به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص مشکل به وجود آمده برای یکی از یگان های ناوگروه 44 نداجا در ماموریت آبهای آزاد اظهار داشت: این یک امر طبیعی است که ممکن است برای هر وسیلهای مشکلی پیش بیاید؛ آن هم وسایلی که مبتنی بر فناوریهای پیشرفته هستند.
سیاری افزود: پیشرفتهترین ناوهای کشورهای بزرگ هم گاهی دچار مشکل فنی میشوند و یا با هم برخورد میکنند که ما نمونههای آن را در همین منطقه خودمان دیدهایم.
وی ادامه داد: ناو لجستیک بوشهر هم که به همراه ناوشکن الوند برای ماموریت اقیانوس اطلس اعزام شده بود، در مسیر برگشت دچار مشکل فنی شد که پوسیدگی ورق زیر ناو بر اثر گذشت زمان بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این ناو در بندر دوربان آفریقای جنوبی به مدت 20 روز روی داک رفت و پس از تعمیر، الان در خط استوا قرار داشته و در مسیر برگشت است.
سیاری تاکید کرد: همه تعمیرات هم توسط نیروهای خودمان و با امکاناتی که در آن بندر وجود داشت صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این ناوگروه طولانیترین دریانوردی را در میان دیگر ناوگروههای نداجا دارد، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این ناوگروه 15 اسفند به بندرعباس برگردد که مدت دریانوردی آن 150 روز می شود.
وی این مدت دریانوردی را نشانه توانمندی و اعتماد به نفس نیروهای جوان شاغل در نیروی دریایی دانست.
سیاری افزود: پیشرفتهترین ناوهای کشورهای بزرگ هم گاهی دچار مشکل فنی میشوند و یا با هم برخورد میکنند که ما نمونههای آن را در همین منطقه خودمان دیدهایم.
وی ادامه داد: ناو لجستیک بوشهر هم که به همراه ناوشکن الوند برای ماموریت اقیانوس اطلس اعزام شده بود، در مسیر برگشت دچار مشکل فنی شد که پوسیدگی ورق زیر ناو بر اثر گذشت زمان بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این ناو در بندر دوربان آفریقای جنوبی به مدت 20 روز روی داک رفت و پس از تعمیر، الان در خط استوا قرار داشته و در مسیر برگشت است.
سیاری تاکید کرد: همه تعمیرات هم توسط نیروهای خودمان و با امکاناتی که در آن بندر وجود داشت صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این ناوگروه طولانیترین دریانوردی را در میان دیگر ناوگروههای نداجا دارد، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این ناوگروه 15 اسفند به بندرعباس برگردد که مدت دریانوردی آن 150 روز می شود.
وی این مدت دریانوردی را نشانه توانمندی و اعتماد به نفس نیروهای جوان شاغل در نیروی دریایی دانست.