محمد اسلامی با اعلام پيگيري ساخت هواپيماي حدود 120 نفره «ايران 148» در پي كسب موفقيت در توليد هواپيماي «ايران 140» از كاهش 10 دسي بلي صداي داخل كابين هواپيماي «ايران 140» در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق،محمد اسلامي معاون تحقيقات وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با ايسنا، طراحي و ساخت هواپيماي «ايران 140» را از دستاوردهاي وزارت دفاع در بخش هوايي و ساخت هواپيماها عنوان كرد و گفت: در حالي كه در دنيا تعداد انگشت شماري از كشورها، توان ساخت هواپيماي مسافربري را دارند، ايران با تلاش محققان وزارت دفاع در جرگه سازندگان هواپيماهاي مسافربري قرار گرفته كه هواپيماي «ايران 140» از جمله آنهاست.

اسلامي با اشاره به ساخت و توليد هواپيماي «ايران 140» در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع گفت: اين هواپيما در حال حاضر در خط‌وط پروازي مسافر جابه‌جا مي‌كند و تعدادي نيز در خط توليد است.

معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه هواپيماي «ايران 140» نسل جديدي از هواپيماهاست كه تكنولوژي آن مربوط به سال 2000 ميلادي به بعد است، گفت: با گذشت حدود هشت سال از ساخت نخستين نمونه‌هاي هواپيما درصدديم در نسل جديد آن به رفاه مسافران توجه بيشتري كرده و قابليت‌هاي هواپيما را ارتقا دهيم.


كاهش 10 دسي‌بلي صداي داخل كابين هواپيماي «ايران 140» در آينده

اسلامي ادامه داد: همچنين به دنبال اين هستيم كه المان هايي كه هنوز در اين هواپيما ديجيتال نشده‌اند به اين فناوري مجهز شوند. البته صداي اين هواپيما در داخل فرودگاه‌ها و عبور از اورپسينگ و داخل كابين مطابق استانداردهاي بين‌المللي است اما ممكن است كه داخل كابين براي مردم ما مطلوبيت نداشته باشد كه به دنبال اين هستيم كه صداي داخل كابين را 10 دسيبل كاهش دهيم كه در حال حاضر پروژه تحقيقاتي آن انجام و هم اكنون نمونه آزمايشي آن در حال تست است كه در اين صورت آسايش مسافران بيشتر خواهد شد.

وي گفت: در زمينه طراحي و ساخت هواپيما به دنبال اين هستيم كه نياز ايران و كشورهاي دوست را در دو كلاس هواپيما تامين كنيم.


آغاز طراحي نسل جديد هواپيماي «ايران 140» با ظرفيت حدود 120 نفر

اسلامي در گفت‌و‌گو با ايسنا ادامه داد: در حال حاضر هواپيماي 52 نفره «ايران 140» توليد مي‌شود كه در نسل بعدي اين هواپيما ظرفيت را به حدود 120 نفر افزايش خواهيم داد اما در ساخت هواپيماهاي پهن پيكر و بزرگتر مشاركت با شركت‌هاي ديگر جزو اهداف وزارت دفاع است.

وي با بيان اين كه در گام بعدي، ساخت هواپيماي حدود 120 نفره «ايران 148» دنبال مي‌شود، افزود: در آ‌ينده اين نوع هواپيما بازار داخلي كشور را اشباع مي كند و وارد حوزه صادرات مي شود به طوري كه در حال حاضر هواپيماي «ايران 140» براساس قراردادهاي فروش آماده صادرات است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    یعنی چی نسل بعدی ایران 140 رو طراحی کنیم ظرفیتش رو به 120 نفر برسونیم؟؟؟؟ AN-148 و حتی An-158 هر دو توسط اوکراین طراحی و ساخته شده. به خدا این جور مصاحبه یعنی دروغگویی محض و توهین به شعور مردم.
  • سید ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    همان توپولوف از این هواپیمای ملخی بهتر است . قربان شما ، ما به همان هواپیمای درب و داقون خارجی راضی تریم تا .....
  • yaser ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    yade kartune shekarestan oftadam ke garar bud be chin bedanesh.dar hali ke nemidunan in kartun fagat be khatere dublash hast ke in gadr jazzabe
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا به حال مسافرهاش رحم کنه
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    پناه بر خدا این چه حرف هایی هست!! An-148 رو می گه نسل 120 نفره ایران-140!!!!! بابا جون اصلا خود ایران-140 مونتاژ An-140 هست! و بعد از ساخت تعدادی تولید تمام میشه
  • حسن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    احسنت بر وزارت دفاع، انشاء الله روزی برسد که از خرید هواپیما بی نیاز شویم. از مسولین وزارت دفاع می خواهم پیشرفت در عرصه های مختلف را با ایجاد نمایشگاهی جهت بازدید عموم فراهم کند.
  • حسن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    احسنت بر وزارت دفاع، انشاء الله روزی برسد که از خرید هواپیما بی نیاز شویم. از مسولین وزارت دفاع می خواهم پیشرفت در عرصه های مختلف را با ایجاد نمایشگاهی جهت بازدید عموم فراهم کند.
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    منهم آرزوی موفقیت دارم اما چند واقعیت: 1) این هواپیما همان آنتونوف ساخت اوکراین میباشد که کارنامه آن ونیز استقبال از آن کاملا روشن است! 2)با توجه به ظرفیت پایین این هواپیما آیا اصلا صرفه اقتصادی برای هر تیک آف آن وجود دارد؟ 3) قبول کنیم که کشورهای صاحب این صنعت سالهای سال از ما جلو ترند و بیخود صاحب اعتبار جهانی نشده اند پس بد نیس مدتی شاگردی آنان را بکنیم وبعد قدم اول را برداریم
  • محمد ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    قرار نیست که صد در صد توی ساختش مستقل بشیم که (هیچ جا توی متن چنین چیزی گفته نشده). بنابراین منافاتی نداره که عملیات مونتاژ همراه با تولید قطعات و حتی مقداری طراحی هم باشه (نه طراحی یا تولید صددرصد). مثلاً طراحی می‌تونه در ابتدا صرفاً به صورت مهندسی مجدد باشه و بعداً تغییراتی در اون داده بشه. این ما رو برای پیشرفت‌های بعدی آماده می‌کنه. اینجوری هیچ تناقضی هم بین حرف شما و حرف‌های این معاون وزارت دفاع پیش نمیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس