به گزارش مشرق، رضا جعفرزاده، در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، بیان کرد: فعلاً موضوع انتقال این پروازها مطرح نیست.
وی در پاسخ به این گفته که مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران چندی پیش این موضوع را مطرح کرده است، توضیح داد: طرح این موضوع توسط مدیرعامل شرکت فرودگاهها در واقع تشریح چشمانداز زیرساختها بود؛ منظور این است که در صورت آماده شدن ترمینالهای مورد نیاز، پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره)، در آینده میتوان برای کاهش حجم ترافیکی پروازهای مهرآباد بخشی از پروازهای این فرودگاه را به فرودگاه امام(ره) منتقل کرد و این منوط به آمادهسازی ترمینالها در فرودگاه امام خمینی (ره) است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حجم ترافیکی پروازی فرودگاه مهرآباد بالا است، افزود: در حال حاضر سالانه 14 میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد جابهجا میشوند.
جعفرزاده همچنین با اشاره به خروج 27 فروند هواپیمای از رده خارج در فرودگاههای کشور اظهار داشت: قطعاً خروج این هواپیماها از فرودگاهها در راستای افزایش ظرفیت فرودگاهی نظیر مهرآباد، ارتقاء بهرهوری، کاهش تأخیرات پروازی و افزایش ایمنی مؤثر است، ضمن آنکه ایستایی هواپیماها کاهش مییابد و همه اینها در کاهش ترافیک فرودگاه مؤثر است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در همین راستا، شرکتهای هواپیمایی برای خروج هواپیماهای فرسوده و زمینگیر خود از فرودگاهها برنامههای خود را اعلام کردند، تا ظرفیتهای موجود در فرودگاهها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این هواپیماهای از رده خارج در تعدادی از فرودگاههای کشور مستقر هستند، گفت: به عنوان مثال شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه زاهدان یا فرودگاه مشهد هواپیمای زمینگیر و از رده خارج دارد که مقرر شده است، طبق برنامه از این فرودگاهها خارج شوند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این مورد براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر الزام ایرلاینها نسبت به خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاهها است.
بنابراین گزارش، در حال حاضر ترافیک پروازی فرودگاه مهرآباد به ویژه در پروازهای بامداد و صبحگاهی بسیار زیاد است.
طبق گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال حاضر شرایط ترافیک پروازی فرودگاه مهرآباد در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.
وی در پاسخ به این گفته که مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران چندی پیش این موضوع را مطرح کرده است، توضیح داد: طرح این موضوع توسط مدیرعامل شرکت فرودگاهها در واقع تشریح چشمانداز زیرساختها بود؛ منظور این است که در صورت آماده شدن ترمینالهای مورد نیاز، پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره)، در آینده میتوان برای کاهش حجم ترافیکی پروازهای مهرآباد بخشی از پروازهای این فرودگاه را به فرودگاه امام(ره) منتقل کرد و این منوط به آمادهسازی ترمینالها در فرودگاه امام خمینی (ره) است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حجم ترافیکی پروازی فرودگاه مهرآباد بالا است، افزود: در حال حاضر سالانه 14 میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد جابهجا میشوند.
جعفرزاده همچنین با اشاره به خروج 27 فروند هواپیمای از رده خارج در فرودگاههای کشور اظهار داشت: قطعاً خروج این هواپیماها از فرودگاهها در راستای افزایش ظرفیت فرودگاهی نظیر مهرآباد، ارتقاء بهرهوری، کاهش تأخیرات پروازی و افزایش ایمنی مؤثر است، ضمن آنکه ایستایی هواپیماها کاهش مییابد و همه اینها در کاهش ترافیک فرودگاه مؤثر است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در همین راستا، شرکتهای هواپیمایی برای خروج هواپیماهای فرسوده و زمینگیر خود از فرودگاهها برنامههای خود را اعلام کردند، تا ظرفیتهای موجود در فرودگاهها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه این هواپیماهای از رده خارج در تعدادی از فرودگاههای کشور مستقر هستند، گفت: به عنوان مثال شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه زاهدان یا فرودگاه مشهد هواپیمای زمینگیر و از رده خارج دارد که مقرر شده است، طبق برنامه از این فرودگاهها خارج شوند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این مورد براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر الزام ایرلاینها نسبت به خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاهها است.
بنابراین گزارش، در حال حاضر ترافیک پروازی فرودگاه مهرآباد به ویژه در پروازهای بامداد و صبحگاهی بسیار زیاد است.
طبق گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال حاضر شرایط ترافیک پروازی فرودگاه مهرآباد در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.