به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان ساعت ارائه آموزشهای فنی و حرفهای طی چند سال اخیر خبرداد و گفت: علاوه بر این، رشتههای جدید متناسب با هر استان ایجاد شده و یکسری آموزشهای سیار در روستاهای محروم در حال ارایه است.
وی با انتقاد از تخصیص بودجه ضعیف به موضوع آموزشهای فنی و حرفهای افزود: اگر بودجه آموزشهای فنی و حرفهای افزایش یابد، اقدامات جدیتری را آغاز خواهیم کرد.
این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: آقای رئیس جمهور تأکید کرد که از طریق ارتباط با دانشگاهها، آموزشهای فنیوحرفهای پیگیری و دنبال شود که بر این اساس، «مهارت» در میان دانشآموختگان دانشگاهی در آینده مطرح و با رایزنی با دانشگاهها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره وجود پیششرط مهارتآموزی قبل از گرفتن دیپلم در مدارس، گفت: این موضوع مطرح شده اما مصوبهای در خصوص آن وجود ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راهکارهای اشتغالزایی برای جوانان با تاکید بر اینکه هر جوان باید به دنبال آموزش حداقل یک مهارت برود گفت: در حال حاضر حتی کشورهای توسعه یافته، موضوع کسب مهارت را در صدر برنامهها و اهداف توسعه اشتغال خود قرار دارند و این اطمینان به جوانان داده میشود که اگر هر ایرانی به دنبال آموختن حداقل یک مهارت برود مدت زمان بیکاری وی طولانی نخواهد بود.
وی با انتقاد از تخصیص بودجه ضعیف به موضوع آموزشهای فنی و حرفهای افزود: اگر بودجه آموزشهای فنی و حرفهای افزایش یابد، اقدامات جدیتری را آغاز خواهیم کرد.
این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: آقای رئیس جمهور تأکید کرد که از طریق ارتباط با دانشگاهها، آموزشهای فنیوحرفهای پیگیری و دنبال شود که بر این اساس، «مهارت» در میان دانشآموختگان دانشگاهی در آینده مطرح و با رایزنی با دانشگاهها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره وجود پیششرط مهارتآموزی قبل از گرفتن دیپلم در مدارس، گفت: این موضوع مطرح شده اما مصوبهای در خصوص آن وجود ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راهکارهای اشتغالزایی برای جوانان با تاکید بر اینکه هر جوان باید به دنبال آموزش حداقل یک مهارت برود گفت: در حال حاضر حتی کشورهای توسعه یافته، موضوع کسب مهارت را در صدر برنامهها و اهداف توسعه اشتغال خود قرار دارند و این اطمینان به جوانان داده میشود که اگر هر ایرانی به دنبال آموختن حداقل یک مهارت برود مدت زمان بیکاری وی طولانی نخواهد بود.