به گزارش مشرق، قائم مقام رییس سازمان صداوسیما در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییس بسیج سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر بازگشت شبکههایی که در دوره ریاست محمد سرافراز حذف شده بودند با چه هدفی انجام میشود و آیا از میان این شبکهها، شبکه بازار هم قرار است به تلویزیون بازگردد؟ اعلام کرد: شبکه بازار به رسانه ملی برنمیگردد اما به جای آن شبکهای با عنوان کالای ایرانی یا ایران کالا راهاندازی خواهد شد که مربوط به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ایرانی و کالاهای ساخت کشور خودمان است.
او سپس گفت: شبکههایی که در حال حاضر دوباره فعال شدهاند، مثل شبکه «شما» که تنها شبکهای است که مجددا راهاندازی شده و مربوط به مراکز استانها است، پیش از این به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود. شبکه تهران هم بار دیگر به مأموریت اصلی خود بازگشت. به دلیل اینکه شبکه HD به تماشا تغییر مأموریت داشت شبکه 5 هم به استان تهران بازگشت.
او در پاسخ به دیگر پرسشی مبنی بر اینکه آیا این تغییرات هزینههایی را دربرداشته است؟ اظهار کرد: این تغییرات هزینهای دربرنداشته است چرا که همه زیرساختهای آنها فراهم بوده اما مدتی است مأموریتشان متوقف شده بود که دوباره از سرگرفته میشود.
قائم مقام سازمان صداوسیما در بخش دیگری درباره اینکه برای حذف و اضافه شدن شبکههای تلویزیون تا چه میزان کارشناسی صورت میگیرد؟ اظهار کرد: کارشناسیهای ما برای بازگشت این شبکهها صورت گرفته به نوعی که وجود این شبکهها ضرورت داشته است. در سازمان صداوسیما، برنامهریزیها، مجموعه تحقیقات و نظرسنجیها و نیازسنجیهایی که صورت میگیرد مستمر و مدام است و بر اساس آن تحقیقات، این شبکهها باید مأموریت خود را ادامه میدادند اما به دلیل مسائل مالی مأموریتشان متوقف شده بود که انشاءالله دوباره مشکلات برطرف و شبکهها احیا میشود.
توضیحات قائم مقام رییس صداوسیما درباره بازگشت آخوندی به معاونت سیاسی
موسوی مقدم همچنین درباره بازگشت مجید آخوندی به سمت معاون سیاسی رییس سازمان صداوسیما و بازگرداندن عنوان «معاونت سیاسی» که در دوره محمد سرافراز به معاونت خبر تغییر کرده بود، توضیح داد: بخش عمده افرادی که در رسانه ملی فعالیت میکنند جوان هستند که اندوختههای فراوانی دارند اما با توجه به اینکه سازمان در این مقطع بنای توسعه در بخشهای مختلف را دارد این ضرورت وجود دارد که از مدیران مجرب استفاده شود؛ ضمن اینکه سیاست جوانگرایی در سازمان صداوسیما ادامه دارد. اما اینکه ساختار معاونت خبر توسعه پیدا خواهد کرد این گونه نبوده است. این توسعه در عنوان از معاونت خبر به معاونت سیاسی بوده است. اما معاونت همان معاونت است و ساختار آن خیلی گسترش پیدا نکرده است که مغایر با کوچکسازی و چابکسازی شود.
بازگشت صداوسیما به دوره ریاست ضرغامی؟
وی در پایان درباره اینکه عنوان میشود تغییر و تحولات جدید، سازمان صداوسیما را به دوران ریاست سید عزت الله ضرغامی برگردانده است، اظهار کرد: بحث دوران آقای ضرغامی نیست، بلکه هدف استفاده از مدیران مجرب است که با تجربه باشند.
کد خبر 618287
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
- ۰ نظر
- چاپ
حجتالاسلام موسوی مقدم، قائم مقام رییس سازمان صداوسیما از راهاندازی شبکهی جدیدی در رسانه ملی با عنوان «کالای ایرانی» خبر داد.
منبع: ایسنا