به گزارش مشرق، علی عابدزاده، اظهار کرد: هنوز مذاکره با فاینانسکنندهها ادامه دارد و همکاران در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیر این موضوع هستند.
وی تصریح کرد: همچنین کمپانیهای ایرباس و ایتیآر نیز این آمادگی را دارند که تأمین قسمتی از فاینانس را بهعهده بگیرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که "شرکتهایی که با آنها در حال مذاکره هستید از چه کشورهایی هستند؟"، افزود: این سؤال را از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بپرسید.
به گزارش تسنیم، یکی از موانعی که خرید هواپیما از ایرباس، بوئینگ و ایتیآر را با مانع جدی مواجه کرده، مباحث مربوط به تأمین منابع مالی است. این مسئله طی ماههای اخیر به چالشی اساسی برای وزیر راه و شهرسازی و برخی زیرمجموعه وزارتخانه تحت مدیریت وی تبدیل شده است، موضوعی که تاکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی نتوانستهاند آن را حل کنند بهطوری که 7 فروند هواپیمایی که تاکنون به ایران وارد شده (سه فروند ایرباس و 4 فروند ایتیآر) نقداً و از محل منابع صندوق توسعه ملی خریداری شدهاند.
تأمین منابع مالی خرید 200 فروند هواپیما برای ایرانایر پاشنه آشیل قراردادها با بوئینگ، ایرباس و ایتیآر به شمار میآید.