حسینیه مشرق- حاج علی قربانی ذاکر با اخلاص اهل بیت علیهم السلام، در مراسم هیئت عشاقالحسین (ع) به انتقاد از توجیه دولتیها در دریافت حقوق های پرداخت و اعلام کرد همین اشرافی گری ها کمر اسلام را شکسته است.
آنچه در ادامه میخوانید، قسمتی صحبت های وی در شب هفتم ماه محرم میباشد.
پیامبر برای امتی دلسوزی میکرد که بر سرش شکمبه ریختند و دندان مبارکش را شکستند. ایشان را به مدت سه سال به شعب ابی طالب فرستاده بودند در حالی که چندین نفر با یک خرما زندگی میگذراندن که نمیرند.
آن دوران سختترین دوران محاصره اقتصادی بود و اصلا قابل قیاس با محاصر اقتصادی امروز ما که حتی موز و شیشلیک هایمان ترک نمیشود، نبود. کجا در محاصرهی اقتصادی کم آوردیم؟ اینطور میخواهیم تحت ولایت خودرا قرار دهیم و دنبال ولی خدا باشیم؟ یا آنکه حضرت امام فرمود: ما مرد رمضانیم و از تحریم نمی ترسیم! امام اینطور مارا تربیت کرد. اما حالا جدیدیها آمدهاند و میگویند حقوقهای نجومی هم میگیریم و حقمان هم هست! و داریم حقمان را از انقلاب طلب میکینم!
مثلا ای کاش میگفتند که ما اشتباه کردیم و انسان مقداری آرام میشد، اما این را کجای دلمان بگذاریم که میگویند داریم حقمان را از انقلاب میگیریم!حاج احمد متوسلیان کجاست؟ حقت را از انقلاب میگیری!؟ شهیدباکری ها کجا هستند؟ اگر شما حقتان اینقدر است پس برای بقیه چقدر است؟ مگر مسابقه است؟ در وادی نظام ولایی باید وارد شعب ابیطالب هم شد، باید مثل اصحاب امامحسین(ع) دنبال امامت بدوی، اگر گفتند به تنور بروی باید راه بیافتی بروی... وادی نظام ولایی اینگونه هست.
آنچه در ادامه میخوانید، قسمتی صحبت های وی در شب هفتم ماه محرم میباشد.
پیامبر برای امتی دلسوزی میکرد که بر سرش شکمبه ریختند و دندان مبارکش را شکستند. ایشان را به مدت سه سال به شعب ابی طالب فرستاده بودند در حالی که چندین نفر با یک خرما زندگی میگذراندن که نمیرند.
آن دوران سختترین دوران محاصره اقتصادی بود و اصلا قابل قیاس با محاصر اقتصادی امروز ما که حتی موز و شیشلیک هایمان ترک نمیشود، نبود. کجا در محاصرهی اقتصادی کم آوردیم؟ اینطور میخواهیم تحت ولایت خودرا قرار دهیم و دنبال ولی خدا باشیم؟ یا آنکه حضرت امام فرمود: ما مرد رمضانیم و از تحریم نمی ترسیم! امام اینطور مارا تربیت کرد. اما حالا جدیدیها آمدهاند و میگویند حقوقهای نجومی هم میگیریم و حقمان هم هست! و داریم حقمان را از انقلاب طلب میکینم!
مثلا ای کاش میگفتند که ما اشتباه کردیم و انسان مقداری آرام میشد، اما این را کجای دلمان بگذاریم که میگویند داریم حقمان را از انقلاب میگیریم!حاج احمد متوسلیان کجاست؟ حقت را از انقلاب میگیری!؟ شهیدباکری ها کجا هستند؟ اگر شما حقتان اینقدر است پس برای بقیه چقدر است؟ مگر مسابقه است؟ در وادی نظام ولایی باید وارد شعب ابیطالب هم شد، باید مثل اصحاب امامحسین(ع) دنبال امامت بدوی، اگر گفتند به تنور بروی باید راه بیافتی بروی... وادی نظام ولایی اینگونه هست.
{$sepehr_media_1803021_400_300}
میدانید چرا اینقدر ظهور به تعویق افتاد در اصول کافی امام باقر فرمودند سال هفتاد هجری قمری قرار بود ظهور اتفاق بیافتد، یعنی نظام ولایی برپا شود اما چون مردم به عهدشان در کربلا عمل نکردند و امام حسین را کشتند، به تعویق افتاد.
صورت ولی خدا را با خونش شستند، کف هم زدند! «هذا یَوْمٌ تَبَرَّكَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ» به همدیگر تبریک هم میگفتند. انسان وقتی تربیت نشود، انتهایش اینطور میشود.
آیا ما آدم نظام ولایی هستیم؟ سبک زندگیمان طوری پیش میرود که همه فقط به دنبال رستورانهای نمره بالاتر هستیم. هرچقدر آقا میگوید تجمل،اشرافیگری را کنار بگذاریم ...
زبیر را هم اشرافی گری از پای درآورد. وقتی امیرالمونین را در کوچه می بردند، تنها کسی که در دفاع از حضرت علی(ع) شمشیر کشید ، زبیر بود. زبیر کم شخصیتی نبود و باید درباره حالات و احوالات او مطالعه کرد. در این ماجرا سلمان ایستاد ابوذر ایستاد مقداد ایستاد عمار ایستاد که «ارتد الناس بعد رسول الله الا...» هم همینها هستند اما با این وجود زبیر در دفاع شمشیر کشید و بعد رو به بنی را مورد عتاب قرار داد که "چرا نشستید و غیرتتان اجازه میدهد که علی (ع) را ریسمان به گردنش بیاندازند؟ همسرش را جلوی چشمانش سیلی بزنند؟ و شما ایستادید تماشا میکنید؟!"
یکی از احالی ثقیفه با سنگ به پشت زبیر زدند و شمشیر از دستش افتاد و دست و پایش را بستندو اینطور اورا آرام کردند... حال این زبیر با این سوابق روزی در مقابل حضرت امیرالمومنین سلام اللهعلیه شمشیر کشید. همه گفتهاند یکی از آن دلایلی که باعث شد زبیر در مقابل امام علی(ع) بایستد اشرافیگریاش بود. مسعودی سنی در کتاب تاریخی مروج الذهب شروع به معرفی اموال زبیر میکند و میگوید زبیر در بصره فلان قدر کاخ در مدینه هم مثلا فلان قدر کاخ داشت! وی در ادامه میگوید بعد از صدوپنجاه سالی که از زمان زبیر میگذرد هرکسی که به شهر مدینه میآید به عنوان یک جای توریستی مثل الان که مردم به تماشای کاخ سعدآباد میروند، خانه های زبیر را تماشا میکند. پدر اسلام را همینها در آورد. کمر ولی خدارا همینها شکست...