وی افزود: سایه کنکور بر نظام آموزشی کشور باعث شده است تا مطالب به صورت مفهومی به دانشآموزان منقل نشود و حافظه محوری دامن زده شود از سوی دیگر مطابق سند تحول بنیادین آموزشوپرورش رشد دانشآموزان در ابعاد مخنلف اخلاقی،اجتماعی، علمی و هویتی مدنظر است اما تمام این مسائل فدای مباحث علمی شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در سالهای گذشته تلاش کردیم کنکور را حذف کنیم و سابقه تحصیلی دانشآموزان در دروه دبیرستان را مدنظر قرار دهیم اما این موضوع چندان موفق پیش نرفت و همچنان کنکور مهمترین روش پذیرش دانشجو در دانشگاهها و رشتههای مطرح است و همین مسئله باعث شده تا مؤسسات کنکور هزینههای سنگینی را به خانوادهها تحمیل کنند و برای عبور از سد کنکور حتی خرید کتابهای کمک آموزشی خانوادهها باید میلیونها تومان هزینه کنند.
عباسی مطرح کرد: هماکنون در برخی رشتههای دانشگاهی پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی است اما این صندلیها خالی میماند چه نیازی است تا در چنین شرایطی خانوادهها هزینههای کلانی را برای قبولی در کنکور هزینه کنند.
وی بیان کرد: هماکنون دانشآموزان دروس را صرفاً برای تست زدن و قبولی در کنکور میخوانند در حالی که میتوان با استفاده از برخی دروس مانند دینی مسائل و شبهات ذهنی دانشآموزان را پاسخ داد اما کنکور چنان بر فضای آموزشی کلاس درس سایه انداخته است که معلم صرفاً سعی میکند مطالب را آموزش داده و نکات تستی را بازگو کند.