در جشنواره‌های دولتی و خصوصی رسمی هرچقدر تلاش می‌شود تا پوشش هنرمندان تعریف درستی به خود بگیرد و سالن مد نباشد امثال همین یک جشن کافیست تا از این به بعد فلان مانتو تنگ و ساپورت و لباس نامتعارف عرف شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - روز گذشته جشن حافظ در تالار وحدت برگزار شد و برندگان این جشن مشخص شدند. در این جشن بعضی هنرمندان با شکل و شمایلی بسیار شکیل و موقر آمده بودند و عده کم دیگری که متاسفانه طوری بودند که عکسهایشان قابل انتشار نبود.

جشن حافظ جشنی است که حالا شاید نام آن به واسطه تبلیغ و پروپاگاند معلم و اطرافیانش از موضوع آن مهمتر شده باشد. یعنی حالا خیلی ها هستند که نام جشن حافظ را شنیده اند و حتی عکس و فیلم هایی از آن دیده اند اما نمی‌دانند که این جشن چرا و توسط چه افرادی و با چه هدف یا اهدافی برگزار می‌شود. سوالاتی که البته متاسفانه بعضی اهالی سینما هم جوابش را نمی دانند و صرفا گمان می کنند که یک دورهمی برای گردآمدن اهالی سینماست. اتفاقی که هم خوبی‌هایی دارد و هم بدی.
 
جشن حافظ؛ قبح‌زدایی از بازار فشن‌های ساپورت‌پوش +عکس

در واقع، جشن حافظ جشنواره یا مسابقه یا حتی اتفاق چندان مهمی نیست. صرفا مراسمی‌ است که در آن گردانندگان یک مجله به سینماگران منتخبشان جایزه می‌دهند. جوایزی که طبیعتا چندان مرجعیتی هم ندارد و مثل هزار و یک مراسم و جایزه ای است که هرسال فلان مجله و بهمان رسانه به هنرمندان منتخبش برگزار می کند.

اینجا هم  ماجرا این است که علی معلم یک مجله دارد با نام "دنیای تصویر". دنیای تصویری که پیش‌تر فقط یک مجله بود اما حالا آرام آرام دارد به یک بنگاه قوی اقتصادی تبدیل می‌شود. اینکه چطور از این جشن هم بهره اقتصادی می‌برد حکایت مفصلی است که خواهم گفت.

 او هر سال بر اساس نظرسنجی داخلی از میان فیلم‌های سال قبل بهترین‌ها را ( به زعم خودشان) انتخاب می‌کنند و به آنها جوایزی هم می‌دهند. کاری که بسیاری از مجلات دیگر انجام می‌دادند و حالا هم بی سروصدا انجام می‌دهند.اما چه اتفاقی برای جشن حافظ می‌افتد که آرام آرام حتی به فکر زورآزمایی با جشنواره فجر و جشن خانه سینما می‌افتد؟

ماجرا این است که جشن حافظ حال دیگر جشن یک مجله سینمایی نیست. مجله و جشن حالا فقط یک روکش است که با آن اصل ماجرا پوشانده میشوند. اما اصل ماجرا چیست؟

واقعیتش را بخواهید جشن حافظ بسیار جشن پرهزینه ای است. شاید حتی به اندازه اختتامیه جشنواره فیلم فجر و خانه سینما. چطور می‌شود در اوضاع اقتصادی نه‌چندان خوب کشور، نشریه ای موفق شود چندین و چند اسپانسر بگیرد و رقم بالایی ( شاید بیش از هزینه ساخت یک فیلم سینمایی) را صرف برگزاری یک جشن کند. اصلا به فرض که خودش متمول باشد یا توانایی جذب اسپانسر داشته باشد، چرا باید اینهمه پول را در عوض صرف کردن در کار اقتصادی در یک شب خرج کند و کل توانش بشود یک جشن؟

یقینا قصد برگزاری این مراسم فرهنگ سازی و کمک به هنر و فرهنگ نیست. که اگر بود خبرگزاریها مجبور نبودند به خاطر پوشش های عجیب شرکت کنندگان یا در و دیوار را نشان بدهند یا کل عکسها را کراپ کنند و فقط چشم و دماغها را بیاورند توی کادر و یا ...

اصلا در حالیکه سالیانه یک جشنواره باشکوه فجر ( بجز جشنواره بین الملل) و یک جشن بزرگ سینمایی از جانب خانه سینما برگزار می‌شود و در کنار آن هم هزار و یک جشنواره ریز و درشت قد علم کرده چه نیازی به یک مراسم بزرگ سینمایی است که ممکن است مرجعیت جشنواره های دولتی یا خصوصی را لق کند؟

از سوی دیگر چند  سالیست که بعضی مسولان تلاش می‌کنند تا با وجود همه کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها برای نوع پپوشش و چگونگی حضور هنرمندان در مراسمات رسمی به یک قاعده و نظم زیبا و منطقی برسند ( که البته هنوز هم کلی کار دارد)  اما شاید یک برنامه مفصل و پرخرج و ظاهرا مهم مانند جشن حافظ کافیست تا هر آنچه مسولان رشته اند پنبه شود. همین جشن کافیست تا دوباره عادات و سلایق بعضا معوج در پوشش بعضی هنرمندان بروز کند و دوباره بازار مکاره مد و لباسی راه بیفتد که به انواع بدحجابی های جامعه هم رسمیت ببخشد. یعنی طبیعیست که وقتی مخاطب این گزاره را میپذیرد که: جشن حافظ ، جشن مهم و قابل اعتنایی است و بعد میبیند در این جشن مهم و قابل اعتنا ، هنرمندان بدون هیچ ملاحظه ای با هر پوششی روی فرش قرمز می‌روند، آن وقت این نوع پوشش که تا پیش از این برایش ناهنجار بوده است رسمیت می یابد و قبح زدایی از آن بصورتی غیر مستقیم و زیرپوستی انجام میگیرد.

در جشنواره‌های دولتی و خصوصی رسمی هرچقدر تلاش می‌شود تا پوشش هنرمندان تعریف درستی به خود بگیرد و سالن مد نباشد امثال همین یک جشن کافیست تا همه چیز روی هوا برود و از این به بعد فلان مانتو تنگ و ساپورت و لباس نامتعارف عرف شود.

از سوی دیگر در مورد اینکه هزینه این جشن از کجا می‌آید و چه استفاده‌هایی از آن می‌شود هم حرف و حدیث کم نیست. این را نمی‌خواهیم قبول کنیم که علی معلم دنبال ساختن یک سیستم مافیایی کوچک و جمع و جور درون سینماست تا به واسطه جشنش لشکری از هنرمندان را همراه خود داشته باشد. این را هم نپذیریم که به واسطه این جشن دنبال این است که مراکز تجاری یا رستوران یا فروشگاه یا هرجای دیگری که با او مرتبط است را به سوددهی بیشتر برساند. قرار هم نیست این جشن وسیله یک یارگیری برای مجله او شود. اما بالاخره باید دلیلی برای صرف این هزینه باشد. صرف هزینه ای که البته آمدنش در سفره جشن حافظ هم جای سوال دارد. سوالاتی که بالاخره یک روز معلوم خواهند شد. سوالاتی که انشاالله جوابش در انتشار عکسهای تاسف برانگیز از پوششهای بعضی حاضران در این جشن نباشد.
 
*محمدرضا پارسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 127
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    دو سه تاشونو اصلا قیافه هاشونو نشناختم. انقدر فرق کرده حالا به نظر تو باید چی کار کرد؟ راشون ندن؟ یا دم در بهشون چادر بدن؟ یا لباس فرم بهشون بدن؟ شایدم تو دعوتنامه جزییات لباسهایی که میتونن بنویسن رو شرح بدن! اینا رو صدا و سیمای خودتون گنده کرده.
  • محمد ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 0
    وقتی پول و رسانه ها جمهوری اسلامی در خدمت عده ای باشه که ذره ای به این نظام و اهدافش اعتقاد ندارن همین میشه لااقل از هالیوود یاد بگیرید که تمام مجموعش در خدمت ارتقا و گسترش نفوذ فرهنگ قدرت و اندیشه های آمریکاست متاسفانه تو فرهنگ نمره ما زیر صفره هیچ چیز در چنته نداریم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    واقعا کسی نیست جلوی فساد و فحشا تو صدا و سیما را بگیرد؟ اخه این چه وضع پوششه؟ مگه اینها از نظام ارتزاق نمی کنند؟ مگه بودجه جمهوری اسلامی که خون هزاران شهید ان را آبیاری کرده در صدا و سیما خرج نمی شه؟ اخه این چه وضعیتیه؟
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    چه خبره
  • Unknown ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    حتما خدا باید عذاب بفرسته تا بفهمیم اعمالمون اشتباهه؟ دو حالت داره یا خدا وجود نداره که خیلی ترسناکه و ما در اقیانوسی از کهکشانها گم شدیم یا خدا وجود دارد که بازم ترسناکه و به معنیه اینه که باید مراقب اعمالمون باشیم و ببینیم خداوند مارا برای چه هدفی آفریده است. به هرحال بیخیالی عده ای دارد زندگیو برای مردم روز به روز سخت تر میکند.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    وقتی حکومت نتونه الگو سازی کنه قطعا دشمن الگو سازی میکنه برامون این الکوی دشمن حالا مردم باید بشینن این اشی که براشون پخشته شده رو بخورن مسئولین هم دنبال استفاده از حق کتاب و غیره ... فیش حقوقیشان هست
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    و حسد کاهش تن است و مردمان را اجل نا آمده، حسد بکشد. از این بابا هم میخواین یه کیارستمی دیگه بسازین؟
  • محمد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    ببین بدبختی تا کجاست که اینها میخواهند فرهنگ مردم را درست بکنند!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    واقعا باید لباس مراسم رسمی با لباس خواب فرق داشته باشه .
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 0
    ساپورت را برای همسران خود بپوشید. مجردها هم در خانه جلوی محارم بپوشند. آخر این چه کارهاییست؟ هندسه بدن برای که؟ برای چه؟ نگاه هایی که خریدارتان نیستند و به محض رویت یک ساپورت پوش جذاب تر روی از شما برمیگردانند؟ ساپورت را برای آن بپوشید که آن به آن نگاهش به شماست. خواهرم دیگر تو کودک نیستی / فاش تر گویم عروسک نیستی پی نوشت: با برخورد قهرآمیز با کم حجابی مردم عادی، تحت هیچ شرایطی موافق نیستم.
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    سوال خوبیه. واقعا چرا؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    لباس پوشیدنا رو نیگا بازیگر اگه حرفه ای باشه و کاربلد به خاطر هنرش دیده میشه یه کی هم مثل اینا با پوشش های عجق وجق و نشستن سه ساعت زیر دست میک آپ آرتیست خودشو خفه میکنه با رنگ و لعاب شاید دیده شه خاک بر سر هنرمندای بی هنر ما
  • من من ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    الان دقیقا کدوم یکی از عکس هایی که گذاشتید افراد لباس بدن نما و تنگ پوشیدن؟ دقیقا چندتاشون ساپور ت با مانتوی کوتاه پوشیدن؟؟؟ والا تنها موردی که بهش میتونید اعتراض کنید بیرون گذاشتن موهاشونه والا همه لباسهاشون بلنده و گشاد! فقط طرح داره همین!!!! یکم خودتون رو اصلاح کنید... نظرات مخالف رو هم انتشار بدید!
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جشن حافظ !!!! و ......... آدمهای کوچکی که احساس بزرگی می کنند؟؟؟
  • ناشناس ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    مردم ایران دلقک های خوبی از کار در میایند ... این نصاویر نمایش یک کاریکاتور مضحک از مثلا امروزی بودن بیشتر نیستند ... مایه خنده و البته غصه !!!!!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اون از لباس المپیکی ها اینم از اینا واقعا فرهنگ لباس پوشیدن داره تو کشور ما ازبین میره
  • میهن پرست ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    من تا حالا عکسی از این جشن ندیدم جز همین عکسی که شما زدید که اون هم اکثر لباس ها گشاد و بلند و البته شادند . چه مشکلی هست تو این لباس ها ؟ مخصوصا لباس خانم حمیدی یا قریشی . یا حتی صالحی ......
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    نه به طراح لباس المپیک 2016 نه به طراحان لباس اینها بنظر واقعا زیباست بعضی از این مدلها اما مسئله اصلی مکان استفاده از این پوشش هاست که این لباس هارو به نظر زشت میکنه
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    گاوی عزیز بالاخره یه حرف خوبم زدی شما ؟ احسنت
  • دلواپس ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اگر غیر ایرانی ها به اجبار قانون می خواستند حجاب را رعایت کنند، بهتر از اینها این کار را می کردند، با این وضع حجاب بازیگران سینما، اسلام را به تمسخر نگرفته ایم؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    تو هم مدام اسمت و عوض کن پیامهای دو زاری بذار بلکه حس خوبی بهت دست بده مدعی پر ادعا
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    دقیقا همینطور. واقعیت کلام. اای کاش مثل استخدامی ها. راه پیدا کردن تو این حرفه هم عبور از فیلتر اخلاقی و اعتقادی باشه. واقعا اینها هنرمندن؟ نماد فرهنگن؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جشن حافظ !!!! و ......... آدمهای کوچکی که احساس بزرگی می کنند؟؟؟
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خطاب به کاربر محترم "من‌من" 15:33؛ مشرق نجابت بخرج داده و عکسها رو بااحتیاط اینطور دستچین کرده و گذاشته. شما اگر میخواهید حقیقتِ عریانِ مطلب را ببینید جستجو کنید در گوگل "جشن حافظ 94/ 95". بازیگرانی که اکنون در انگلیس، فرانسه، آمریکا و شبکه جِم و غیره دارند کشف حجاب و بعضاً کشف عورت میکنند، روزی از همین شرکت‌کنندگان در جشن حافظ و أمثال آن بودند. والسلام
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جشن حافظ !!!! و ......... آدمهای کوچکی که احساس بزرگی می کنند؟؟؟
  • علی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اکثر لباسه پوشیده بود،ظاهرا شما با رنگ های شاد مشکل دارین،بس که ذهن افسرده ودرگیری دارین.بس که منفی بین هستید،
  • دکترگاوچرون از کومور ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    احسنت به خودم
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    و همچنین خطاب به کاربر محترم "من‌من" 15:33؛ خدمت به شما کاربر فرهیختۀ مملکت‌مان ایران عرض میکنم که بله البته که بیرون گذاشتن مو آنهم به این وضع اشکال ندارد، و البته که اگر تا بناگوش و تهِ گردنِ یک زنِ بالغ و عاقل پیدا باشد اشکال ندارد، البته که پوشیدن لباسی تنگ یا گشاد که کل بدن را عیان و رها و مستهجن به‌رخِ نامحرم بکشد اشکال ندارد، البته که اگر میزان مُطلّقه‌های همین جشن حافظ و آن جشن فجر، سال به سال بالاتر میرود اشکال ندارد، البته که نیم‌عریان شدنِ بی‌پروا و نیم‌برهنگی شجاعانه در جشنواره‌های خارجی هم، آنهم اشکال ندارد، و البته که کشف عورتِ بازیگرانی چون گلشیفته فراهانی و صدف طاهریان و غیره و غیره و غیره و صدها تَن دیگر در فردا و فرداهای دیگر هم اشکال ندارد. چه کسی گفته است اینها همه اشکال دارد...؟؟؟
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خدا تمام مسلمین را شفای عنایت فرماید که هیچ وقت از هوس و برای هوس دست از نیرنگ بر نمی دارد!!!
  • مسیب ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جشن هنر شیراز هم با عنوان اسلامی برگزار شد مهم بلند بودن لباس نیست جلب توجه نکردنه اما متاسفانه همه کار با مخاطب میکنه ...
  • علیا ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    والا اینا از خیلی از چیزایی که توی خیابونا میبینیم پوشیده تر و مناسب تر میپوشند. یه خورده برین توی خیابونا تا اوضاع وحشتناک مملکت دستتون بیاد. به خدا در مقابل چیزایی که توی خیابونا میبینم حاضرم همه مثل اینا بپوشند.
  • رضا ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    باید اتفاقات پشت پرده این جشن و مراسم مشخص بشه که این هزینه ها برای چی انجام میشه ؟؟؟؟؟ و با چه اهدافی؟؟؟ اینها قصدشون اینه که کپی برداری بکنن از مراسم اسکار امریکا با هدف از بین بردن فرهنگ مملکتمان در پوشش نام شاعر کشورمان حافظ این شخص (معلم) و اطرافیاش باید از نظر سابقه و کارهایی که انجام میدن تحت نظر و پیگیری سازمان های مسول باشن ضمن اینکه از خبرگزاری مشرق تقاضا دارم در مورد سابقه این شخص هم اطلاعاتی رو در اختیار مخاطبین مشرق قرار بدن با تشکر
  • پوسایدن ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اینا ملت تازه به دوران رسیده انگاری دارن تبلیغ لباس و مد واسه جوانان میکنند ، پشت پرده هم نگاه کنید !!
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خیر. پوشیدن این لباسهای محرک جز در مقابل همسر صحیح نیست. مادرها و خواهر نباید در مقابل پسران و برادران خود چنین لباسهایی بپوشند.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    احسنت و دورود
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    حافظ بنده خدا همینطور که از اسمش معلومه انسان مومنی بوده و حافظ کل قرآن اگر به آرمانهای حافظ باشه که اینها......................!!!!
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    شرق نجابت بخرج داده و عکسها رو بااحتیاط اینطور دستچین کرده و گذاشته. شما اگر میخواهید حقیقتِ عریانِ مطلب را ببینید جستجو کنید در گوگل "جشن حافظ 94/ 95". بازیگرانی که اکنون در انگلیس، فرانسه، آمریکا و شبکه جِم و غیره دارند کشف حجاب و بعضاً کشف عورت میکنند، روزی از همین شرکت‌کنندگان در جشن حافظ و أمثال آن بودند. والسلام
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    هی پسر با توام جواب منو تایید کن. 1) اون گاوچرون که گفته احسنت به خودم من نیستم. 2) جواب سوئدی: شما فتوا نده از خودت. ما طبق نظر مراجع میگیم. رساله امام خمینی رو ببین تا حد پوشش زن رو مقابل محارمش بدونی. خیلی فراتر از ساپورتیه که من گفتم. هیچ محرمی از این حد تحریک نمیشه مگر بیماردل باشه.
  • امیر حسین ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خدا این ساپورت پوشارو واسه ما حفظ کنه. همشون جلوه گر زیبایی خداوند هستند.
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خیلی هم زیباست
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جشن مکش مرگ ماهای گوگوری مگوری چه ربطی به حافظ داره؟!
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    مشرق سانسور چی، چرا کامنت منو نگذاشتی؟ الحق که سانسور چی
  • کیوان ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اینا از هر جشنواره ای برای مشهور کردن خودشان استفاده میکنن.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    از قدیم گفتن: میمون هر چی زشتر بازیش بیشتر در ضمن تیپ اینها برای عده ای الاف جذاب هست وگرنه مردم اینقدر مشغله فکری و کاری دارند که این موارد در آن گم است.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    حافظ اگه توبهشت هم باشه عمرا همچین فشنهایی رو ببینه. مگه اون دل نداره ،. وحدت وجود دیگر سجده برای خدا چه سود ، اگه قراره فرعون یزید شمر هم به بهشت بره پس حق باطل همه اش کشک ،
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    مغزت خرابه يك مغز بيمار خوب شدنيم نيست متاسفم
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    نقطه ضعه همه اینها دیده نشدن است اگر رسانه ملی مدتی به اینها توجه نکند و دعوت نکند همه اشان با التماس و با پوشش مناسب خواهند آمد باور نمی کنید یکبار و فقط یکبار امتحان کنند
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    قیمت این ادما به ارزش لباسشون هست نه انسانیت ایشان یادشان رفته این لباسها قبلا لباس گوسفند و گاو و مار و… ... است وهیچ وقت گوسفندی به پشمش ناز نکرده است.
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    حکومت هم با یدک کشیدن عنوان اسلامی ظاهرا هیچ وظیفه ای برای خود در برخورد با شکستن احکام اسلامی قائل نیست...
  • كيم ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    تا وقتي نويسنده و متفكر مثل شما تو اين جامعه هست، فاتحه ما خوندست..! كوته فكري و كج انديشي تا كجا..! ايراد برگزاري جشن و رويداد ها به پاس تجليل از كساني كه به فرهنگ كمك ميكنند كجاست ...
  • محمد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    کمک به فرهنگ!! این فرهنگ مورد نظر شما به درد خودتون میخوره
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    شمایی که میگی مثل استخدامی ها باید از فیلتر اخلاقی و اعتقادی عبور کنند، این مسئولینی که اختلاس می کنند نیز از همین فیلتر عبور کرده بودند. این فیلتر با یک ظاهرسازی و حفظ چند صفحه کاغذ احکام حل می شود ولی باطن را چه می کنید.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    لطفا توضیح دهید، که یک طوفان که در غرب میاید چرا می شود عذاب ولی وقتی در شرق می آید می شود آزمون؟؟؟
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    بازیگر اگه حرفه ای باشه و کاربلد به خاطر هنرش دیده میشه
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    واقعا اینا فرهنگین.تو فیلمای سریال صدا سیما یه جور چادری تو فیلمای سینمایی مانتویی کم ححاب تو خیابون .....وا....جشن مدلینگ بود.....دیگه نباید فیلمای صدا و سیما رو با این جور آدما دید نمی دونن با خودشون چند چندن بعضی لباسا نمی دونیم طرح قدیم .جدید.آینده ست...آبروی خودشونو بردند یه خورده سنگینتر باشین...
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه کجای شعر و شعور، پوشش و تفکر ، و ایمان و اعتقاد ، و وجاهت و شخصیت و دیانت ، و سنن حافظ به این اراذل میخوره که اینها توهم بزرگداشت حافظ دارن؟ حافظ از اینکه اینها اسمش رو میارن تو قبر میلرزد و چندش میشه! به نظرم برای بزرگداشت کسانی مثل حافظ اجازه ورود هر کسی نباید داده بشه آنان فقط در صورت داشتن پوشش کامل و نجیب و منطبق با عرف اسلامی نه عرف بالای شهر!
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    به گاوچرون و شاید بر عکس. کسی که تحریک نمی شود حتما بیمار است. ضمنا نظر فقهی با نظر اخلاقی متفاوت است. نظر فقهی بیان حداقل است. اما همیشه احتیاط شرط عقل است. العاقل یکفیه الاشاره
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اگر تن نمایی فرهنگ است که حیوانات خیلی از شما با فرهنگترند.
  • kave ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    همینکه از بیت المال پول ور نمیداره خوبه نگاه معلم به هنرمند خوب نیست اونوقت نگاه شما به فرهادی خوبه
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    عکسو وووووو
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    در تفکر شما فرهنگ را چه معنی میکنند؟؟؟؟ تهی شدن از ارزشهای انسانی و پرورش رفتارهای جلف و سطحی و وقت گیر میشود فرهنگ
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    خیال کردی چی با همون پولی که از بیت المال چپاول شده این قشر مورد سو استفاده قرار میگیرند و میشوند ابزار تبلیغ و نمایش
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    انگار هنرمندا در ترویج اباحه گری دیگه حد و مرزی نمی شناسن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اینا جز ظاهرشون چیز دیگه ای برای عرضه ندارن وقتی هنرمندای خارجی رو می بینم که چطور مبلغ عقاید جمعیشون هستن از هنرمندای خودمون بیشتر بدم میاد
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    تن ادمی شریف است به جان ادمیت نه همین لباس زیباست نشان ادمیت کاش این دوستان مولفه های دیگه ای رو در خودشون تقویت می کردن
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    همین کارا رو می کنید که فساد تو سینما رخنه می کنه دیگه اگر شماها محکم باشید و درست بگردید کسی هوس نمی کنه پشت صحنه پیشنهاد شرمگینانه بده
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    بعضی سن دارهاشونم خجالت نمی کشن از سن و سالشون
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    بعد هی نامه های دوزاری بنویسید که ای وای از فساد در سینما
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    خارجیا سرباز جنگ نرم دارن ما هم داریم اینا می خوان برای حکومت امام زمان زمینه سازی در حوزه هنر بکنن؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    بیچاره حافظ که زیر سایه اسمش چه مراسمی گرفتن
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    خودشون یه کاری می کنن که مخاطب فقط به ظاهرشون توجه کنه بعد که ظاهرشون پکیدو هیچکس سراغشونو نگرفت هی گلایه می کنن که ای وای غریب افتادیم
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ناشناس بی ربط نگو
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اینجا میشه شاهکار جراحان پلاستیک ایران رو دید.
  • تا انقلاب مهدی عج ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    در تایید دوستی که نوشته (حتما خدا باید عذاب بفرسته تا...) و پاسخ به نظرات مخالف ایشان کاملا با شما موافقم نظر دهندگان مخالف شما اگر فقط یک بار قرآن را مطالعه کرده بودند پاسخ قیاس مسخره خود را می شنیدند. سراسر قرآن میگوید ما فلان قوم را به خاطر فلان گناه زشتشان هلاک کردیم همچنین این جای جای قرآن است که میگوید باران را هرکجا بخواهیم میفرستیم اگر استغفار کنید برایتان باران میفرستیم و این قرآن شریف است که میگوید اگر اعتراض مومنان نبود سقف خانه کفار را از نقره قرار میدادیم و برایشان برج و باروهای بلند قرار میدادیم این نیست مگر برای آزمایش مومنان و اینکه کفار در همین دنیا به پاداش نیکیهای خود برسند و در آخرت برایشان هیچ نصیبی نماند کسانی که مخالف شما نظر میدهند جهان بینی توحیدی ندارند و یک نگاه کوته بینانه صرفا دنیایی دارند و اعتقادشان به معاد بسیار سست است چراکه محتوای این آیات را با قیاس خود به سخره میگیرند... کیست که نداند پایه آبادانی و توسعه شهرهای دنیای مستکبرین غرب چپاول ملت های محرم و استعمار گری بوده است سرمایه هنگفتی که از غارت منابع نفت و معادن طلای آفریقا و به بردگی گرفتن هندی ها و سرخ پوستان و آفریقایی ها بوده است؟ مگر فراعنه در طول تاریخ ابن چنین نبودند آبا هلاک نشدند ؟ هرکدامشان را خداوند قهار به نوعی هلاک کرد .. قرآن کریم میفرماید گمان نکن این که به آنها مهلت میدهیم برایشان خوب است مهلت میدهیم تا بر گناهشان افزوده شود و چون اراده عذاب کند برایشان چنان در هم میکوبد که گویی اصلا چنین دیاری وجود نداشت... قبل از وعده عذاب ایشان هم تمسخر فراوان بود و این وعده ها را انکار میکردند چنانچه میگفتند ای کاش برای ما ثروت قارون بود و بر او حسرت میخوردند! انکار این آیات چیز عجیبی نیست که امروز تازگی داشته باشد ولی چون وعده خداوند فرارسد در همبن دنیا حسرت میخورند...
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اول ببین امام زمان اصلا شماها را قبول دارد یا نه بعد حرف بزن.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    همین الان اگر حجاب آزاد بشه همین افراد نفرات اولی هستند که با لباس زیر دو تکه میان توی خیابون ها .
  • ناشناس ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    باز خوبه اینا ظاهرو باطنشون همینه جرعت داری برای اونا بنویس که حق من و امثال تو رو خوردن لباس پوشیدن اینا به کسی ضرر نمی زنه برو وقتتو بذار برای یه حرف نوشته که به کار کسی بیاد
  • ناشناس ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    همینهای که ایراد میگردند یکی نیست بگه به شما چه اینقدر چرت حرف میزنید شدید کاسه داغتر از آش شما اگه بدتون میاد نگاه نکنید نه اینگه کافیه یکی فقط یه تار موش بیرون باشه اونوقت چشاتون از حدقه در میاد اینقدر بی کارید که به جای اینکه دنبال کار خودتون باشید همش درگیر قضاوت کردنید
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    تو اتوبوس پیرمرد به دختره که کنارش نشسته بود ! گفت : دخترم این چه حجابیه که داری ؟ همه ی موهات بیرونه ؟ دختره با پررویی گفت : تو نگاه نکن ! بعد از چند دقیقه پیر مرد کفشش را درآورد بوی جوراب در فضا پخش شد !! دختره درحالی که دماغشو گرفته بود به پیر مرد گفت : اه اه اه این چه کاریه میکنی خفمون کردی ؟ پیرمرد باخونسردی گفت : تو بو نکن !
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ناشناس ۱۴۳۰ با دلسرد کردن هدفمند امثال تو جریان تاریخ متوقف نمیشود
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 1
    در کل این مطلب هیچ حرف منطقیی ندیدم. چرا یک مجله جشن برگزار میکند؟ خوب چه اشکالی دارد. چرا میتواند اسپانسر بگیرد؟خوب مشکلش چیست. چرا در این اوضاع اقتصادی خرج جشن میکنند؟ این دیگه ازون حرفهاس. راج به حجاب هنرمندها حرفی ندارم ولی قبول دارم که اشکالاتی قطعا هست.
  • مهدی ص ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام. مطلب خوبی بود. خواهشمندیم که پیگیر باشید و زیاد در این مورد بنویسید. دوست دارم در پیگیری ها به این دو پرسش پاسخ داده شود: 1. چرا با برگزاری این جشنها هنرپیشه ها باید به عنوان الگو فرهنگی ما ایرانیان معرفی شوند؟ 2. چه تنها هنرپیشه های تهرانی باید مطرح شوند و الگوی سایرین قرار گیرند؟ 3. واقعا نوع پوشش آنها تمام آبرو و حیثیت یک نظام اسلامی را که مدعی اجرای احکام اسلام است، آشکارا زیر سؤال می برد و هیچ یک از مسئولان پاسخگو نیست. چرا؟ ما نمی خواهیم فرزندانمان مثل آنان بپوشند، ولی این نوع پوشش آنها الگویی برای جوانان قرار می گیرد و در زمانی که ما با تحریم و رکود مواجه هستیم و بسیاری از جوانان بیکار هستند، آنان چرا باید اینگونه و با لباس های گران قیمت ظاهر شوند و به اصطلاح پز دهند؟
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    یه بار تو پیج یکی از این خانم ها گفتم حجاب رو رعایت کن بلاکم کرد
  • بهشت ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام واقعا به عنوان یک خانم برای همه کسانی که بدحجابي رانوعی افتخار میدانند متاسفم اسلام حجاب را هم برزن و برمرد واجب کرده اینگونه لباس پوشیدن وخودنمایی کردن برای جامعه ایرانی واسلامی شایسته نیست چرامسئولان هیچ گونه واکنشی نشان نمیدهند بیشتر شبیه سالن مد و زیبایی شبیه
  • علی ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام وزارت ارشاد وصداوسیماباید باافراد بی مایه ای که به فرهنگ ملی کشور دهن کجی میکنن برخورد حذفی وقاطع از حضور در فیلمها بکند. تاکی این هنجار شکنی هارا شاهد باشیم بچه های ما دچار دوگانگی شده اند
  • گذری ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    اشتباه مثبت دادم با نظر ناشناس 02:14 موافقم.
  • گذری ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    مردم ایران اینطور نیستن. اکثر مردم فکرشون این چیزا نیست. مردم ایران غیور هستند نه دلقک. این عده ای که می بینید و کمشون هم مایه تأسفه، نون این مملکتو خوردن و به اصطلاح سلبرتی شدن و حالا دارن برای دیده شدن هر کاری میکنن اینا نماینده مردم نیستن.
  • گذری ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    مشرق از روشنگری ات ممنونم. ادامه بده.
  • بهارک ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    من برام جالبه که این بازیگرا که تریلون رو دستشون گرفتن و به دولت و پزشکا و همه تهمت میزنن که بچه ها دارن از گرسنگی میمیرن و همه چیز ت مملکت ارزشسو از دست داده،چطور میان و اینهمه هزینه ی گزاف فقط صرف یه شوی مسخره میکنن،من اصلا با پوشش اینها کاری ندارم،اما واقعا این همه نمایش دم به بقیقه بعد جشن خانه سینما و جشنواره ی فجر نشونه ی چیه؟؟کمبود مگه چقدره؟
  • آتیش جهنم ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    به نظر من این فرش قرمز نیست، این فرش آتیش جهنمه. که انشاالله مستقیم می بردشون جهنم.... الهی آمین. خدالعنتشون کنه که جامعه رو به فساد کشوندن، و جوونها رو به انحراف با برهنگی خودشون. بابا شما که همش اونطرفید آزادی و عریان شدنم براتون طبیعیه، اونجا راحت انجام میدید. دیگه چه مرگتون میاد این طرف. برید همونجا تا دلتون میخاد خودتونو به بزک بکشید همه جورش تا غربی هایی که عاشقشونید یک دل سیر از شما بهره ببرند. لعنت بر شما مفسدین...و مردان بی غیرت و زنان بی حیا..
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    من که هرچی سرچ کردم عکس مورد ادعا را ندیدم میشه لینکشو بدید
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    بیچاره حافظ
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    این ها برای عشق و حال کردن خودشان است پول مفت است حق من و تو
  • الهام ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    من به هیچی کار ندارم اما خدایی هر کدوم از اینا فقط یه بیت از حافظ بتونن بخونن و تغییرش کنن همان مارا بس ولی براشون متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس