علی اصغر فانی وزیر عزل شده آموزش و پرورش که به عنوان رئیس هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان دارای جایگاه قانونی بود، خود نفر نخست این موسسه بود و به نظر می‌رسد کلید ابهامات فساد اخیر در دستان وزیر مستعفی دولت باشد.

به گزارش مشرق، ماجراهای صندوق ذخیره فرهنگیان با خداحافظی وزیر آموزش و پرورش، برکناری و بازداشت مدیر عامل این صندوق هم‌چنان ادامه دارد.

یک طرف این اتفاقات، قریب به یک میلیون معلمی هستند که ماهانه حق عضویتی از فیش حقوقی غیر نجومی آنها کسر می‌شود و با مابقی این اندک حقوق روزگار می‌گذرانند، و طرف دیگر تعداد انگشت شماری هستند که دارایی‌های این معلمان را به جیب می‌زنند و فیش حقوقی آنها از نجومی هم عبور کرده و فضایی شده است.

اما ماجرا در رفتن و بازداشت‌های گذشته شکل‌ها و ابعاد دیگری هم دارد.

علی اصغر فانی در ساعات پایانی وزارت در آموزش و پرورش، شهاب الدین غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را برکنار و علیرضا ناصری را به جای او منصوب کرد تا ابهامات در خصوص اتفاقاتی که در این صندوق رخ داده است، بیشتر نمایان شود.

سوال همگان در همان ابتدا این بود که «چرا فانی در ساعت پایانی وزارت خود در آموزش و پرورش باید غندالی را برکنار کند؟»، در حالی که پیش از این هم از اتفاقاتی که در این صندوق رخ داده است، مطلع بود.

غندالی که در همه حال خود را مبرا از هرگونه فسادی در صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می‌کرد، حالا در چنگال قانون است؛ از طرفی هم در چند روز گذشته خانواده غندالی بازداشت شده بود و قوه قضاییه به مسائل و مشکلاتی که در این خصوص رخ داده است رسیدگی خواهد کرد.

اما نکته مهم و قابل تأمل، خود علی اصغر فانی است؛ او هم تا دقایق پایانی حضور در آموزش و پرورش مقاومت کرد و حاضر نبود که حتی مدیر عامل موسسه‌ای که چشم فرهنگیان به آن دوخته شده را مواخذه کند.

ضمن اینکه در اواخر حضور فانی در آموزش و پرورش صحبت‌ها و شائبه‌هایی در خصوص نزدیکان وزیر در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق هم مطرح شده بود که بی ارتباط با موضوعات صندوق ذخیره فرهنگیان نبود.

حال خود فانی هم باید پاسخگوی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان باشد، اگر واقعاً حامیان معلمان در وزارت آموزش و پرورش بیشتر از سه سال فعالیت داشتند، چرا این فساد 8 هزار میلیاردی اتفاق افتاد و چرا به این ابهامات دامن زدند.

علی اصغر فانی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان جایگاه قانونی داشت و در عزل و نصب‌ها و ابلاغ افراد جدید مستقیماً ورود می‌کرد.

آیا امکان اینکه خیلی زودتر از این‌ها جلوی این فساد و اتفاقات در صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته شود، وجود نداشت؟

هنگامی که فانی به عنوان نفر اول صندوق ذخیره فرهنگیان جایگاه قانونی دارد و از تمام اتفاقات و رخداد‌های آن مطلع و باخبر است، نباید پیشتر گزارشی از اتفاقات این صندوق ارائه می‌کرد؟

حتی یکی از موضوعاتی که فانی را تا پای استیضاح فرستاد، صندوق ذخیره فرهنگیان بود اما او همچنان تا ساعات پایانی حضور در آموزش و پرورش قصد تغییرات در صندوق را گویی نداشت و همین که فانی چمدان خود را از آموزش و پرورش بست، تغییرات در صندوق ذخیره اتفاق افتاد و مدیر عامل برکنار و جلسه هیأت مدیره برگزار شد.

تمام موارد فوق شائبه‌هایی ایجاد کرده است که امیدواریم خود شخص علی اصغر فانی وزیر عزل شده آموزش و پرورش به آنها پاسخ روشن دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مسعود ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    سهم پدرخوانده های اصلاحات از فساد 8000 میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر است ؟
  • نسل اول انقلاب ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    روحانی و فانی باید در مورد اختلاس 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگوی افکار عمومی باشند.
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    فساد انقدر گسترده شده که دیگه نمیشه جمعش کرد!
  • ناشناس ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    حالا متوجه شدیم که برکناری فانی قبل از استیضاح برای سرپوش گذاشتن بر این فساد تاریخی و بی سابقه بود.
  • ناشناس ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    تقصیر مجلس قبلی بود که فردی ضعیف در راس وزارت قرار داد.
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    مقصر دولت قبلی می باشد ! چون برای اینکه زیرا
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    لطف بفرمائید یک وزیر قوی! رو به ملت ایران معرفی بفرمائید؟
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    به کی داری میگی؟ کو گوش شنوا
  • سربدار ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    دقیقا در شرایطی که فصل پاسخگویی مدعیان و مدافعان برجام فرا رسید و هر روز برگی دیگر به دروغ بودن وعده های برجامی بر ملا می شد، بعیدی نژاد که رئیس کمیته تخصصی و کارشناسی برجام بود را بدون هیچگونه دلیل خاصی به عنوان سفیر ایران در انگلستان فرستادند تا با این حربه، میزان فشارها بر دولت، ظریف و برجام به حداقل برسد. این تجربه موفقی بود برای دولت، نه مجلس عکس العملی نشان داد، نه رسانه ها و نه هیچ کس دیگری . موفقیت در این تدبیر باعث شد که درست در زمان افشای تدبیرهای فساد آور سایر مقامات، عرصه پاسخگویی به صحنه فرار به جلوی دیگر وزرا تبدیل شود .برای مثال دقیقا در شرایطی که وزیر مستعفی یا معزول آموزش و پرورش باید پاسخگوی فساد اخیر 80000000000000 ریالی باشد و فاش کند با این مبلغ ،چند صد نفر را ذخیره نظام !! کرده است و چند ستاد انتخاباتی را تقویت کرد و چند خانواده سیاسی را میلیاردر کرده است؟ به یکباره و چند روز قبل از استیضاح مجلس، از صندلی وزارت پایین کشیده می شود . باید ببینیم آیا تجربه موفقیت آمیز فرار بعیدی نزاد از روز حساب برجام، بر آقای فانی نیز محقق می شود و ایشان می تواند از صدها سوال فرار کند . بنظر میرسد دولت این بار یک ضلع از سناریوی بعیدی نژاد را بخوبی پیاده نکرده است که آن هم ارسال فانی به خارج از کشور می باشد. با این تفاوت که اگر قرار باشد ایشان به جایی مهاجرت کند یقینا باید مکانی باشد که به قول اصلاح طلبان خبری از تکنولوژی و اخبار و اطلاعات نباشد که با این تفاسیر بهترین مکان برای آقای فانی کشور گینه بیسائو می باشد. شاید آنجا باشد که از دست افکار عمومی، دستگاههای امنیتی و قضایی ایران در امان باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس