سازمان عفو بین الملل با اشاره به کشته شدن شماری از غیرنظامیان سوری در حملات ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سوریه، اعلام کرد: وقت آن رسیده که آمریکا تعداد دقیق قربانیان را اعلام کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المنار، سازمان عفو بین الملل بیانیه‌ای را در خصوص جنایت های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا علیه غیرنظامیان سوری، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: جنگنده های ائتلاف در حملات خود به مواضع داعش در سوریه، جانب احتیاط را رعایت نکرده و تاکنون موجب کشته شدن شماری از غیرنظامیان سوری شده اند.

این سازمان بین المللی همچنین گفته است: وقت آن رسیده که ایالات متحده آمریکا تعداد دقیق قربانیان حملات ائتلاف به سوریه را که شمار زیادی از آنها غیرنظامی هستند، اعلام کند.

سازمان عفو بین الملل همچنین تصریح کرد: تنها در سپتامبر سال ۲۰۱۴، حملات جنگنده های ائتلاف به نقاط مختلف سوریه به کشته شدن ۳۰۰ غیرنظامی منجر شد.

این سازمان همچنین اعلام کرد: حملات ائتلاف ضد داعش، همچنین خسارت های مادی فراوانی را به کشور سوریه وارد کرده است؛ به نظر می رسد که برخی حملات این ائتلاف به سوریه، به صورت کاملا بی هدف انجام شده است.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا از مدت ها پیش ائتلافی را تحت عنوان ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در سوریه و عراق تشکیل داده است که از زمان آغاز به کار این ائتلاف، تروریسم در هر دو کشور به صورت چشمگیری گسترده‌تر شده است. بسیاری از تحلیلگران سیاسی اقدام آمریکا در تشکیل این ائتلاف را نوعی «شوی تبلیغاتی» تلقی می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس