علی جنتی وزیر مستعفی دولت یازدهم در مراسم خداحافظی با کارمندان ساختمان بهارستان در وزارت ارشاد، تأکید کرد مسؤولیت آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد رخ داده است را می‌پذیرد.

به گزارش مشرق، مراسم خداحافظی و تودیع علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم صبح امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد،‌ حجت‌الله ابوبی رئیس سازمان سینمایی، نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر، حجت الاسلام شاهمرادی رییس شورای فرهنگ عمومی، محمودرضا برازش مدیرکل چاپ وزارت ارشاد و مدیران کل استان‌های وزارت ارشاد، و .. حضور دارند.

در اولین دقایق این برنامه فیلم مستند از اولین روز وزارت جنتی بواسطه رای اعتماد و دوران خدمت او در ارشاد پخش شد.

مجری برنامه که از کارمندان ارشاد بود در ابتدای مراسم گفت: امروز برای ما روزی تلخ بود. شعرا و ادبا از جدایی شعرها سرودند اما شیرین است زیرا این بار از روی دوش شما برداشته میشه و به عهده فردی لایق چون صالحی قرار می گیرد.

*جنتی: شرمنده‌ام

علی جنتی وزیر مستعفی دولت یازدهم در مراسم خداحافظی با کارمندان ساختمان بهارستان در وزارت ارشاد، اظهار داشت: در 38 ماه گذشته در جمع شما عزیزان، مدیران و کل کارکنان خدوم وزارتخانه توفیق خدمت یافتم و همین که در خدمت مجموعه اهالی فرهنگ و هنر در کشور باشیم و بتوانیم در این جهت یک گام مثبت و به جلو برداریم افتخار است.

وی گفت: از نکاتی که در این مراسم درباره بنده مطرح شد، شرمنده‌ام، من هرگز خود را شایسته این اوصاف نمی‌دانم و خدای را شکر می‌کنم آنچه را که شایسته آن نبودم به ذهن شما انداخته تا بیان کنید و این روحیه خوش‌بینی را خدا در شما به ودیعه گذاشته تا به من این گونه بنگرید.

جنتی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای کار با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و با توجه به برنامه‌های آقای روحانی رئیس جمهور من نیز برنامه‌هایی را به مجلس تقدیم کردم، تصریح کرد: این برنامه‌ها خوشبختانه اکنون روی خروجی سایت وزارت ارشاد در دسترس مردم و مسئولان قرار دارد و تلاش من در طول این مدت با تمامی همکاران این بود که بتوانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم و دیگر اینکه با نظراتی که رهبر انقلاب درباره این حوزه دارند همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش از اینکه در وزارتخانه مستقر شوم از دوستانم خواستم مجموعه منویات و فرمایشات رهبر انقلاب درباره کتاب، موسیقی، سینما و هنرهای نمایشی و ... را ببینند و جمع‌آوری کنیم، گفت: در اولین دیدار و ملاقاتی که خدمت معظم‌له هم رسیدم عرض کردم مطالب و سخنان شما را بررسی کردم و تلاش من نیز در ارشاد در این مسیر خواهد بود تا به این دیدگاه‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وزیر مستعفی دولت یازدهم ضمن اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های حجت‌الاسلام روحانی طی مبارزات انتخاباتی بیان کرد: در طول همین مدت و روزهایی که قرار بود برنامه ارائه دهیم با همکاری بسیاری از دوستان همچون آقای مسجدجامعی و برخی افراد فرهیخته که برنامه فرهنگی دولت را می‌نوشتند برنامه‌ای نوشته و به مجلس ارائه شد و تلاش کردم در این مدت به آن عمل کنم.

*می‌خواستم همانند دوره خاتمی و مسجدجامعی به اهل فرهنگ احترام بگذاریم

جنتی به واژه اعتماد فرهنگی اشاره کرد و سخنان خود را با مخاطب قرار دادن اهالی فرهنگ این گونه ادامه داد که در روزهای اولی که وارد وزارتخانه شدم در حوزه موسیقی دیداری با پیشکسوتان این حوزه داشتم برخی از آنها اعلام می‌کردند 4 تا8 سالی است که پایشان به ارشاد نرسیده در ادامه من با توجه به بسته بودن خانه سینما با سه گروه سینمایی که با یکدیگر اختلاف داشتند جلسه داشتم. با این سه گروه صحبت کردم و متوجه شدم در بیانات آنها که آنها می‌گویند ما با ارشاد خیلی کاری نداشته‌ایم اما من سعی کردم از روز اول بگویم که گذشته را فراموش کنید و به مانند دوره آقای خاتمی و مسجدجامعی که به اهالی فرهنگ و هنر احترام می‌گذاشتند ما نیز قصد داریم به شما احترام گذاریم، سعی‌مان هم همین بود تا آنها را دلگرم کنیم.  اعتماد فرو ریخته را بازسازی کنیم و امیدها را زنده نگه داریم و خوشحالیم امروز اهالی سینما، مطبوعات، رسانه و اهالی قلم با امید بسیار فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، عدالت فرهنگی از دیگر موارد کلیدی بود اینکه امکانات فرهنگی را باید به همه کشور تعمیم دهیم به گونه‌ای که هر کسی در هر نقطه‌ای از کشور است به امکانات دسترسی داشته باشد لذا در طول این مدت مدیران، معاونین به استان‌ها سرکشی می‌کردند و سعی کردیم با برنامه‌ریزی حداقل 20 درصد اعتباراتی که در تهران صرف می‌شد به استان‌ها سوق دهیم.

*عدالت فرهنگی را رعایت کردیم

وی ادامه داد تفاهم‌نامه‌هایی که بین مدیران کل استان‌ها امضا شد تا اعتبارات به استان‌ها برود گر چه مطلوب نبود اما کمی عدالت فرهنگی را برقرار کردیم و ارتباط با نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی جزو برنامه‌های ما بود. 

جنتی همچنین به رونق بخشیدن اقتصاد فرهنگ طی این سه سال هم اشاره کرد و با اندک خواندن اعتبارات دولت تصریح کرد: اعتبارات دولت اندک بود و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر به لحاظ معیشت دچار مشکل بودند ما سعی کردیم این حوزه را تقویت کنیم. بنابراین صندوق اعتباری هنر برای نویسندگان، اهالی قلم و رسانه تا میزانی فعال شد ولی همچنان به تأمین اجتماعی بدهی دارد ولی پس از تلاش دو ساله در ادامه مسیر با مدیران عامل بانک‌ها و هلدینگ‌ها جلسه‌ای تشکیل شد تا یک شرکت توسعه سرمایه‌گذاری هنر تأسیس شود. هر چند ما به عنوان وزارت ارشاد در آن دخیل نیستیم اما عموم بانک‌ها سرمایه گذاشتند و با بورس هم موافقت‌هایی حاصل شده که امیدواریم به ثمر نشیند. این سرمایه‌ای است که می‌تواند در اختیار فرهنگ و هنر و نویسندگانی که تألیفات خوبی دارند ولی امکان چاپ آثارشان را ندارند یا فیلمسازانی که امکان مادی ندارند بتوانند به وسیله این شرکت هنر خود را به نمایش گذارند. 

وی در ادامه به اقتصاد خلاق و نقش آن در تولید ملی که با استقبال رئیس جمهور تشکیل شده اشاره کرد و گفت: این موضوع در دولت در دست بررسی است که می‌تواند کمک کند تا ما از امکانات فرهنگی کمک بگیریم. 

این مقام مسئول در دولت یازدهم ضمن اشاره به اینکه شرمنده‌ایم از اینکه آنچه را به لحاظ رفاهی باید در اختیارتان می‌گذاشتیم نتوانستیم انجام دهیم، گفت: تمام اقداماتی که طی این دو، سه سال صورت گرفت هیچ کدام کار بنده نبود بلکه مجموع مدیران و کارکنان ارشاد بودند که توانستیم موارد را به سرانجام برسانیم. ما تنها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کردیم. من تلاش کردم تنها با توجه به تجربه مدیریتی در مدیران استان‌ها و معاونت‌ها از کسانی استفاده کنم که متدین، معتقد به نظام، ولایت‌مدار و مهمتر از همه کارآمد باشند. 

جنتی اضافه کرد: احساسم این است در حوزه فرهنگ و  هنر باید از همه ابزارهای موجود استفاده بهینه کرد باید در این حوزه یک فضای باز و آزادی داشته باشیم تا افراد آنچه در ذهنشان است در چارچوب قانون بیان کنند. در حوزه کتاب و سینما هم بدین ترتیب است لذا در طول این مدت فضایی برای نویسندگان، روزنامه‌نگاران باز شد تا در چارچوب قانون مطالبشان را بیان کنند و حتی بسیاری از کتاب‌هایی که در گذشته بر اساس خرده‌گیری‌ها مقابلشان گرفته شده بود فضا باز شد تا این فکر منتشر شود. فکر می‌کنم این فکر را در رأس همه رهبر انقلاب قبول دارند و از بیاناتشان می‌توان دریافت.

وی با بیان اینکه فکر دیگری هم وجود دارد که می‌گویند هر چه اطلاع‌رسانی را محدود کنیم بهتر است افراد باید با سلیقه ما پیش روند، کتاب بنویسند و در رسانه‌ها قلم بزنند، گفت: معتقدم حتی اگر فیلمی هم می‌خواهند بسازند باید با سلیقه آنها جور در آید در موسیقی و ... هم این گونه است ببینید در فضای مجازی در روزهای اولی که آمده بودم رسانه‌ها سؤال می‌کردند می‌توانیم از فیس‌بوک استفاده کنیم یا نه؟ که من صریح و روشن گفتم به هر صورت تحولات حوزه مجازی در دنیا ما را ناگزیر می‌کند که از این فضاها استفاده کنیم اما باید جلوی مضرات را بگیریم و حسن استفاده را لحاظ کنیم. 

جنتی در ادامه همین موضوع، گفت: گاهی حتی به ما اجازه عبور یک کتاب از گمرک را هم نمی‌دهند اما از طریق فضای مجازی می‌توان این فکر را منتقل کرد.

*حتی مراجع تقلید هم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

وی به استفاده از دیش و ماهواره که همچنان ممنوع است اشاره کرد و توضیح داد: استفاده از دیش و ماهواره ممنوع است اما ببینید چند درصد مردم را وادار کرده‌ایم خلاف قانون عمل کنند. یک روزی هم می‌گفتند که چرا از فضای مجازی استفاده می‌کنید اما امروز ببینید مراجع تقلید هم دفاترشان روی شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام قرار گرفته است و از آن استفاده می‌کنند بنابراین این اجتناب‌ناپذیر است.

*به نماینده ولی‌فقیه گفتم شما نمی‌توانید جدا از فتوای ولی‌فقیه عمل کنید

جنتی تأکید کرد: گاهی فضایی در کشور راه انداختند که کسی نتواند در این فضا تنفس کند، روزی در سفری به استان بزرگ رفتم با نماینده ولی فقیه استان صحبت می‌کردم او گفت با موسیقی مخالفم، گفتم شما مخالفید؟ شما نماینده ولی فقیه هستید اما باید ببینید ولی فقیه شما چه فتوایی داده است شما نمی‌توانید جدا عمل کنید، وقتی این عنوان را دارید نمی‌توانید بگویید کلاً با موسیقی یا تئاتر مخالفم. 

وی به تدوین شیوه‌نامه موسیقی اشاره کرد و گفت: پس از مدت‌ها شیوه‌نامه‌ای برای اجراهای صحنه موسیقی نوشتیم تا تکلیف هم مشخص باشد از مخاطب تا مجریان اما باز هم می‌بینیم هر روز یک جا مشکل درست می‌شود. در قم یک گروه کُر برنامه برگزار کرد، محتوایش خوب بود، حجاب خانم‌های آن که برگزارکننده بودند مناسب بود اما چهار تا خانم که روسری‌شان عقب بود عکسشان را گرفته و بعد عناصر سیاسی عکس را در جامعه مدرسین و خدمت مراجع می‌برند که فضایی درست کردند تا مدیر کل استان نمی‌تواند حتی بماند مجبور می‌شود استعفا بدهد و برود. می‌‌گویند حواشی است باید تماشاچی‌ها را کنترل کنید اگر قرار بر این است می‌خواهید فیلم بیاورم تا ببینید در مراسم سینه‌زنی و عزاداری خانم‌هایی که ایستاده‌اند چه وضعیتی دارند. باید آنها را هم تعطیل کنیم! 

*گاهی امام‌جمعه‌ای برای تئاتری که ندیده برافروخته می‌شود

جنتی در ادامه این گلایه‌ها به سراغ تئاتر هم رفت و گفت: گاهی برای یک تئاتر امام جمعه‌ای استانی برافروخته می‌شود و با اینکه آن تئاتر را ندیده اما بر اساس گزارشات نظر می‌دهد هر چند من پشت صحنه این اتفاقات را می‌دانم آنها با معاون اداره کل مسأله دارند از این رو به تئاتر ایراد می‌گیرند، تئاتری که در تکریم شهدا بوده است.

وی افزود: تکلیف این مسائل در کشور روشن نیست باید از ابزارهای فرهنگی، هنری در خدمت به نظام استفاده بکنیم یا نه؟ اگر قرار است باشد باید در چارچوب قانون اجرا شود در این دوره در حوزه کتاب هیأت نظارت با 21 تن از شخصیت‌های فرهیخته در حوزه نظارت تشکیل شد حتی در حوزه هنرهای نمایشی، موسیقی، شورای صدور پروانه نمایش فیلم همه شخصیت‌های موجود آشنا به مبانی هستند بر اساس آن مجوزها را صادر می‌کنند و با توجه به اینکه مردم احتیاج به نشاط دارند باید اوقات فراغت را با تغذیه فرهنگی پر کنیم.

جنتی با بیان اینکه برخی انگیزه معنوی و دینی دارند و معتقدند باید تعطیل کنیم، عده‌ای هم انگیزه سیاسی دارند توضیح داد من در نامه استعفای خودم به رئیس جمهور آوردم که در چند ماه مانده تا انتخابات حمله شدید از سوی جناح‌های مخالف دولت، به دولت خواهد شد همین عده برجام را به شکلی مطرح کردند که گویی هیچ به دست نیاورده‌ایم و خیلی چیزها را از دست داده‌ایم. 

*نتوانستیم بسیاری از دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ را مرتفع کنیم

وزیر مستعفی دولت یازدهم همچنین ضمن اعتراف به اینکه مجموعه ما در ارشاد نتوانسته بسیاری از دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ را مرتفع کنیم ولی تلاش خود را کرده‌ایم پیرامون سرپرستی سیدعباس صالحی بر مسند وزارت ارشاد، گفت: من در طول این مدت بدون مبالغه بسیار از حضور، دانش و متانت ایشان حتی مدیریت او استفاده کردم ولی در عین حال در طول این مدت با کارشان آشنا شدم و لازم است از زحمات او و همه معاونین تشکر کنم. اگر 10 سال دیگر هم می‌ماندم با همین معاونین کار می‌کردم به این مطالب توجه نکنید که سایت‌ها می‌نویسند که «باید دید کدام یک از معاونین، فلانی را به استعفا کشاند». مسئولیت آنچه در ارشاد رخ داد بر عهده بنده است این دوستان همراهی کردند تا سیاست‌های دولت تدبیر اجرا شود همه خدمت کردند، من خودم را از اعضای کوچک این خانواده می‌دانم ارتباطم را با ارشاد و این خانواده حفظ خواهم کرد و در جهت ارتباطات گسترده در فضای مجازی هم در تمام شبکه‌ها هستم حتی با افراد بیگانه هم مرتبط هستم و جواب می‌دهم. امیدوارم این دوستی‌ها و علایق پایدار بماند.

وی به چند روز پایانی مسئولیتش و آمد و شدهایی که به دفترش صورت می‌گرفت اشاره کرد و برخی از صحنه‌ها را تأسف‌برانگیز دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از افرادی که من را می‌شناسند طی این 10 روز گذشته به دفترم آمدند و گریه کردند، هم متأثر شدند و هم خدا را شاکرم که محبت ما را در دلشان قرار داد که ابراز علاقه می‌کنند، خدای را بر این نعمت شاکرم.

وی در پایان سخنانش آینده کار را برای ارشاد خوب توصیف کرد و گفت: گزینه‌ای که به مجلس معرفی شده آقای صالحی امیری است او از فرهیختگان و شخصیت‌های ارزشمند است، عمرشان را در این حوزه صرف کرده و امروز وجود ذی‌قیمتی هستند که حتی در طول مدت مدیریت من نیز همراه خوبی با ارشاد داشتند.

صالحی:جنتی را فردی متدین یافتم/ وی شفاف و صریح بود

سیدعباس صالحی سرپرست وزارت ارشاد در این مراسم گفت: جنتی را فردی متدین یافتم. شناخت من از دیانت ایشان بیش از پیش شد و این کم نیست. او دین نمایی نمی‌کند و از بن دندان به ولایت فقیه و رهبر انقلاب ملتزم است و زهدنمایی منفی ندارد. 

وی ادامه داد: آقای جنتی در حوزه اخلاق ارتباطی من و همکارانم ویژگی‌هایی را دیدیم ادب و تواضع ایشان کم نظیر است. ما حس نکردیم اقای جنتی رییس ماست. مکاتبات و ادبیات کلامی ایشان همیشه برای ما حس برادر بزرگتر همکار و مشفق ایجاد کرد. حسن خلق ارتباطی ایشان ، شفافیت صداقت و صراحت ایشان و آینگی که این روزها کم شده ، اقای جنتی شفاف و صریح بود.

صالحی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه دیگر که علقه مرا به ایشان نزدیک کرد تسلط ایشان به دو زبان بود، تسلط به حوزه زبان فارسی بود او در مدرسه حقانی معلم انشا بود بنابراین هرمتن چندین بار ویرایش می‌شد. مجموعا در حوزه مهارت فردی هم نکاتی را میشد در اقای جنتی دید. 

وی همچنین گفت: خط مقدم و سیبل ارشاد آقای جنتی بود او در خط مقدم اطلاعات که در ارشاد کم نبود در این سه سال ایستاد. 

صالحی با بیان اینکه اقای جنتی تاکید داشتند که بنده مسئولیت سرپرستی را بپذیرم گفت: امیدوارم این دوره کوتاه هفته به روز و ساعت برسد و چون آقای جنتی گفتند ضرورت دارد شما بپذیرید پذیرفتم حتی زمانی میخاستم به ریاست جمهوری بروم گفتند ضرورت دارد.

کاراندیش: جنتی پاسخگو بود و قانونمند 

علی اصغر کار اندیش معاون توسعه و منابع انسانی وزیر ارشاد در سخنرانی خود از آشنایی خود با جنتی چنین گفت: آشنایی ام با علی جنتی سال ٦٨ شروع شد چه در خراسان چه وزارت کشور خدمت ایشان بودم در طول این مدت چند ویژگی دیدم یکی خلوص او اینکه ظاهر و باطنش یکی است، اخلاق مدار بودن او و وقت گذاشتن او برای کار از ویژگی‌های اوست. زودتر از همه به وزارتخانه می امد و ١١ شب می رفت حتی پنجشنبه ها هم سرکار می امد، اگر می دید مدیری لایق حمایت است حمایت میکرد.

وی گفت: چند نکته لازم است بگویم که چه مشکلاتی داشتیم، دولت یازدهم در سالهای گذشته درامد نفت بالا بود و اعتبارات زیادی به دستگاهها وارد شد اما از سال ٩١ اعتبار ارشاد ٧٣٧ میلیارد تومان بوود اما سال ٩٢ بیست و دو درصد کاهش یافت.

وی گفت: در دولت قبل رسیدند به اینکه بودجه انقباضی شدیدی بسته شد اما علی رغم تحریمها باز با تلاشهای زیاد دولت توانسنیم بودجه ٩٥ را به هزار و صد میلیارد برسانیم و دو برابر کنیم

وی گفت: او پاسخگو بود و قانونمند بود و ثبات در تصمیم گیری داشت. توجه او به توان و کارامدی پرسنل داشت یکی از تاکیدات ایشان این بود برای مدیریتها از پرسنل داخل وزارتخانه استفاده کنید. بیش از سی و سه سال سابقه مدیریتی دارم عرض میکنم که وزارتخانه دارای پرسنل توانمد و ارزشی است که در طول این سه سال یک گزارش تخلف نداشتیم.

مسجدجامعی: هیچ اهل فرهنگی از رفتن جنتی خوشحالی نمی‌کند/ جنتی عکس مهاجرانی را به ارشاد برگرداند

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر در مراسم خداحافظی علی جنتی از ساختمان وزارت ارشاد، اظهار داشت: اول برای آ‌قای جنتی کفی بزنید، ایشان کارمند وزارت ارشاد است، مسائلی که پیش از من آقای کاراندیش پیرامون پرسنل گفتند که گفته‌اند افراد کارشناس بدون حاشیه و خبره هستند همه درست است و یکی از آنها آقای جنتی است.

وی افزود: از سال 1371 ایشان همکار ما در ارشاد در ذیل حوزه بین‌الملل بودند، بعد که از ارشاد رفتند ما بنیاد رودکی را راه‌اندازی کردیم و آقای جنتی عضو هیأت امنا بودند. ارشاد هم خانه اوست این جلسات هم جلسات خانگی است. حرف می‌زنیم و انتقاد می‌کنیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه حضرت آقای جنتی یکی از ویژگی‌های ارشاد همین است در ارشاد اتفاقات بسیاری می‌افتد و ممکن است به شدت در جمعی انتقاد کنند که برای بنده هم اتفاق افتاده، گفت: گاهی ناشری آن چنان با شما صحبت می‌کند که گویی جای ناشر و شما عوض شده اما در سایر دستگاه‌ها این مسأله تحمل نمی‌شود. وزارت فرهنگ جای رفتار کریمانه است.

مسجدجامعی در ادامه ضمن اشاره به بند بحث‌آفرین در برنامه‌های آقای جنتی، گفت: بندی که در برنامه‌های ایشان بحث‌برانگیز بود موضوع اسلام رحمانی بود چون آن موقع که ایشان می‌آمدند این معنای خاصی داشت اما فکر می‌کنم این روال و رویه ارشاد است. حتی کسانی که این را نمی‌گفتند در عمل پایبند بودند. این وزارتخانه، وزارتخانه گفت‌وگو، فروتنی، ادب و بردباری است. بدون این فرهنگ و هنر نیز معنا ندارد. به این سبب است که پرسنل آن هم متفاوتند.

وی همچنین ضمن اشاره به برخورد یکی از دوستان خود با هنرمند بنامی چون محمود فرشچیان و پس از شناخت او گفت که بعد از مدتی گفته شد که نمی‌شود افراد را به ظاهر قضاوت کرد، ادامه داد: این دوست من پس از شناختی می‌گفت آقای فرشچیان چقدر با معنویت است این دیدار نقطه عطفی در زندگی‌ام شد؛ آدم‌ها در حوزه فرهنگ و هنر برای همین است که عمق دارند ما در ارشاد در گفت‌وگو با آنها این را فهم می‌کنیم و در زندگی‌مان تأثیر می‌گذارد.

این مقام مسئول در دولت اصلاحات همچنین با بیان اینکه پس از شنیده شدن زمزمه استعفای آقای جنتی طی دو هفته اخیر و قصد رفتن ایشان از ارشاد ببینید چه بلوایی به پا شد، گفت: آقای جنتی یکی، دو هفته است قصد رفتن دارد اما ببینید چه بلوایی به پا شده است. چرا برای وزیر آموزش و پرورش و وزارت ورزش این اتفاق نیفتاد ولی وقتی ارشاد مطرح شد چه فضایی ایجاد کردند پس نشان می‌دهد شما یک جایگاه ویژه در مجموعه مناسبات کشور دارید. آنها که ارشاد را وزارتخانه در حاشیه می‌دانند اشتباه می‌کنند زیرا این وزارتخانه کلیدی است چون با انسان و عاطفه سروکار دارد.

مسجدجامعی رفتن جنتی از ارشاد را با فانی از آموزش و پرورش و گودرزی از وزارت ورزش مقایسه کرد و گفت: مقایسه کنید رفتن آقای جنتی را با دیگران من آقای فانی را سالهاست می‌شناسم هر چند مسئول ورزش را کمتر شناخت دارم اما شما آقای جنتی وزارتخانه ویژه هستید چون فرهنگ با همه زندگی آمیخته شده است. دیگران هم استعفا دادند آقای مهاجرانی هم او که آقای جنتی عکسش را سر جایش بر دیوار گذاشت حتی آقای صفار؛ به من روزی گفتند وارد وزارتخانه که شدیم این اتاق شماست. به عنوان وزیر گفتم کنار عکس ‌آقای مهاجرانی میخ بکوبید چرا که روزی عکسم پس از ایشان بر این دیوار آویزان خواهد شد.

این فعال فرهنگی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آقای جنتی کار و تلاش بسیار کرد و امروز هیچ یک از اهالی فرهنگ و هنر احساس خوشحالی نمی‌کنند اما به هر حال اتفاقی است که رخ می‌دهد، گفت: واقعاً همه شما کارکنان ارشاد در کنار جناب جنتی تلاش کردید و این تلاش ارزشمند را به ثبت رساندید و گذاشتید فرهنگ و هنر بر پاشنه خود بچرخد. 

وی در ادامه سیدعباس صالحی سرپرست وزارت ارشاد را خطاب قرار داد و گفت: به ایشان تبریک می‌گویم ایشان هم در زمینه‌هایی ویژگی‌های خاصی دارند با شناختی که دارم می‌دانم او توانسته نقطه وصلی برای نویسندگان و ناشران باشد و رفتار او احترام‌برانگیز است. 

مسجدجامعی در پایان به واژه خداحافظی اشاره کرد و گفت: رفت و آمد معمول است من برای آقای جنتی و آقای صالحی آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم آقای صالحی و امیری پس از رأی اعتماد این راه را ادامه دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    جناب مسجد جامعی فعلا که چپ و است از رفتن جنتی خوشحالی میکنن! شما دو نفر انقدر هندوانه زیر بغل هم نزارید! با تچکر!
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق..! روزهای آخر مشهد که بودیم روبروی ساختمان ما که بشه کنار هتل ... یک خانه متروکه قرار داشت...نیمه شبها که به خانه نگاه میکردیم .. از پشت پرده قرمز رنگ خانه.. آتشی نمایان میشد... که پس از مدتی از آتش کوچک تبدیل به آتش بسیار زیادی میشد..(تا سقف اتاق گر میکشید)...!!! بعدش هر از گاهی یک نفر سر به بیرون از پنجره اتاق میاورد و شبیه به اعمال جادوگری یه حرکاتی مثل تکان دادن شدید سر و..... انجام میداد..!!! تا این صحنه ها را دیدیم متوجه علت احتمالی خوابهای کابوس وار خودمون شدیم... معمولا مشهد که میرفتیم بهترین خوابها را میدیدیم... اما این دفعه...!!!!!!!!! تا به حال به هر دلیلی کسی نتوانسته در این رابطه حرکتی انجام بده... علل خصوص پلیس...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید اول در یکی از ساختمانهای مسلط به متروکه ..اونجا را تحت نظر داشت و بعد عمل کرد... چون ممکنه در روز همه چیز معمولی به نظر بیاد..!!! ساختمان متروکه شیروانی کناری هم پرچم عزاداری بالای درشه که شاید رد گم کنی باشه..!!! آیا آدم قربانی میکنن؟ آیا تولید مواد؟ آیا رمالی و جنگیری؟ دست وهابیت تو کاره؟ یه دکه 110 پلیس اونجا و تو اون محدوده پیدا نمیشه...!!!(جالبه) در حالی که خیلیها شاکی بودن...!!!
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    مثلاً به کدام اهل هنر می خواستید احترام بگذارید؟ حتماً گلشیفته فراهانی منظورتونه دیگه ؟ نه آقا غلام؟
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    انتظار از پسر یک عالم این بود که در حوزه فرهنگ دینی خوب کار کند و دلسوزی بیشتری نشان دهد. قطعا شما منویات رهبری ودغد غه های علما را در حوزه فرهنگ ودین بدرستی عمل نکردید.شما از بعضی از کسانی که تملق میکنند خوشحال نباشید
  • رضا ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    نظر حضرت آقا درباره عملکرد این دوره شما،ولنگاری فرهنگی بود...
  • حسین ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    با سلام آقای مسجد جامعی صلاحیت نظر دادن در خصوص فرهنگ و هنر اسلامی و ارشاد اسلامی را ندارند. چون دوران خودشان را خوب دیده ایم.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    ان شا الله دولت هم به زودی عوض میشه. نگران نباش انتقام تو را از روحانی میگیریم....
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    ایشون بازیچه افرادی غرب زده هستند که برای تخریب فرهنگ کشور آستین بالا زده بودند. وسط تعدادی مطرب ایستادن و کف زدن هم نشاندهنده بی لیاقتیش بود.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    وزیر مستعفی :خدای را شکر می‌کنم آنچه را که شایسته آن نبودم به ذهن شما انداخته تا بیان کنید و این روحیه خوش‌بینی را خدا در شما به ودیعه گذاشته تا به من این گونه بنگرید. اقای وزیرسابق اینها را به حساب خدا نگذار اینها فقط نظرات بادمجان دور قاب چینان اطرافتان است نظرات وافعی خدایی را در افکار مردم دلسوزی باید جستجو کرد که از عملرد شما خون دل خوردند و چون رییس جمهور تاب انتقاد ندارد با این تبلیغ فساد ها دلشان اتش می گرفت.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    وزیر مستعفی "و خوشحالیم امروز اهالی سینما، مطبوعات، رسانه و اهالی قلم با امید بسیار فعالیت می‌کنند." البته جمله را کامل نکرد ه اید فعالیت می کنند یا در جم تی وی یا رسانه ها و مطبوعات ورژن داخلی جم تی وی.
  • ناشناس ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 1
    کدام مرجع گفته موسیقی حلال .اگر اینطور باشد یعنی حرام خدا را حلال کردند. چرا خود مراجع از موسیقی استفاده نمیکنند. پیامبر اکرم :زنان جایز نیست در نماز جمعه شرکت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس