مدیر کل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی گفت: در راستای توجه و تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر ‌ورود هواپیماها و وسایل پرنده جدید به کشور، هم‌اکنون چرخ‌بال‌های با سال تولید 2007 الی 2010 میلادی وارد کشور شده است؛ همچنین به تازگی هواپیماهایی سبک وارد کشور شده است که تولید سال‌های 2000 میلادی به بعد است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مصطفی حقیقت‌جو در گفت‌وگو با فارس؛ درباره پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای ورود هواپیماهای نوین به کشور توسط ایرلاین‌ها، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری همکاری تنگاتنگی با شرکت‌های هواپیمایی دارد و مشوق‌های خاصی را برای ورود هواپیماهای نوین در نظر گرفته است.

وی ضمن اشاره به همکاری سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌‌ها از نظر مشاوره‌ای و پیگیری ارائه تسهیلات افزود: این سازمان شرایط و امکانات آموزش را برای شرکت‌های هواپیمایی مهیا می‌‌کند، تعمیر و نگهداری‌ انواع هواپیما را به آنها آموزش ‌می‌دهد و به آنها توصیه می‌کند هواپیماهای جدید وارد ناوگان کنند.

حقیقت‌جو با اشاره به اینکه از این پس اغلب شرکت‌های هواپیمایی باید روی خرید بوئینگ و ایرباس‌های جدید سرمایه‌گذاری ‌کنند، گفت: پس از افزایش قیمت سوخت و آزاد‌سازی نرخ حامل‌های انرژی، شرکت‌های هواپیمایی هم راغب نیستند هواپیماهای قدیمی پرمصرف وارد کنند.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی ادامه داد:‌ با آزاد‌سازی قیمت‌های بلیت هواپیما از سال سوم برنامه پنجم، قطعاً ایرلاین‌ها در راستای جذب مشتری و ارایه خدمات مطلوب، به سمت خرید و ورود هواپیماهای با سال ساخت جدید‌تر روی می‌آورند.

* ورود هواپیماهای سبک و چرخ‌بال‌های دارای سن کم به کشور

حقیقت‌جو خاطرنشان کرد: در راستای توجه و تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر ‌ورود هواپیماها و وسایل پرنده جدید به کشور، هم‌اکنون چرخ‌بال‌های با سال تولید 2007 الی 2010 میلادی وارد کشور شده است؛ همچنین به تازگی هواپیماهایی سبک وارد کشور شده است که تولید سال‌های 2000 میلادی به بعد است.

مدیرکل دفتر مهندسی سازمان هواپیمایی کشوری اذعان داشت: قطعاً هرچه هواپیما مدرن‌تر و جدید‌تر باشد بهتر می‌تواند از نظر ایمنی و سیستم‌های جدید ناوبری و هم از نظر راحتی مسافر خدمات ارائه دهد.

* هواپیماهای جدید ضد خطا

حقیقت‌جو با اشاره به وجود ایمنی کامل در سیستم فنی هواپیماهای جدید، اضافه کرد: هم‌اکنون نسل جدید هواپیماها ضد خطا است و اصلاً خلبان و پرسنل فنی نمی‌تواند روی هواپیما خطا کند که همین موارد ما را ملزم می‌کند که به سمت ورود هواپیمایی نوین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ‌در پرواز یک وسیله پرنده، نیروی انسانی، خود وسیله نقلیه‌ و شرایط محیطی مؤثر است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 85 درصد سوانح هوایی دنیا به دلیل اشتباهات انسانی رخ می‌دهد و وسایل پرنده به قدری با سیستم‌های جدید ایمن شده است که 85 درصد ایمنی پرواز را تعیین می‌کند.

مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه صنعت حمل و نقل هواپیمایی و وسایل پرنده باید در حد شرایط روز و استاندارد‌های جدید باشد، خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس واقعیت‌ها، تفکرات و نگرش‌های ریاضی و مهندسی عمل می‌کند و اهل هیاهو و ایجاد توقع‌های بی‌مورد نیست.

حقیقت‌جو ضمن اشاره به اینکه ورود هواپیماهای بوئینگ md به ناوگان هواپیی کشور ممنوع شده است، بر ورود هواپیماهای نوین و جدید توسط ایرلاین‌‌ها تأکید کرد و گفت: هواپیماهای نسل جدید کاملاً ضد خطا است، md‌های 1983 به بالا جزو نسل سوم هواپیماها است اما دارای سیستم‌هایی است که نسبت به نسل جدید فول دیجیتال، عقب‌تر بوده و در رده پایین‌تری قرار دارند.

* برای انجام هر پرواز حداقل 200 نفر متخصص فعالیت می‌کند

مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: برای پرواز هر وسیله پرنده‌ لازم است بیش از 200 نفر کارشناس فعالیت تخصصی انجام دهد که شامل خدمات تعمیر و نگهداری، هندلینگ، خلبان، آموزش و از این قبیل است.
وی با بیان اینکه گروه بزرگی پشت صحنه کار می‌کنند تا هواپیما به عنوان محصول خارجی کار کند، افزود: برای هر پرواز چک‌های هواپیما باید به موقع و به صورت روزانه انجام شود.

* تحریم حمل و نقل هوایی را به سادگی دور زده‌ایم

حقیقت‌جو ضمن اشاره به تحریم ناجوانمردانه حمل و نقل هوایی ایران از سوی استکبار جهانی، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که آمریکا و برخی کشور‌های پیرو آن دارند، این است که متوجه شوند به چه طریق هواپیما در این شرایط ویژه تحریم وارد ایران می‌شود.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: البته شرکت‌های هواپیمایی نیز با بکارگیری روش‌های مختلف، سعی می‌کنند هواپیماهای نوین را به ناوگان کشور وارد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهبود ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 0
    بند نخست، خط سوم : "مشوق‌" نادرست است ؛ باید گفت "تشویق" ... در ضمن فرهنگستان زبان و ادب پارسی پس از این که واژه ی "چرخبال" از سوی مردم پذیرفته نشد، واژه ی زیباتری را ارایه کرد به نام "بالگرد" ... (مدت ها بود چرخبال را نشنیده بودم !) راستی بهتر نیست به جای "ایرلاین ها" بنویسید "شرکت های هوایی" ؟؟؟ وبگاهی با این حجم بازدید بهتر است مطالبش را ویرایش کند . اختصاصی / فقط برای مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس