به گزارش مشرق، یکی از مسافران این پرواز در اینباره میگوید: قرار بود امروز ششم مردادماه ساعت 22 و 30 دقیقه از مشهد با پرواز ماهان به سمت تهران حرکت کنیم، اما زمانی که در حال حرکت به سمت فرودگاه شهید هاشمینژاد مشهد بودیم، شرکت هواپیمایی مذکور با ارسال یک پیامک آنهم دو ساعت قبل از انجام پرواز اعلام کرد که این پرواز امشب انجام نمیشود و طبق وعده قرار است ساعت 4 بامداد روز آینده انجام شود.
این مسافر هواپیمایی ماهان ادامه داد: این در حالی است که ما امروز از هتل خارج شده و تسویهحساب کردیم و امکان بازگشت به هتل نداریم، در حالیکه شرکت هواپیمایی ماهان نیز هیچ تمهیدی مبنی بر اسکان مسافران، امشب در مشهد در نظر نگرفته است.
وی بابیان اینکه در این پرواز افراد مختلفی همچون کودک و کهنسال حضور دارند، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان هواپیمایی ماهان هیچ دلیل مشخصی برای این تأخیر در پیامک عنوان نکردند، ضمن آنکه فعلاً هیچگونه پذیرایی و تمهیداتی از سوی ماهانایر برای آسایش مسافران اندیشیده نشده است.
شرکتهای هواپیمایی طبق آییننامه حقوق مسافر موظفند، در تأخیرات بیش از 3 ساعت خدمات در نظر گرفتهشده برای مسافران را اجرا کنند که یکی از آنها اختصاص پرواز جایگزین است.
وجود هواپیمای جایگزین (BACK UP) از سری الزاماتی است که ایرلاینها باید در نظر داشته باشند تا در صورت بروز مشکل نسبت به جایگزینی هواپیما اقدام کنند.
این مسافر هواپیمایی ماهان ادامه داد: این در حالی است که ما امروز از هتل خارج شده و تسویهحساب کردیم و امکان بازگشت به هتل نداریم، در حالیکه شرکت هواپیمایی ماهان نیز هیچ تمهیدی مبنی بر اسکان مسافران، امشب در مشهد در نظر نگرفته است.
وی بابیان اینکه در این پرواز افراد مختلفی همچون کودک و کهنسال حضور دارند، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان هواپیمایی ماهان هیچ دلیل مشخصی برای این تأخیر در پیامک عنوان نکردند، ضمن آنکه فعلاً هیچگونه پذیرایی و تمهیداتی از سوی ماهانایر برای آسایش مسافران اندیشیده نشده است.
شرکتهای هواپیمایی طبق آییننامه حقوق مسافر موظفند، در تأخیرات بیش از 3 ساعت خدمات در نظر گرفتهشده برای مسافران را اجرا کنند که یکی از آنها اختصاص پرواز جایگزین است.
وجود هواپیمای جایگزین (BACK UP) از سری الزاماتی است که ایرلاینها باید در نظر داشته باشند تا در صورت بروز مشکل نسبت به جایگزینی هواپیما اقدام کنند.