به گزارش مشرق، حجتالاسلام علی سعیدی نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش "نفوذ و نظام سلطه" که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به 2 موضوع انقلابیگری و انقلابیزدایی و رابطه آن با انقلاب، گفت: نفوذ صدها مرحله میتواند داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از تبعات پدیده نفوذ انقلابیزدایی از انقلاب است و دشمن روی آن بسیار کار میکند، افزود: انقلابیزدایی از مفاهیم، انقلابیزدایی از مقدسات، انقلابیزدایی از شخصیتها و انقلابیزدایی از نهادها 4 مولفه دشمن در موضوع نفوذ است.
حجتالاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه اولین واژهای که باید به آن اشاره کرد، انقلابی از خود مفهوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلابیگری یعنی قیام برای الله؛ نمیتوانیم بگوییم قیام لله در عصر غیبت معنا ندارد؛ مفهوم قیام لله فرازمانی و فرامکانی است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انقلابیگری به تعبیر آقای مطهری یعنی تحول درونی قیام الله در انسان، تصریح کرد: در جنگ احد وقتی شایعه شد پیامبر اکرم(ص) کشته شده، آیهای نازل شد که اگر پیامبر(ص) هم کشته شد به دوره قهقرا باید بروید؟
وی افزود: ممکن است انسانها در فصل اول زندگیشان انقلاب تکاملی داشته باشند، اما در فصل دیگرممکن است تحول ارتجاعی داشته باشند. شیطان هم همینگونه بود؛ وقتی قرار شد برای انسان سجده کند، گفت که خدایا مخلص تو هستیم، اما من حسابم از آدمها جداست.
حجتالاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه تعبیر انسان به تندروی و تندگرایی و افراطیگری از نمونه همین انقلاب ارتجاعی است، اظهار داشت: باید انقلابیزدایی از مفهوم اعتدال را مورد توجه قرار داد و گفت که اعتدال معنایش مشخص است. اگر در آن مفهوم تصرف شده و تعبیر تازهای شود و به جامعه انتقال دهید، انقلابزدایی از مفهوم انقلاب شده است. اگر با کدخدا کنار آمدید مثل همانها هستید، چون هدف کدخدا نابودی اسلام است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اگر برخی اروپاییها و آمریکاییها و وهابیها با هم کار میکنند، برای نابودی انقلاب و اسلام است و باید این را فهمید، گفت: اگر هر سیاستمداری سلطه کفار را بپذیرد از آنها محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه بین حرام و حلال مگر میشود اعتدال پیدا کرد؛ بین کفر و ایمان مگر میشود اعتدال برقرار کرد؟ آیا بین خدا و شیطان میشود اعتدال برقرار کرد، گفت: بین هابیل و قابیل مگر میتوان اعتدال برقرار کرد؟ یا پیامبر باید تسلیم ابوسفیان شود با ابوسفیان تسلیم پیامبر شد؟ این اعتدال دارد؟ آیا میتوان بین اسلام و لیبرال اعتدال برقرار کرد؟ واژه استقلال هم همینطور در این بین مظلوم واقع شده است.
حجتالاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در مناصب کلیدی نمیتوان از افرادی که هیچ اعتقادی به حکومت دینی ندارند، استفاده کرد. امام(ره) فرمودند "من زنده باشم با نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد."
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران در ادامه تاکید کرد: شنیدیم که گفتهاند هنر غیرارزشی نداریم، یعنی هر فیلم تئاتر و مجسمه و شعری ارزشی است، اما قرآن خلاف این را میگوید. تعبیر شیطان به کدخدا تصرف در واژه اعتدال است. شیطان، شیطان است. تعبیر سازش به تعامل هم تصرف در واژه اعتدال است.
وی با اشاره به اینکه انقلابیزدایی از عزاداری هم از مفاهیم نفوذ است، تصریح کرد: متاسفانه تحجر سیاسی و تحجر مذهبی به هم رسیدند. امروز شیعه لندنی و لیبرال هر دو یک چیز را میگویند. خیلیها میگویند عزاداری امام حسین(ع) را سیاسی نکنید، بله سیاسی و جناحی دو چیز متفاوت است. در ابتدای همین زیارت عاشورا 4 مرحله براندازی را بیان میکند.
وی با اشاره به اینکه یکی از تبعات پدیده نفوذ انقلابیزدایی از انقلاب است و دشمن روی آن بسیار کار میکند، افزود: انقلابیزدایی از مفاهیم، انقلابیزدایی از مقدسات، انقلابیزدایی از شخصیتها و انقلابیزدایی از نهادها 4 مولفه دشمن در موضوع نفوذ است.
حجتالاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه اولین واژهای که باید به آن اشاره کرد، انقلابی از خود مفهوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلابیگری یعنی قیام برای الله؛ نمیتوانیم بگوییم قیام لله در عصر غیبت معنا ندارد؛ مفهوم قیام لله فرازمانی و فرامکانی است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انقلابیگری به تعبیر آقای مطهری یعنی تحول درونی قیام الله در انسان، تصریح کرد: در جنگ احد وقتی شایعه شد پیامبر اکرم(ص) کشته شده، آیهای نازل شد که اگر پیامبر(ص) هم کشته شد به دوره قهقرا باید بروید؟
وی افزود: ممکن است انسانها در فصل اول زندگیشان انقلاب تکاملی داشته باشند، اما در فصل دیگرممکن است تحول ارتجاعی داشته باشند. شیطان هم همینگونه بود؛ وقتی قرار شد برای انسان سجده کند، گفت که خدایا مخلص تو هستیم، اما من حسابم از آدمها جداست.
حجتالاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه تعبیر انسان به تندروی و تندگرایی و افراطیگری از نمونه همین انقلاب ارتجاعی است، اظهار داشت: باید انقلابیزدایی از مفهوم اعتدال را مورد توجه قرار داد و گفت که اعتدال معنایش مشخص است. اگر در آن مفهوم تصرف شده و تعبیر تازهای شود و به جامعه انتقال دهید، انقلابزدایی از مفهوم انقلاب شده است. اگر با کدخدا کنار آمدید مثل همانها هستید، چون هدف کدخدا نابودی اسلام است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اگر برخی اروپاییها و آمریکاییها و وهابیها با هم کار میکنند، برای نابودی انقلاب و اسلام است و باید این را فهمید، گفت: اگر هر سیاستمداری سلطه کفار را بپذیرد از آنها محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه بین حرام و حلال مگر میشود اعتدال پیدا کرد؛ بین کفر و ایمان مگر میشود اعتدال برقرار کرد؟ آیا بین خدا و شیطان میشود اعتدال برقرار کرد، گفت: بین هابیل و قابیل مگر میتوان اعتدال برقرار کرد؟ یا پیامبر باید تسلیم ابوسفیان شود با ابوسفیان تسلیم پیامبر شد؟ این اعتدال دارد؟ آیا میتوان بین اسلام و لیبرال اعتدال برقرار کرد؟ واژه استقلال هم همینطور در این بین مظلوم واقع شده است.
حجتالاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در مناصب کلیدی نمیتوان از افرادی که هیچ اعتقادی به حکومت دینی ندارند، استفاده کرد. امام(ره) فرمودند "من زنده باشم با نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد."
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران در ادامه تاکید کرد: شنیدیم که گفتهاند هنر غیرارزشی نداریم، یعنی هر فیلم تئاتر و مجسمه و شعری ارزشی است، اما قرآن خلاف این را میگوید. تعبیر شیطان به کدخدا تصرف در واژه اعتدال است. شیطان، شیطان است. تعبیر سازش به تعامل هم تصرف در واژه اعتدال است.
وی با اشاره به اینکه انقلابیزدایی از عزاداری هم از مفاهیم نفوذ است، تصریح کرد: متاسفانه تحجر سیاسی و تحجر مذهبی به هم رسیدند. امروز شیعه لندنی و لیبرال هر دو یک چیز را میگویند. خیلیها میگویند عزاداری امام حسین(ع) را سیاسی نکنید، بله سیاسی و جناحی دو چیز متفاوت است. در ابتدای همین زیارت عاشورا 4 مرحله براندازی را بیان میکند.