به گزارش مشرق، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، با بیان اینکه به طور میانگین هزینه ایجاد اشتغال در کشور برای هر نفر 300 میلیون تومان است، اظهار کرد: در صنعت بازیهای رایانهای میتوان با حدود 16 درصد این مبلغ یعنی 50 میلیون تومان شغل ایجاد کرد.
وی افزود: سال 1379 مطالعهای درباره فرصتهای نرمافزاری در ایران انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که ایران در حوزه بازیهای رایانهای و سپس حوزه نرمافزارهای مربوط به صنعت نفت میتواند آینده خوبی داشته باشد.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شاهد رشد تصاعدی در حوزه بازیهای رایانهای سطح دنیا هستیم، گفت: ایران زیربنای لازم برای فعالیت در این حوزه را دارد چرا که جوانهای با استعدادی در این بخش داریم و آماده حضور در بازارهای بینالمللی هستند.
وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه زیرساختهای فرهنگی و اسلامی مناسبی برای ساخت بازی داریم و در درجه آخر هم هزینه ورود به این بازار نسبت به صنایع دیگر پایینتر و در نتیجه فضا رقابتیتر است.
سلجوقی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای از فعالان این حوزه حمایت کند و به همین دلیل بخشی از وامهای وجوه اداره شده را به این صنعت اختصاص یافته است.
او گفت: در صورت حمایت از این صنعت، نه تنها میتوان شاهد اشتغالزایی بالا در آن بود که فرصت حضور در بازارهای جهانی برای جوانان ایرانی فراهم میشود.
وی ادامه داد: یکی از راههای حمایت از بازیسازان ایرانی، به وجود آوردن فضای تعاملات بینالمللی با فعالان مطرح این حوزه است و در این راه برگزاری نخستین نمایشگاه بینالمللی بازی با عنوان TGC در ایران، میتواند راه را برای اتصال بازیسازان ایرانی به بازار بینالمللی فراهم کند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: برگزاری رویدادهایی مانند TGC که اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری گیم کانکشن فرانسه برگزار میشود یکی از راهکارهای ورود به بازارهای جهانی است و امیدواریم شاهد حضور جدی فعالان بینالمللی در این رویداد باشیم.
وی افزود: سال 1379 مطالعهای درباره فرصتهای نرمافزاری در ایران انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که ایران در حوزه بازیهای رایانهای و سپس حوزه نرمافزارهای مربوط به صنعت نفت میتواند آینده خوبی داشته باشد.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شاهد رشد تصاعدی در حوزه بازیهای رایانهای سطح دنیا هستیم، گفت: ایران زیربنای لازم برای فعالیت در این حوزه را دارد چرا که جوانهای با استعدادی در این بخش داریم و آماده حضور در بازارهای بینالمللی هستند.
وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه زیرساختهای فرهنگی و اسلامی مناسبی برای ساخت بازی داریم و در درجه آخر هم هزینه ورود به این بازار نسبت به صنایع دیگر پایینتر و در نتیجه فضا رقابتیتر است.
سلجوقی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای از فعالان این حوزه حمایت کند و به همین دلیل بخشی از وامهای وجوه اداره شده را به این صنعت اختصاص یافته است.
او گفت: در صورت حمایت از این صنعت، نه تنها میتوان شاهد اشتغالزایی بالا در آن بود که فرصت حضور در بازارهای جهانی برای جوانان ایرانی فراهم میشود.
وی ادامه داد: یکی از راههای حمایت از بازیسازان ایرانی، به وجود آوردن فضای تعاملات بینالمللی با فعالان مطرح این حوزه است و در این راه برگزاری نخستین نمایشگاه بینالمللی بازی با عنوان TGC در ایران، میتواند راه را برای اتصال بازیسازان ایرانی به بازار بینالمللی فراهم کند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: برگزاری رویدادهایی مانند TGC که اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری گیم کانکشن فرانسه برگزار میشود یکی از راهکارهای ورود به بازارهای جهانی است و امیدواریم شاهد حضور جدی فعالان بینالمللی در این رویداد باشیم.