کد خبر 648023
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

سیدحسین حسینی معتقد است خلاف آنکه می‌گویند دوره رادیو به سر آمده؛ این رسانه هنوز مرکز خلاقیت و نوآوری است.

به گزارش مشرق، امسال در جشنواره abu و در بخش تعاملی رادیو ایران توانست برنامه مدرن «ایرانی آنلاین» را که با بهره‌گیری از رسانه‌های مکمل و نرم افزارهای جدید ساخته شده، در رشته برنامه‌های تعاملی شرکت داده و حائز رتبه بهترین برنامه شود. این جشنواره برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از اعتبار بالایی برخوردار است و به نوعی جوایز این جشنواره برایشان حکم اسکار را دارد. 

بنا بر این گزارش، درحالی ۲ برنامه رادیویی ایرانی توانسته‌اند حائز رتبه شوند که تلویزیون موفقیت چشمگیری در این جشنواره نداشته‌اند.

برگزیده شدن برنامه «ایرانی آنلاین» با اجرای «سیدحسین حسینی» که بیشتر به عنوان گوینده خبر و مخصوصا مجری برنامه «پیک بامدادی» شناخته می‌شود، بهانه‌ای شد تا با او گفت‌وگویی درباره دلایل موفقیت این برنامه داشته‌ باشم. «سیدحسین حسینی» گفت: برنامه «ایرانی آن لاین» یک برنامه کاملا تعاملی و با ریتم تند در مدت زمان ۴۰ دقیقه بود که به تهیه‌کنندگی «حسین معصومی» از تهیه‌کنندگان خوش فکر و جوان رادیو ایران ساخته شده است.

وی ادامه داد: ایشان ایده اولیه را مطرح کرد و بعد با هم صحبت کردیم که چه آیتم‌هایی داشته باشد و جزئیات آن چه باشد. البته باید بگویم که هنر اصلی آقای معصومی در تدوین و میکس بوده برنامه بوده که از جمله جذابیت‌های «ایرانی آن‌لاین» و همچنین دلایل موفقیت این برنامه است. استفاده از ادبیات صمیمی نه به معنای محاوره‌ای از دیگر نکات قوت برنامه بود. برنامه ریتم و ضرباهنگ بسیار خوبی دارد و در ۴۰ دقیقه بیش از ۱۵ تا ۲۰ آیتم می‌شنوید، این‌ها همه از نکات قابل توجه و موفقیت برنامه بود.

حسینی اظهارداشت: در طراحی برنامه ما به این نتیجه رسیدیم که رادیو را مرکز قرار بدهیم و بقیه کانال‌های اجتماعی و شبکه‌ها و راه‌های ارتباطی را به عنوان بازوهای برنامه در نظر بگیریم. رادیو مرکز شد و همه کانال‌های اجتماعی و پیام‌های اجتماعی در رادیو گردش داده می‌شد. ما از کانال، پیامک، تلگرام و... استفاده کردیم که نشان بدهیم رادیو هنوز رسانه گرم است و می‌تواند کانون توجه قرار بگیرد. مثلا یکی از آیتم‌های ما پخش صدای یک دختر ۵ ساله بود که با برادر ۲ ساله خود تنها در خانه مانده بودند. این دختر خانم می‌خواست برای برادرش شیر درست کند که بلد نبود. برای ما پیام فرستاد که من چطور برای برادرم شید درست کنم. ما این پیغام را با شنوندگان اشتراک گذاری کردیم و مخاطبان هم از تجربیاتشان برای کودک گفتند و مشکل حل شد.

وی تصریح کرد: یا یکی از مخاطبان که در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بود با برنامه تماس گرفت و گفت از این محل عبور نکنید، تصادفی رخ داده و منجر به ترافیک شده است. یا مخاطبان درباره اشتغال‌های کوچک با هم همفکری می‌کردند. البته ما در برنامه کارشناس هم داشتیم و مثلا از یک پزشک می‌خواستیم که صدا بفرستد و نظر تخصصی خود را ارائه بدهد.

مجری برنامه رادیویی پیک بامدادی در ادامه گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: این برنامه نشان داد که رادیو با وجود همه رقبای جدیدی که پا به عرصه گذاشته‌اند و سرعت زیادی هم دارند همچنان با توجه به سهل الوصول بودن و قابل اعتماد بودنش می‌تواند رسانه‌ی محور باشد.

وی همچنین درباره اجرای برنامه‌ای با ریتم تند و متفاوت از برنامه‌های خبری نیز توضیح داد: اجرای «ایرانی آن‌لاین» از حیث اجرا کاملا متفاوت با برنامه‌های خبری و سیاسی بود که تا به حال اجرا کرده بودم و تجربه جدیدی برای من بود. ضمن اینکه این تجربه برای من با  ۲ نکته همراه بود. یک اینکه رادیو هچنان می‌تواند رسانه موفقی باشد. دوم اینکه علی رغم اینکه برخی می‌گویند دوره رادیو در زمینه نوآوری تمام شده، اما برنامه «ایرانی آن‌لاین» نشان داد که هنوز خلاقیت و ابداع فرم‌های جدید در رادیو وجود دارد.

حسینی در پایان گفت: اسم این سازمان «صدا» و «سیماست» و حتی رادیو مقدم بر تلویزیون است اما متاسفانه در برنامه‌ریزی‌ها کمتر از آنچه که باید به رادیو توجه می‌شود. حداقل تا ساعت ۱۰ و ۱۱ صبح که مردم بیرون هستند و فقط دسترسی به رادیو دارند و بعد از ظهر که در مسیر برگشت هستند، این ساعت‌ها بلامنازع در اختیار رادیوست و می‌طلبد که بیشتر به رادیو و کیفیت برنامه‌هایش توجه بشود و از مخاطبان در تولید محتوا استفاده شود. وقتی آنها می‌بینند که می‌توانند مشارکت داشته باشند حضور فعال‌تری خواهند داشت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس