کد خبر 623730
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

علیرغم مخالفت نظام با ادامه مذاکره با آمریکا در مسائل مورد اختلاف دیگر با آمریکا، دولت همچنان سیاستی را دنبال می کند که کشور را تحت سیطره آمریکا و غرب قرار دهد.

به گزارش مشرق، دکتر منوچهر محمدی؛ سالگرد حوادث و اتفاقات سیاسی- اجتماعی برای تحلیل گرایان سیاسی فرصتی به وجود می آورد که شباهت ها و افتراقات میان عملکرد حکومت ها در گذشته و حال را مورد بررسی قرار داده و به داوری و ارزیابی بنشینند. به بهانه 28 مرداد 1332  می توان به بررسی علل و عواملی که موجب سقوط دکتر مصدق گردید پرداخت واینکه آیا آن عوامل و علل در شرایط فعلی و دولت "تدبیر و امید" وجود دارد و تا چه اندازه احتمال دارد که این دولت هم به همان سرنوشت دچار گردد!

با توجه به اینکه حداقل این دو دولت در یک امر شریک هستند و آن این است که هر دو دولت به آمریکا اعتماد نموده و در زمین آمریکا و در راستای جلب رضایت آن دولت تلاش کرده اند.

دکتر مصدق که با قیام 30 تیر 1331 و با حمایت بی دریغ آیت ا... کاشانی مجدداً به قدرت رسیده بود، به جای اینکه با تکیه بر همین پشتوانه قوی مردمی و روحانیت در مقابل مستکبرین جهانی ایستاده و دولتی ملی و مردمی را به خدمت بگیرد، متأسفانه از همان آغاز تشکیل دولت با انتخاب عناصری وابسته و بیگانه پرست موجبات نارضایتی آیت ا... کاشانی و بعضی از نمایندگان مجلس شورای ملی گردید و در جهت جلب اعتماد دولت آمریکا و حمایت های آن اَبَرقدرت مسیری را انتخاب نمود که نه تنها او را هر چه بیشتر از پشتیبانی مردمی و پایگاه های اجتماعی محروم کرد، بلکه در نهایت و به راحتی با یک کودتای انگلیسی- آمریکایی از مقامش ساقط گردید.

او با کسب اختیارات قانونگذاری از مجلس راه خودکامگی را در پیش گرفت و جاده بازگشت سلطه گران خارجی را هموار نمود و با انحلال مجلس هر صدای مخالفی را خاموش کرد و به درخواست آمریکا لبیک گفته و از حضور مردم در صحنه برای مقابله با کودتا جلوگیری نمود و به خواست آیت ا... کاشانی برای مقابله با کودتا هم وقعی ننهاد و خود را کاملاً خلع سلاح نموده و بدینوسیله از سقوط خود و موفقیت کودتا استقبال کرد !! و به گفته خلیل ملکی (دبیر کل حزب زحمتکشان نیروی سوم و از یاران وفادار مصدق) راهی را در پیش گرفت که او را به جهنم می برد و یا به عبارتی دیگر در چاهی سقوط کرد که با لجبازی و عالماً و عامداً برای خود حفر نمود.

دولت جناب آقای حسن روحانی که در سال 1392 با رأی و پشتوانه مردمی ضعیفی و با 17/50 درصد آرا در رأس قوه مجریه قرار گرفت که به آنها وعده داده بود 100 روزه مشکلات آنها را از طریق مذاکرات هسته ای با کدخدا (یعنی آمریکا) حل نموده و کاری کند که هم سانتریفیوژ ها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور. در واقع همچون دکتر مصدق حل مشکلات کشور را در دیدن دَم کدخدا دید نه در مقاومت در مقابل زیاده خواهی های این دولت مستکبر و این مذاکرات و تعامل را نه در شرایط برابر بلکه با دست بسته و نوعی انفعال آغاز نمود. از همان ابتدا و قبل از مذاکره شرایط ضعیف و دست خالی تیم مذاکره کننده را با اعلام اینکه "خزانه خالی است ! " یا "شرایط اقتصادی کشور بدتر از آنچه که قبلاً فکر می کرد می باشد" و یا "آمریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند"، به استقبال تیم آمریکایی رفت و از قبل هم اعلام کرده بود که با هر بهایی باید با کدخدا به توافق رسید.

آنجا که وزارت خارجه کمپینی راه انداخت که "هر توافقی بهتر از عدم توافق است."، طبیعی است نتیجه این مذاکرات چیزی جز همین برجام نخواهد بود. برجامی که از صنعت هسته ای ما به جز یک دکور باقی نگذارد و آمریکای دغلباز به هیچ یک از تعهدات و قول و قرارهایش در جهت رفع تحریم ها عمل نکرد.

این توافق در شرایطی صورت گرفت که به هشدارهای منتقدین دلسوز و الزامات 29 گانه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و بالاتر از همه خطوط قرمز مقام معظم رهبری(دام ظله) بی اعتنایی نموده و صنعت هسته ای را تعطیل نمود به طوری که بر خلاف وعده ها امروز نه سانتریفیوژها می چرخد و نه چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآمده است و به قول مسئولین دولتی، هیچ دستآوردی برای کشور نداشته است و در شرایطی که هنوز تحریم ها برداشته نشده، دولت تدبیر و امید به سراغ غرب رفته و قرارداد های خرید چند ده میلیاردی با ایتالیا، فرانسه و بوئینگ آمریکا بسته تا به جای چرخیدن چرخ اقتصاد کشور، چرخ اقتصاد در حال افول آن کشور ها به چرخش در آید!!

دولت تدبیر و امید علیرغم ناکامی در این مرحله از تعامل با کدخدا به جای درس گرفتن و پند آموزی و اصلاح راهبرد هایش همچنان در همان مسیر و در تحقق خواسته های آمریکا به دنبال اجرای برجام های دیگر می باشد.

علیرغم مخالفت نظام با ادامه مذاکره با آمریکا در مسائل مورد اختلاف دیگر با آمریکا، دولت همچنان سیاستی را دنبال می کند که کشور را تحت سیطره آمریکا و غرب قرار دهد. از یک طرف با توافق بانک مرکزی با کارگروه ویژه اقدام مالی FATF – که ساخته و پرداخته دولت های غربی می باشد - تعهداتی را بپذیرد که از کمک به نیروهای مقاومت و نهادهای تحت تحریم آمریکا حتی نهادهای داخلی مانند نیروی قدس (سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی) که خار چشم صهیونیست ها و آمریکا می باشد، خودداری کند و سیطره غرب و آمریکا را بر تراکنش های مالی برقرار نماید و از طرف دیگر وزارت نفت جمهوری اسلامی با طرح قراردادهای جدید نفتی IPC و بعد از گذشت 60 سال از ملی شدن صنعت نفت حاکمیت بر ذخایر و منابع نفتی را مجدداً به بیگانگان بازگرداند و وزارت خارجه که تجربه تلخ برجام را همچنان در اندوخته خود دارد و هنوز از آثار و تبعات خسارت بار آن فارغ نشده است، به دنبال این باشد که در مسائل منطقه با آمریکا به مذاکره نشسته و برجامی دیگر را رقم بزند.

متأسفانه این دولت همچون دولت دکتر مصدق تمام اندوخته های خود و تمام امید خود را در حل مشکلات داخلی در تعامل و تفاهم با کدخدا دیده و حاضر نیست لحظه ای تأمل نموده و از راه غلط و انحرافی بازگردد بلکه با خراب نمودن همه پل های پشت سر خود سرنوشتی خوش خیالانه برای خودش تعریف کرده است که انتهای آن ادغام در نظام سرمایه داری و امپریالیستی غرب و برقراری سلطه مجدد آمریکا بر کشور عزیز و انقلابی ما خواهد بود.

حوادث و اتفاقاتی که در اطراف مرزها و در خارج از کشور در حال رخ دادن است که هدف آن فشار بیشتر بر نظام اسلامی می باشد، همچون احیاء مجدد گروهک در حال موت منافقین و تلاش گروهک داعش و سایر گروه های تروریستی دست پرورده آمریکا به منظور ایجاد نا امنی در کشور، همه در تکمیل پازل دشمن می باشد که در واقع آنچه را که از بسیج همه نیروها و امکانات داخلی و خارجی در سال 1388 به دست نیاوردند، این مرتبه به دست آورند.

و این در شرایطی است که تجربه دولت مصدق نشان داد همان قدر که آن دولت توانست در جلب رضایت آمریکا با بازی در زمین آن دولت و پر کردن جدول خواسته های این دغلکار و به عبارت امام خمینی(ره) شیطان بزرگ موفق شود، دولت "تدبیر و امید" نیز چنین توفیقی خواهد یافت و مطمئناً به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که دولت دکتر مصدق دچار گردید.

با این تفاوت که دولت دکتر مصدق با بریدن از مردم و روحانیت 25 سال کشور را در دامان سلطه گران و مستکبران انداخت ولی این دفعه هم رهبری معظم انقلاب و هم مردم انقلابی هوشمندانه در صحنه حضور داشته و اجازه نخواهند داد که آمریکا به خواسته اش که همانا نفوذ و سیطره بر کشور عزیز ایران باشد، نائل شود.

در عین حال آمریکا با کمک دوستان و نفوذی های داخلی و همه عِدّه و عُدّه خود در داخل و خارج، فتنه ای راه خواهند انداخت که در آتش آن این دولت خواهد سوخت و ملت با خلق 9 دی دیگری آتش این فتنه را که بزرگتر از فتنه 88 می باشد، خاموش خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 56
  • ناشناس ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا بخیر کنه
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا لعنت کند خائنین به کشور و مردم را
  • محمد ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    احسنت آقای محمدی. محمدی (ص) سخن گفتید.
  • مصطفی ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام اولا این نوع از قیاس کاملا غلط است زیرا دکتر مصدق در دورانی بود که هیچ خبری از حکومت اسلامی نبود. دوما ذولت حسن روحانی بیشتر سعی نموده خواست اکثریت مردم را پیاده کند، شما اگر مدافع انرژی هسته ای هستید این را بدانید که اصلا در برابر انرژی هایی همچون انرژی باد و خورشید و .... که خداوند متعال به ما عنایت کرده این انرژی بسیار پر هزینه و بسیار کم بازده است... بزرگترین اشتباه ما اینتست که فکر میکنیم راهی را که غرب صد سال پیش رفته ما باید الان برویم و بخاطرش خون هم بدهیم ولی بر اثر مطالعه کم مطلع نیستیم که خود کشورهای غربی نیز در بحث استفاده از انرژی هسته ای تجدید نظر کرده اند... از بیشتر مقالاتی که در سایت مشرق و یا در مقابلش سایت انتخاب قرار می گیرد چیزی جز یک تقابل بی دلیل سیاسی بدست نمی اید... لطفا شما که با پول بیت المال رسانه در دست دارید و ادعایتان گوش فلک را کر کرده است نسبت به مطالبی که می گذارید محتاط تر باشید. حسبی الله
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    من همین قدر میدونم که آقایونی که به اصلاح طلب معروف شدند (که من این اصول گرایی و اصلاح طلب رو قبول ندارم چون یک اصول گرا هم قطعا به اصلاحات درست در کشور ایمان داره پس یعنی او هم اصلاح طلبه ؟؟؟) در اصل چپی و راستی و کارگزار و حزب جمهوری و لائیک و سوسیالیست و .... داریم اما تجربه فتنه میگه اونایی که معروف شدن به اصلاح طلب جنبه باخت در انتخابات رو ندارن و این خطرناکه برای نظام ......... اما خدارو شکر که رهبری مدیر و مدبر داریم به پشتوانه رهبری خیالمون راحته اما کاش کسانی که به اصلاح طلب معروف شدند جنبه باخت و یا برد رو داشته باشند یادشون باشه حکومت جمهوری هست وقدرت دست به دست میشه این چهار سال نشد چهار سال بعد و .... نیازی به برهم زدن نظم و آرامش مردم نیست.
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ما آماده ایم، با غسل شهادت و متوسل به حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام
  • سمیع ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    فتنه گران و دلباخته گان لبخند استعمار خبیث بریتانیا بدانید و اویز گوشتان کنید وای به روزی که خامنه ای حکم جهادم دهد...
  • سجاد ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    دلم برای رهبری عزیز میسوزه، واقعا دلم درد گرفت از این موضوع! نمیدونم واقعا چرا ما به خودباوری دینی و اسلامی خودمون نرسیدیم که باید اینجور کاسه لیسی آمریکا رو کنیم! خداوندا عاقبت همه ی مارو بخیر فرما، آمین
  • طوفان ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خیلی خیلی جای تاسف وشرمندگی از دست شما سیاستمداران که به این راحتی دارید موج سواری می کنید
  • محمد ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    به خدا هنوز برای انتخابات زود است. با انتخاباتی کردن و سیاسی نوشتن فقط در حال خیانت به کشورتان هستید. چرا منافع شخصی و گروهی را به منافع ملی ترجیح می دهید. این مقاله 9 ماه دیگه باید چاپ می شد.
  • درس آموز ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    تجربه یکبارسپردن پرونده هسته ای به روحانی درگذشته ونتایج زیانبار ان حضرات رامتنبه نکرد باردوم هم متنبه نکرد؟ بارسوم چه ؟
  • اصلاح طلب ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    برعکس اداهای ایشون امریکا اصلا دیگه نیازی به مذاکره با ایران نداره چون نگرانیش بمب بود و کلاهک اتمی بود که دیگه با نابودی راکتور اراک و فردو و کاهش دو سوم سانتریفیوژها و ذخایر اورانیوم از ده تن به سیصد کیلو و بخصوص بازدید سر زده از سایت های نظامی رفع شد در حال حاظر این ایران هست به خاطر لغو نشدن اکثر تحریم ها و حفظ تحریم بانکی و عدم ورود پول نفت به کشور دلیل عدم توانایی تبدیل اون از دلار به هر پولی به خاطر قفل بودن تحریم دلار....داره التماس می کنه بیا درباره موضوعات دیگر از جمله مقاومت منطقه موشک و حقوق بشر بیا مذاکره کن...ولی امریکایها از اول دنیال استراتژی حفظ فشار تحریم ها و خلع سلاح اتمی ایران بودن که موفق شدن چون چندتا قایق تندرو یا هر تعداد موشک با کلاهک متعارف برای اونها هیچ جای نگرانی نداره و می بینم مقابله با ایران رو بر عهده اعراب و عربستان گذاشتن اخیرا....در استراتژی اونها تحریم ها باید باشه تا مردم تحت فشار حداقل برای 2 دهه آینده به احزاب غرب گرا و مخالف روحانیون اسلام گرا و نیز شرق گراها رای بدن....که برنامه تا الان موفق بوده کلاه گشادی سر جمهوری اسلامی رفت...........!
  • محمد ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ان تنصروا الله ینصرکم و یثبّت اقدامکم. ان شاء الله این بار نیز با حضور سراسری و فداکاری مردم مومن ایران تیر شیطان بزرگ و خائنین و نوکران آمریکا ، به سنگ خواهد خورد و اوضاع دین و دنیای مردم بهتر از قبل خواهد شد.
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    اصلا کسی در این سخ سال جلوی اقدامات مضر دولت یازدهم رو گرفت? چقدر ضرر کردیم از همه جهت،از فرهنگ و اقتصاد وسیاست و ...،از همه چیز عقب نشینی کردند و ایران رو 30 سال عقب بردن،حالا باید این یک سال رو هم شاهد ضرر های دیگه باشیم ....
  • امین ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی دولت تحریم را به رسمیت شناخت و رفت تا در این مورد توافق انجام بده ... خوب بعنی ایران تحریم ها رو به رسمیت شناخته دیگه . اونوقت غربی ها بخوان همایش بگذارند بخوان تبادلات مالی انجام بدن یا هر کار دیگه ای به ما میگن مگه به رسمیت نشناختی پس باید اون بخش از تحریم ها که هنوز سرجایش است را رعایت کنی . آمریکا هم زرنگه اون بخش از تحریم ها که به نیروی نظامی ما ارتباط داره رو نگه می داره و ما رو مجبور به رعایت این تحریم ها و قطع رگ حیات نظامی می کنه . که خواب و خیاله البته برای آمریکایی ها
  • نوقابی ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام و خدا قوت . اینکه دولت ذاتا چشم به غرب دوخته است که شکی نیست . و مقایسه این دولت با دولت مصدق تشابه جالبی بود . ولی مطمئن باشید که بسیجیان جان برکف تحت فرمان رهبری کشور را از هر گردانه صعب عبوری را براحتی خواهد گذرند .
  • احمد ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ما به پشتوانه رهبر عزیزمان مشت محکمی در دهان یاوه گویان وزیاده خواهان وخائنین به وطن خواهیم زد.ان شااله.
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    دکتر مصدق که با قیام 30 تیر 1331 و با حمایت بی دریغ آیت ا... کاشانی مجدداً به قدرت رسیده بود.... تاریخ رو عوض کردی زیر پای مصدق رو خالی کردن اینو همه میدونن
  • واقع بین ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    تمام دنیا ازجمله روسیه و چین با امریکا مذاکره می کنند و درمورد مسائل مورد اختلاف و یا مورد علاقه به بحث و گفتگو می نشینند .چرا انها تحت سیطره ی امریکا در نمی ایند .دشمنی افراطی و افسار گسیخته با هر کشوری با هر مرام و مذهبی نه عقلانی و نه مذهبی و نه انقلابی است .بلکه روندی احساسی و افراطی و غیر عقلانی و بیزار و گریزان از واقعیت ها ست .اگر با مذاکره با امریکا و دیگران ما تحت سلطه ی امریکا در می اییم ضعف از ماست نه ضعف از اصل مذاکره .تا کی هزینه های سیاست های غلط و ناکارامد خود را بر ملت تحمیل می کنید .
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    گل گفتی ....احسنت
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    آقای دکتر شماامریکا را کدخدا می دانیدوالی امریکابه دردنوکری وچوپانی هم نمی خورد
  • اميد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    محمدي جان اين حسن آقاي ما كه درد و بلاش بخوره ت سر هر كي نامرده هم مث مصدق دكتر و مردمي و ملي گراست و اصلاح طلب و هم اينكه روحاني است مث كاشاني استاد فقه و صاحب نظر و آشنا به امور اسلام و مملكت و امور بين الملل . قياس مع الفارق نفرما دلواپس جان .ب اميد خدا چند دهه اصلاح طلبا از طيف خود حسن آقا مياد و مملكت رو ريل ميوفته
  • بی نوا ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    نفست از جای گرم درمیاد
  • رضا ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    اصلا اینطوری نیست
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    فتنه خود امثال شما ها هسته دلتون تنگ شده مردمو از بالای پشت بام تیر بزنید
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    واقعا هیچ تحلیل درستی از اوضاع دنیا و خواست مردم ایران ندارید و این موضوع که تحلیلها و نظرات وتصمیم گیریهای جاهلانه باعث به اینجا رسیدن وضعیت مملکت شده کاملا درسته ... اخلاق فرهنگ اقتصاد طبیعت خانواده اجتماع دینداری و اعتقادات مردم و .... تواین مملکت نابود شدن
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    موافق صدرصدی فتنه ای که نه تنها ایران بلکه اثرش به جبهه مقاومت نیزخواهد رسید باید منتظراتفاقات بدی درسوریه لبنان وعراق بود امایادمان نرود برنامه ریزی این فتنه معاویه وعمروعاصی دارد که مردم درفتنه88دست رد به آنهازدندواینهاازمردم کینه دارند و متاسفانه مردم فریب شعارها واهداف انتخاباتی اینهارا خوردن تادوباره بخشی ازقدرت را درست بگیرند
  • اميد ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خداوندا مارا از شر دلواپسان مصون بدار خدايا اين مملكت رو به مسير تعالي ( عزت و اقتدار منطقه اي جهاني ، روشنفكري،عزت فردي،دروي از منفعت طلبي و مصلحت گرايي جمعي ارتباط با جهانيان و هماهنگ با جامعه بين الملل) راهنمايي بفرما
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    مطمئن باشین همین هم میشه. تو تاریخ رو نگاه کنید همیشه مشکلات اقتصادی و تبعیض باعث بوجود اومدن هرج و مرج و نهایتا حالا به قول شما فتنه انقلاب و چیزای دیگست
  • احسان1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    جالب بود انشالله هرچه به نفع ایران اسلام و مسلمین باشد پیش بیاید و خواب جبهه استکبار صهیونیسم و وهابیت بر علیه خودشان به واقعیت بپیوندد!
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ما منتظر 9 دی بعدی هستیم تا آتش به جان خائنان بزنیم
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    درود بر شما که همه گفته هایتان همراستا با بیانات حایتی رهبر معظم انقلاب از دولت در هفته دولت بود. واقعاً دست شما درد نکند .
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    مهم ترین انحراف فاصله بین خواست اکثریت مردم که هزینه سیاستهای غلط را تحمل می کنند با خواست اقلیت حاکم که هزینه ای پرداخت نمی کنند است - حاکمان به جای قبول تخلی عذرخواهی ، به فرار به جلو و انگ زدن روی آورده اند
  • ناشناس ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    بسیار عالی
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    پناه بر خدا از فتنه ی خر دجال
  • سرباز وطن ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    مرگ بر امریکا گوش به فرمان رهبریم
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    این منوچهر محمدی کجا آن منوچهر محمدی کجا . چه آرزوی تلخی دارد، فتنه!!!!!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ای کاش هر کسی در حیطه دانش و تخصص خود نظر دهد. هر چند گفته اند که : پسته بی مغز چون لب واکند رسوا شود! جناب مصطفی! در مورد موشک چی؟ نظر خاصی نداری؟ مثلاً اینکه غرب به این نتیجه رسیده که دنیای آینده دنیای گفتمان هاست نه موشک!!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    به صراحت اعلام کردند: انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است. جنبه باخت کیلویی چنده؟
  • آریایی مسلمان ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    یا الله ما را در بی آبرو کردن و سرکوب منافقین یاری ده
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    این فتنه ها کار تخم و ترکه های مغوله . سرکوبشون کنید شیطان پرستارو
  • ناشناس ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    همه می دانند که انرژی هسته ای ارزانترین و پاکترین و مطمئن ترین منبع دسترسی به انرژی است ، و جناب دکتر صالحی که متخصص برجسته ای در این حوزه هستند، نیز بارها بر این نکته تاکید کرده اند، حتی همین دولت فعلی که انتقادات زیادی به آن وارد است ، در تمام موضعگیری های خود ، بر اهمیت انرژی صلح آمیز هسته ای بارها تاکید کرده است، ولی سخنان آقا مصطفی من را به یاد یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و یک دبیر دبیرستان که حتی صلاحیت علمی کار در سازمان انرژی هسته ای هم پیدا نکرد ،انداخت ، که دقیقاً همین حرفها را می زد ، بدون آنکه تخصصی در این زمینه داشته باشند، در حالی که همه متخصصان و کارشناسان حوزه انرژی ایرانی وخارجی بر اهمیت بکارگیری انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید دارند، و قطعاً هیچ کارشناس شناخته شده حوزه انرژی ، نظرات امثال آقا مصطفی را تایید نکرده و نخواهد کرد، در ضمن رای مردم به آقای روحانی هرگز به معنی دست کشیدن ایران از این تکنولوژی مهم و استراتژیک نبود، بلکه مردمی که رای دادند نظرشان آن موقع این بود که ایشان راه حل بهتری برای رهایی کشور از تحریم ها در اختیار دارد که هم تحریم ها لغو شود و هم کشورمان از مزایای انرژی هسته ای صلح آمیز برخوردار شود، کشوری مثل فرانسه بیش از 70 درصد انرژی خودش را از انرزی هسته ای می گیرد وسایر کشورهای غربی هم در همین مسیر حرکت می کنند، حتی کشور نفت خیزی مثل روسیه ، بعد آقا مصطفی ادعا می کنند که غرب هم در استفاده از انرژی هسته ای تجدیدتظر کرده است!!!!!!!!!! آقا مصطفی مطالعه کن تا ببینی که انرژی هسته ای غیر از بحث تامین انرژی برق ، کاربردهای بسیار گسترده ای در حوزه های کشاورزی وحفظ نباتات ، داروسازی ودیگر بخش های علم پزشکی ، محیط زیست ، باستان شناسی و دیگر حوزه های صنعت دارد و روز به روز هم بر کارکردهای آن افزوده می شود، خیلی عجیبه که شما از این کاربردها مطلع نیستید!!!!!!، در ضمن انرژی باد و خورشید هم که مثال زدی همه نیازهای گسترده کشورپهناور ایران به انرژی را تامین نخواهد کرد.
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    مطمئن باشید اگر فتنه ای مثل 88 ایجاد شود دود ان به چشم پولدارها و بالای شهر ی ها می رود و تمامی حامیانشان و خودشان به غلط کردن می افتند
  • صرفا جهت اطلاع ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    هیچ فتنه ای در کار نیس...فقط قبل انتخابات باید واکسینه شدن صورت بگیره
  • کیان ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    در مورد دکتر مصدق باید بگم که تاریخ همه چیز رو ثابت کرده نیاز به بحث نیست، در مورد انرژی هسته ای هم باید بگم که حرف شما درسته و من قبول دارم، برای همین هم هست که آمریکا و اروپا و کلا غرب همه احمق هستند که از انرژی هسته ای استفاده می کنند و مثل آدمهای نفهم رفتار می کنند، احتمالا دیدن خیلی پر هزینه و مضر هست که نخواستن ایران هیچ ضرری ببینه و ما رو اون همه تحت فشار گذاشتن که مبادا خدای نکرده متضرر بشیم. انرژی هسته ای شاید به فرض بعضیها برای ما فایده مادی و اقتصادی نداشته باشه، ولی سرعت دستیابی به فناوری و دستاورد علمی آن برای ما که در تحریم بودیم شگفت انگیز و افتخار آمیز بود. شاید به اندازه 10 المپیک.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام خسته نشدید از این حرف های بیهوده؟ به مورد اولتان انقدر ایراد وارد است که فقط مرور فتنه 88 برایش کفایت می کند مورد دوم تان؛ خواست اکثریت مردم نابودی صنعت هسته ای و فربه شدن مدیران نبود؛ بهتر شدن وضعیت زندگی شان بود که در سال 92 با دروغ به صنعت هسته ای گره زدند و امروز باز به دروغ به مقاومت و فردا باز به دروغ به انقلاب اسلامی انرژی هسته ای هم مانند انرژی های دیگر موهبت الهی است در مورد قیمت و هزینه و فایده و تجدیدنظر کشورهای غربی در استفاده از صنعت هسته ای؛ می شود لطف کنید و بفرمایید چند کشور غربی صنعت هسته ای خود را تعدیل کرده اند یا چند درصد برق خود را از راه انرژی های دیگر تامین می کنند به جای تهمت زدن به دیگران برای آخرت تان کمی محتاط تر باشیدو حرف های تکراری شعاری و خنده دار مشتی غربگرا را تکرار نکنید
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    دولتهای غربی تجدید نظر کردند؟؟؟ امان از وادادگی شاید از شکافت به سمت گداخت متمایل شده باشند اما در استفاده از انرژی هسته ای تجدیدنظر نکرده اند جناب دانا و عااادل
  • علی میناخانی از زنجان ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ... بر اثر مطالعه کم مطلع نیستیم که خود کشورهای غربی نیز در بحث استفاده از انرژی هسته ای تجدید نظر کرده اند... برادر بزرگوار اگر غرب و شرق مطمئن باشند که ضرر کرده اند آن را دو دستی بما هدیه میکنند نه اینکه مانع از دسترس ما شوند . یا خیلی خوشبینید یا خیلی ساده و یا منظوری از این گفتار دارید. میبینید که شبکه امنار و المسیره را فیلتر میکنند اما جم تو وی و ... را مفت و مسلم به ما میدهند. فکر نمیکنید باید به جنگل سیاست همواره با احتیاط نگریست؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    روسیه و چین هم به پشتوانه قدرت سخت زبان میچرخانند شما با پشتوانه حرفهای توخالی کاری از پیش نمیبرید
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    چند دهه چرا همین چهار سال جاری برای محو ایران از روی نقشه ها کافیست
  • مهران ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ارزان ترین و پاک ترین انرژی جهان انرژی هسته ای میباشد و البته ما باید فناوری هسته ای توسعه بدهیم و در زمینه کشاورزی و پزشکی و شیرین کردن آب و غیره هم از مزایای آن بهره مند شویم .
  • حامد ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ما بیکاریم مشکل بیکاری جوانان رو حل کنید
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    وادادگی نابود میکند و دلواپسی ایمن
  • نقی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    اه ما فکر کردیم غرب باهوش تر از این حرفها باشه پس واسه یه چیز بی خودی و به درد نخور 15 ساله دنیا رو بسیج کردن علیه ما که از اون دست بکشیم حالا چرا براچیزای به درد نخور دیگه مثل بیحجابی وبی عفتی و فمینیست وکشیدن زنان از خانه به محیطهای مختلط واین اواخر ازدواج و زندگی هم جنسان و ...که صد ساله غرب رفته و بعضی عاقلاشون دارن بر میگردن هیچ فشاری نمیارن بلکه دائم تشویق میکنن
  • مسعود ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    دلواپس بودن برای منافع ملی غیرت می خواهد که شماها ندارید چرا که با برجام تاسیسات هسته ای بتن ریزی شد اما تحریمها لغو نشد و با قرارداهای جدید نفتی میادین نفت ایران بعد از 60 سال در اختیار خارجی ها قرار می گیرد و اگر غیرت باشد دلواپس خواهید شد.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    اینکه مصدق چه کار کرد و چه اشتباهاتی کرد الان اصلا اولویت ندارد. کما اینکه آقای کاشانی هم اشباهات بزرگی داشت و مخصوصا در خصوص نفوذیهای بیتش. اما آنچه الان مهم است این است که بدانیم مصدق که روزی مصدق السلطنه بود و قاتل دلیران تنگستان و چهره ای بدنام محسوب می شد چطور تبدیل به قهرمان ملی شد. مصدق قهرمان ملی نشد مگر با ایستادن در مقابل استعمار و گپافشاری بر حق ملی شدن نفت ایران. برای این اسقلال طلبی البته بهایی بسیار سنگین داد. دچار تحریمها و انزوای بین المللی شد و هیچ کس نفت ایران را نمی خرید. تورم به بالای صد درصد رسید. دولت حتی حقوق کارمندانش را نداشت که بدهد. بحران اقتصادی ایران را فرا گرفت. دانشجویان و نخبگان همه ضد او بودند. هر روز روزنامه ها به او اهانت می کردند و افترا می زدند. روزنامه چلنگر که نماد تفکرات سوسیالیستی و روشنفکری آن روز بود کاریکاتور مصدق را به صورت الاغ کشید. در این بین مصدق نمی توانست با مجلسی که در همه کارهای دولت دخالت می کرد کار کند و دست به اشتباه بزرگی به نام رفراندم زد که کار را خرابتر هم کرد. مصدق متهم به دیکتاتوری و ضدیت با قانون و لجاجت و مبارزه با مجلس شد. آری. اگر بخواهیم صادقانه حرف بزنیم مصدق در واقع احمدی نژاد عصر خودش بود و دقیقا همه اتهامات احمدی نژاد را پیدا کرد کما اینکه احمدی نژاد هم متهم به انحراف از دین و مبارزه با مجلس و قانون و نظایر آن شد. صد البته مصدق بدون خطا نبود و احمدی نژاد هم بدون خطا نبود. هر چند خاستگاههای کاملا متفاوتی داشتند. مصدق یک شاهزاده قجری بود و احمدی نژاد یک آهنگر زاده. اما آنچه مهم است برنامه یکسان استعمارگران برای مقابله با کسانی است که در مقابلش بایستند. پس خود را با ماجرای رابطه مصدق با آمریکا گول نزنید. آن زمان آمریکا هیچ سابقه منفی حداقل برای ایرانیان نداشت و ابدا نمی شد آن را استکبار نامید. هر کس دیگری هم جای مصدق بود به آمریکا اعتماد می کرد. ابرقدرتی تازه نفس و فاقد سوء سابقه! بهترین راه فرار برای ملتی که یک قرن از دست روس و انگلیس در عذاب بود. اما آنچه الان باید برای مهم باشد این است چه شد که مدعیان پیروی از مصدق دقیقا در نقطبه مقابل روشهای او قرار گرفتند و استقلال کشور را به عنوان تعامل با دنیا از کف می دهند تا مثلا نفت بفروشند و اقتصاد نفتی را زنده نگهدارند! درد این است که چرا کسانی با مصدق مقایسه می شوند که باید با اردشیر زاهدی و یا میرزا حسین خان سپهسالار و میرزا آقاخان نوری مقایسه شوند؛ یغتی دقیقا همان کسانی که دستاوردهای ملت ایران را هدیه به بیگانه هدیه کردند تا مثلا خطر جنگ را از ایران دور کنند و یا اقتصاد کشور را راه بیندازند! بدون شک میرزا آقاخان نوری با هدیه دادن هرات از حنگ با انگلیس جلوگیری کرد و اردشیر زاهدی هم مجددا توانست نفت بفروشد و تورم را بر طرف کند! پس به جای نوشتن این مطالب بیایید از مصدق استفاده بهیته بکنید و او را مانند آینه دق در مقابل مدعیان ملی گرایی قرار دهید. بخدا رفتن دنبال این مباحث که مصدق چه اشتباهی کرد یا نتیجه اعتمادش به آمریکا چه بود فقط و فقط بازی در همان زمینی است که دشمن می خواهد. زمین بازی آنها را به هم بریزید.
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    در دوران قاجار هم یک عده کم سواد مثل شما میگفتن نفت یک ماده چرب و سیاه و بدبوست می خواهیم چه کنیم!! بدهیم به انگلیس ببرد !
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    اصلاحات یعنی تعلیق و تعطیل و پلمپ و دیگر هیچ !
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    تنها کشوری در دنیا که هژمونی امریکا را به چالش می کشد و الهام بخش کشورهای منطقه مثل یمن و لبنان و غیره شده ایران است پس مذاکره چیزی از دشمنی امریکا با ملت ما کم نمی کند و آنها با اصل نظام ما که سلطه پذیر نیست مشکل دارند.
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    به فرموده رهبر معظم انقلاب در دولت نهم و دهم انقلاب به ریل اصلی خودش بازگشته بود و از نظر بنده اصلاح طلبان مملکت را دو دستی تقدیم کدخدا خواهند کرد .
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ان شاءالله 9 ماه دیگر یک دولت مقتدر و با تدبیر بر سرکار می آید و از این گردنه هولناک عبور خواهیم کرد.
  • محمد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    به والله راست میگه فتنه ای در پیشه بین ما و کسانی که میخوان این نظام نابود و برده ی آمریکا بشن خون قضاوت میکنه!!
  • منطقی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ملت شریف ایران می دانند که نتنها فتنه ای بزرگتر از فتنه 88 در پیش است بلکه فتنه های زیادی در آینده خواهیم داشت وبرای مقابله با آنها آمادگی کامل دارند . به یاری خدا حق پیروز است.
  • موسوی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    مشرق چرا پاسخ زیر یک کامنت میذارم کارنمیکه؟!؟!؟؟!؟!؟!؟ همیشه همینطوریه. این رو مجبورم دوباره به عنوان کامنت جداگانه بذارم: یا خدا!!! شما کدام کتاب رو مطالعه کردید؟! انرژی هسته‌ای کم بازده هست؟!!؟!؟!!؟! الان همه دنبال انرژی خورشیدی هستند؟!؟! چرا ناو هواپیمابر با انرژی خورشیدی نمیسازند؟! الان آمریکاییها یعنی در به در به دنبال ساخت نیروگاه خورشیدی و از رده خارج کردن نیروگاه اتمی هستند؟! چون به نظر نمیرسه که سررشته عمیقی از علم داشته باشی، به نشانه هایی بسنده میکنم... چرا نسلهای جدید ناوهای هواپیمابر نیروی خودشون رو از یک نیروگاه هسته‌ای کوچک تامین میکنند؟! چرا فرانسه ۷۶.۳ درصد از برقش رو از انرژی اتمی تامین میکنه؟! چرا آمریکا ۹۹ نیروگاه اتمی داره و فرانسه ۵۸ و ژاپن ۴۳ و روسیه ۳۵ و چین ۳۳ و ایران فقط یکی داشت تا امسال!؟! میدونی ۴۴۴ نیروگاه اتمی در دنیا ساخته شده و ۶۳ تا در ۱۵ کشور دنیا در حال ساخت هست؟! میدونی در حال حاضر نسل سوم نیروگاه‌های اتمی استفاده میشه؟ میدونی نسل چهارم اون رو سال ۲۰۰۰ طراحی کردند و با اینکه امیدوارند تا سال ۲۰۳۰ مورد استفاده تجاری قرار بگیره اما ۲۰۰۶ شروع به ساخت نمونه اولیه کردند؟ میدونی نسل چهارم راکتورها ۵۰۰ دلار یعنی ۳۳٪ بازای هر کیلووات ارزان‌تر از نسل سوم میشه؟ انرژی هسته‌ای استراتژیکه و آینده انرژی است. ضمن اینکه کسی جلوی دولت رو نگرفته،‌میتونه یک قدری به خودش تکون بده و از شعار دادن خارج بشه و نیروگاه خورشیدی و بادی و هرچی میتونه بسازه. چرا نمیکنند و هی میگن اون کافیه و خوبه و فلانه؟ چون دنبال فرافکنی و استفاده ابزاری از موضوعات هستند. آیاونایی که همش به ماهواره نگاه میکنند و عقلشون رو دست سیاسیون جناح باز میدن... با شماهام... یکم از اینترنت دستتون استفاده کنید و تحقیق کنید وضعیت بقیه کشورها در زمینه انرژی اتمی چطوره.
  • لاف روف ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    قدرت نظامی دست شما مسلمان کشی برای نگهداری قدرت کار راحتی است آماده کشتار باشید. 96 محل خوبی است
  • ناشناس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی گریه کنم از دست جهالت این آقای مصطفی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    هماهنگ با جامعه بين الملل??!!!
  • مصطفی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اولا دوستان ازنظراتی که دادیید ممنونم ولی جز بوی ذو ذستگی و تقابل چیزی ازش حس نمیشه . در جواب اولین ذوستمون باید بگم که من مشکلی با موشک ندارم پس بیخود مغلطه نکنید. دوما اقای کیان ما در هر حوزه دیگری هم که اینقدر پول نفت و بیت المال رو صرف کنیم همونقدر پیشرفت می کنیم. سوما انرژی هسته ای در طبقه بندی بین انرژی ها جزء انرژی های تجدید ناپذیره، اون دوستی که فرمودند انرزی هسته ای کاربرد هایی غیر از برق دارد لازم است بدانید که هیچ تحریمی بخاطر کاربردهای پزشکی و یا کشاورزی انرژی هسته ای به ایران اعمال نشده است، این یعنی کسی مخالف این استفاده نیست... بحث من اینست که اگر حکومت ما مشروعیتش رو از خداوند می گیرد پس منبع مشروعیت تقابل با بقیه انسانها نیست بلکه منبع مشروعیت خداوند متعال است...ولی در حال حاضر اینقدر بر طبل تقابل با امریکا می کوبیم که گویا مشروعیت ما به دشمنی با آنها وابسته است...در مورد اینکه کشور های غربی پیشتاز در صنعت هسته ای دست به تعدیل می زنند بهتر است مطالب انگلیسی که کمتر در خبرگذاری های داخلی به آن اشاره میشود را مطالعه بفرمایید...ولی خوب بنده برای کاهش زحمت دوستان یک مطلب کوتاه رو قرار می دم: " اولاند ديروز (دوشنبه) در سخنراني كنفرانس دولتي محيط زيست و انتقال انرژي، اعلام كرد: شركت برق فرانسه (EDF) فرانسه بايد پس از سال 2018 ميلادي برنامه تعطيلي برخي از نيروگاه هاي هسته اي را ارائه كرده و منابع ديگر انرژي را براي توليد برق پيشنهاد دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه از پاريس، وي افزود: اين برنامه ها پس از نظر كارشناسي سازمان ايمني هسته اي و با توجه به طرح هاي هسته اي دولت، در پايان سال 2018 ميلادي ارائه مي شود. اين پيشنهادها بايد اهداف مشخصي را كه قانون انتقال انرژي تعيين كرده دنبال كند. هدف كاهش 50 درصدي سهم انرژي هسته اي در توليد برق تا سال 2025 ميلادي و به موازات آن افزايش استفاده از انرژي هاي تجديدپذير است. رئيس جمهوري فرانسه با اشاره به اينكه تعطيلي نيروگاه ها بايد بر پايه زمانبندي دقيق، با رعايت حال كاركنان و توجه به مسائل اقليمي و تعهدات فرانسه در زمينه آب و هوا صورت گيرد، افزود: تعطيلي نيروگاه ها تصميمي نسنجيده نيست."
  • ناشناس ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    آقا مصطفی ، با عرض پوزش ، ولی اظهارنظر شما این قدر غیرمنطقی و بر پایه اطلاعات غلطه که پیش خودم گفتم ، شاید آقا مصطفی قصد شوخی داشته ، یا خواسته شعور مخاطبین را تست کنه!!!!!!
  • بنده خدا ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خدانگذره ازکسانی که قلب مقام معظم رهبری ومردم رابا عملکردبدشان خون میکنند.....برادرفرزندخصال خویشتن باش
  • مصطفی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام اولا تشکر می کنم از همه دوستان بابت انواع تهمت هایی که زدند...ذوما فکر می کنم تنها موضوعی که صد درصد کارشناسش هستم انرژی هست چون در حال حاضر دانشچوش هستم حالا مقطعش هم مهم نیست... دوستان گفتن که مثل دوره قاجار فکر می کنم، خیر اینطور نیست بلکه دقیقا نگاهم رو به جلو هست... و من در عجبم که با چه منطق و چه اطلاعاتی انرژی هسته ای پاک ترین انرژی شده، و نکته دیگری که باید بهش دقت کرد اینه که غرب با غنی سازی مشکل داره چون نتیجه غنی سازی میشه مواد اولیه ساخت بمب که البته اونها بیخود هیاهو میکنن و ما از دشمن نباید انتظار دوستی داشته باشیم... راجب تولید برق هم چون دوستان اسم کشور فرانسه رو آوردن پیشنهاد می کنم برن مطالعه کنن ببینن چشم انداز اون کشور چیه راجب تعدیل استفاده از این نیروگاه ها....موضوع بعد که باید توضیح بدم به دوستان اینه که ما در ایران مناطقی داریم که جزو بهترین نقاط دنیا هستن برای ایجاد مزارع توربین های باد، بهترین منطقه هم در ایران دشت سیستان هست با داشتن 4 درصد مساحت ایران و بادهای 365 روزه، در حال حاضر توربین های بادی با ظرفیت 7 مگاوات موجوده در دنیا یعنی با143 توربین بادی می تونیم تقریبا هزار مگاوات رو تامین کنیم، بنا به وسعت اونجا صد تا مزرعه بادی ی چیز خیلی کوچیکه . با این تعدا شاید یک سوم نیاز برق کشور تامین بشه، و البته مقدار زیادی هم صادرات، اگر هزینه هر دانه توربین بادی رو دو میلیارد تومان در نظر بگیریم قیمت یک مزرعه 143 تایی میشه 286 میلیارد تومان، البته من هزینه راه اندازی نیروگاه بوشهر رو نمیدونم بهتره دوستان نظر بدن چون رقم شفافی اعلام نشده ولی اگه حدودا 3 میلیارد دلار هم باشه کافیه یک مقایسه کوچیک بکنیم بین این دوتا، در ضمن اگر بنا به دشمنی باشه من اگر در کشوری پرچم کشورم رو اتیش بزنن و مرگ به کشورم بفرستن مطمینا با اون کشور دشمنی میکنم، و در اخر به یاد داشته باشیم اسلام دین محبت و دوستی است نه دشمن تراشی بیهوده و قرار دادن مردم در فشار اقتصادی که دین و دنیای جوانان رو از بین میبره.
  • جلیل ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    شیاطین هنرشان فتنه گریست. اصلا" اگر فتنه نکنند باید تعجب کنیم. مگر نه اینکه ما زاده شده ایم که با شیاطین بجنگیم و دفع فتنه کنیم .مگر اینطور نیست که قلدران شیطان صفت در اقصی نقاط جهان خون مردمانی را میریزند که تنها گناهشان بی گناهیست و تنها کشوری که از مظلوم دفاع میکند ایران است . آنهایی که میگویند به ما چه مربوطه و ما فقط باید دنبال منافع خودمان باشیم سخت در اشتباهند . اگر منافع خودت رو بخاطر برافراشتن پرچم حق و دفاع از مظلوم دادی خوشایند خدایی. چه بسا که منافع دنیوی و اخروی بی شماری از خدا بعنوان پاداش برای شما ارسال شود. در مورد فتنه های داخلی هم شکر خدا این ملت غیور در طول تاریخ پابت کرده اند که شکستنی نیستند. هیچ ملتی هوشیار تر از ملت ایران نیست.
  • ناشناش ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    این کشور رهبر داردسیدعلی فتنه گران هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    جناب مصطفی اگر غرب با غنی سازی مشکل داشت که خودش دست به این کار نمیزد چرا اصل موضوع را نادیده میگیرید غرب با ما مشکل دارد چون در دوره هایی به او باج نداده ایم اینقدر خباثتتان را در لوای کلمات ملیح پنهان نکنید
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آقا مصطفی کسی به شما تهمت نزد، شما به کلی اهمیت انرژی هسته ای را زیر سوال بردید، به غلط گفتید که غرب در استفاده از انرژی هسته ای تجدیدنظرکرده!!!!!! یا می گویید با چه معیاری انرژی هسته ای پاکترین انرژیه؟!!!! بروید پیش یک کارشناس انرژی تا شما را راهنمایی کنه واطلاعتتون در این زمینه بره بالا ، البته بهتره خودتون هم مقداری مطالعه کنید تا به همین راحتی بدیهیات را زیر سوال نبرید.
  • ناشناس ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آقا مصطفی شما جنایت های بی شمار آمریکا علیه ایران را نادیده می گیرید، بعد می گویید چرا در ایران پرچم این کشور به آتش کشیده می شود وعلیه آن شعار داده می شود؟!!!! حتی تلقی شما از اسلام هم درست نیست، چون درسته که اسلام دین صلح ومحبت است ، ولی وقتی دشمن کمر به نابودی مسلمانان از راههای گوناگون بسته است ، همین اسلام به ما می گوید علیه این دشمن بسیج شویم و از کیان اسلام وکشورمان دفاع کنیم، در ضمن اهمیت تکنولوزی استراتزیک هسته ای این قدر واضح و مبرهن است که نیازی به توضیح ندارد، مگر ایران از انرزی خورشیدی و انرزی باد استفاده نمی کند؟ ایران در کنار استفاده از انرژی هسته ای برای تولید برق از انرزی خورشیدی و باد هم استفاده می کند،پس لطفاض آدرس غلط ندهید، کاربردهای تکنولوزی هسته ای هم فقط در زمینه تولید برق نیست و در زمینه های مختلف پزشکی و داروسازی و بخشهای مختلف صنعت وکشاورزی و حفظ محیط زیست و باستان شناسی و... هم کاربرد دارد، واقعاً عجیبه که شما یکسری بدیهیات را انکار می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس