی نیز در هیچ شرایطی بر تنبیهبدنی اشاره نشده است و آنچه مورد تأیید است «تنبُه» به معنی آگاه کردن است.
در نتیجه به هیچ عنوان تنبیه یک دانشآموز از سوی معلم قابل قبول نیست و اینگونه موارد هر چند اندک باید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود تا شاهد وجود حتی یک مورد تنبیهبدنی در مدارس نباشیم.
اما نکتهای که در موضوع تنبیهبدنی دانشآموزان وجود دارد انتشار اخبار ناصحیح در کنار اخبار تنبیهبدنی و پر و بال دادن به خبر واقعی تنبیهبدنی است؛ همزمان با انتشار اخبار تنبیهبدنی دانشآموزان، خبرهایی مانند تنبیهبدنی شدید دانشآموز با مشت و لگد به خاطر گرفتن وضوی اشتباه و یک ساعت بیهوشی در مدرسه بدون کمک کادر مدرسه و فلج شدن دانشآموز بر اثر تنبیهبدنی منتشر شده است که متأسفانه این اخبار بدون سندیت و ارائه اطلاعات صحیح است.
اما از بُعد دیگر نیز میتوان به این اخبار نگریست و آن هم، تخریب چهره معلم در برنامه از پیش تعیین شده است؛ درست در هفته معلم، آماج اخبار درست و نادرست از تنبیهبدنی دانشآموز در شبکههای مجازی و کانالهای تلگرامی منتشر میشود که بعضاً این سایتها و کانالها توسط افرادی خارج از کشور هدایت میشود و این موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
در حال حاضر حدود یک میلیون فرهنگی در سطح کشور در ادارات و مدارس فعالیت میکنند که بخش عظیمی از این فرهنگیان را معلمان تشکیل دادند؛ معلمانی که در گوشه گوشه کشور در شهرها و روستاها حضور دارند و حتی مسیرهای صعبالعبور را برای تدریس به دانشآموزان طی میکنند؛ مگر میشود علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروشنژاد روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد را فراموش کرد که آذرماه سال گذشته در مسیر بازگشت به خانه در برف گرفتار شد و فوت کرد.
نباید فراموش کرد که اگر در جمع عظیم معلمان کشور، چند معلم دست به تنبیهبدنی زدند و در میان قشر عظیم دانشآموز، چند دانشآموزی دست به تخریب و توهین به معلم زدند، باید پیگیری منطقی و قانونی کرد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
نه اینکه، قشر فرهنگی و دانشآموز کشور را در هفتهای که به نام آنان است و قرار است کرامت آنان را افزایش دهد، آماج حملات و توهین قرار داده و همراستا با دشمنان قسم خورده کشور، به طرح تخریب نظام تعلیم و تربیت دامن زد.
اهمیت «آموزش و پرورش» تا آنجاست که نگرانیها از بابت نفوذ دشمن از طریق این نهاد عریض و طویل همواره مورد تأکید بوده است چرا که دشمن میدانست آنچه را که نتوانسته است از طریق زور بازو و فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند، با نفوذ در قشر نوجوان و جوان دست مییابد؛ هر چند که این توطئهها نیز با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان و بهکارگیری از سوی مردم، همواره ناکام مانده است.
اما اینبار، ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده کشور، طرح جدیدی را برنامهریزی کردهاند؛ طرحی که بتواند عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت را خدشهدار کند و با ریزش ستون اصلی آموزش و پرورش، در جهت اهدافی شوم گام برداشته شود.
درست همزمان با هفته معلم، طرح تخریب معلمان آغاز شد؛ طرحی که بر اساس آن، شماری از موارد تنبیهبدنی توسط معلمان بر روی دانشآموزان، کلید خورد و درست زمانی که قرار بود به تجلیل از معلم و کرامت او پرداخته شود، تحت الشعاع اخبار گسترده تنبیهبدنی معلمان قرار گرفت.
در سیزدهمین روز اردیبهشت ماه خبری مبنی بر «تجاوز معلم مدرسه به دانشآموز 9 ساله در زنجان» منتشر شد؛ ماجرایی که به بهمن ماه سال گذشته بر میگشت که افشای آن نیز در اسفند ماه بوده است اما اینکه چگونه یک دفعه در هفته معلم، اطلاعرسانی گسترده از طریق سایتها و شبکههای تلگرامی صورت گرفته، نکته مهمی است.
در شانزدهم اردیبهشت گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی یک دانشآموز دبستانی در لرستان آن هم با چوب، کابل و خط کش فلزی منتشر شد؛ خبری که عنوان میکرد معلم بعد از کتک زدن دانشآموز، سایر دانشآموزان را وادار به کتک زدن همکلاسیشان کرد.
البته عکسهایی که از این دانشآموز منتشر شده است، در خبرهای دیگری به دانشآموز خوزستانی نسبت داده شده که فلج شده است، البته خبر تنبیه دانشآموز خوزستانی به سال 87 باز میگردد.
در نوزدهم اردیبهشت خبری مبنی بر تنبیهبدنی یک دانشآموز 10 ساله بجنوردی توسط معلم ورزش او منتشر شد که این دانشآموز بر اثر این تنبیه در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
آنچه مسلم است، تنبیهبدنی نه تنها در نظام تعلیم و تربیت بلکه در هیچ جا مورد تأیید نیست و در قوانین آموزشی نیز در هیچ شرایطی بر تنبیهبدنی اشاره نشده است و آنچه مورد تأیید است «تنبُه» به معنی آگاه کردن است.
در نتیجه به هیچ عنوان تنبیه یک دانشآموز از سوی معلم قابل قبول نیست و اینگونه موارد هر چند اندک باید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود تا شاهد وجود حتی یک مورد تنبیهبدنی در مدارس نباشیم.
اما نکتهای که در موضوع تنبیهبدنی دانشآموزان وجود دارد انتشار اخبار ناصحیح در کنار اخبار تنبیهبدنی و پر و بال دادن به خبر واقعی تنبیهبدنی است؛ همزمان با انتشار اخبار تنبیهبدنی دانشآموزان، خبرهایی مانند تنبیهبدنی شدید دانشآموز با مشت و لگد به خاطر گرفتن وضوی اشتباه و یک ساعت بیهوشی در مدرسه بدون کمک کادر مدرسه و فلج شدن دانشآموز بر اثر تنبیهبدنی منتشر شده است که متأسفانه این اخبار بدون سندیت و ارائه اطلاعات صحیح است.
اما از بُعد دیگر نیز میتوان به این اخبار نگریست و آن هم، تخریب چهره معلم در برنامه از پیش تعیین شده است؛ درست در هفته معلم، آماج اخبار درست و نادرست از تنبیهبدنی دانشآموز در شبکههای مجازی و کانالهای تلگرامی منتشر میشود که بعضاً این سایتها و کانالها توسط افرادی خارج از کشور هدایت میشود و این موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
در حال حاضر حدود یک میلیون فرهنگی در سطح کشور در ادارات و مدارس فعالیت میکنند که بخش عظیمی از این فرهنگیان را معلمان تشکیل دادند؛ معلمانی که در گوشه گوشه کشور در شهرها و روستاها حضور دارند و حتی مسیرهای صعبالعبور را برای تدریس به دانشآموزان طی میکنند؛ مگر میشود علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروشنژاد روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد را فراموش کرد که آذرماه سال گذشته در مسیر بازگشت به خانه در برف گرفتار شد و فوت کرد.
نباید فراموش کرد که اگر در جمع عظیم معلمان کشور، چند معلم دست به تنبیهبدنی زدند و در میان قشر عظیم دانشآموز، چند دانشآموزی دست به تخریب و توهین به معلم زدند، باید پیگیری منطقی و قانونی کرد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
نه اینکه، قشر فرهنگی و دانشآموز کشور را در هفتهای که به نام آنان است و قرار است کرامت آنان را افزایش دهد، آماج حملات و توهین قرار داده و همراستا با دشمنان قسم خورده کشور، به طرح تخریب نظام تعلیم و تربیت دامن زد.