کد خبر 7093
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷

کتابهاي "شنام" کيانوش گلزار راغب، "بابانظر" سيدحسن بيضايي و "کوچه نقاشها" نوشته راحله صبوري، براي تبديل شدن به فيلمنامه سينمايي يا سريال تلويزيوني در دست بررسي هستند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، رئيس حوزه هنري با همفکري مديران فرهنگي و سينمايي اين مرکز تصميم به انتخاب برخي از اين آثار و تبديل آنها به فيلمنامه سينمايي يا سريال تلويزيوني کرده‌اند. از اين بين، سه کتاب "شنام"، "بابانظر" و "کوچه نقاشها" انتخاب شده‌اند و هم اکنون در دست بررسي هستند.
قرار است فيلم‌نامه‌نويساني براي اين منظور انتخاب شوند تا زمينه ساخت اين آثار در قالب سينمايي يا تلويزيوني فراهم شود.
کتاب "شنام"خاطرات کيانوش گلزار راغب از دوران اسارت توسط حزب کومله کردستان است که از سوي انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسيده‌است. ماجراي اين داستان به دوران دفاع مقدس در سالهاي 60 -61 و عمليات شنام به فرماندهي شهيد احمد متوسليان که در مريوان انجام شد، باز مي‌گردد.
کتاب "بابانظر" حاصل گفت‌وشنود 36 ساعته سيدحسن بيضايي با شهيد محمدحسن نظر نژاد معروف به بابانظر است که در هجده فصل تدوين شده و بخش آخر کتاب به عکس و اسناد اختصاص دارد.خاطرات شهيد محمد حسن نظرنژاد که توسط سوره مهر به چاپ بيست و چهارم رسيده است.
"کوچه نقاشها" زندگي‌نامه و خاطرات سيد ابوالفضل کاظمي است که با تدوين و مصاحبه راحله صبوري توسط انتشارات سوره مهر انتشار يافت. اين اثر در برگيرنده زندگي‌نامه و خاطرات سيد ابوالفضل کاظمي از دوران کودکي تا پايان سال 1367 و با تمرکز بيشتر بر سالهاي حضور وي در جبهه‌هاي دفاع مقدس است.
ابوالفضل کاظمي، از رزمندگاني است که در کنار شهيد دکتر مصطفي چمران و در گروه شهيد اصغر وصالي با عنوان "دستمال سرخها" در کردستان فعال بوده است. او با شروع فعاليت‌ ضدانقلاب در کردستان، همراه شهيد قاسم دهباشي و شهيد محمد بروجردي به کردستان رفت. آنان به گروه شهيد چمران در درگيري‌هاي سنندج و پاوه پيوستند و بعد از آن در گروه "دستمال ‌سرخ‌ها" با شهيد اصغر وصالي همکاري داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس