به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، شب گذشته برخی از شبکه های تلویزیونی صدا و سیما ،رپرتاژ تبلیغی برای یکی از خودروسازان داخلی پخش می کرد و در شبکه دو و در بخش خبری 20:30 یکی از خریداران خودرو از این شرکت، برخی از مشکلات خودرو خریداری شده خود را به شرح ذیل بیان داشت :
*این شهروند با بیان اینکه در حالی مسئولان صنعت کشور از استفاده نکردن از قطعات چینی در خودروهای ایرانی می گویند که لاستیک ماشین اینجانب چینی است . (در این لحظه تلویزیون مشخصات لاستیک را که متعلق به کشور چین بود را به تصویر کشید) . نکته قابل توجه اینکه در روزهای گذشته تولیدکنندگان تایر در کشورمان از نزدیک بودن زمان ورشکستگی خود به دلیل واردات محصولات بی کیفیت و ارزان چینی خبر داده بودند .
*نکته بعد مصرف بالای 10 لیتر در هر 100 کیلومتر این خودرو بود که به گفته این خریدار ، خدمات پس از فروش هم هیچگونه پاسخی در این خصوص نداشتند .
*از مهمترین و اعجاب انگیز ترین مشکلات این خودرو که نمونه آن را در ایران می توان دید ، قسمت هایی از صندوق عقب این خودرو بود که با دست صافکاری شده بود . به اصطلاح صافکارها بی رنگ در امده بود و نمایندگی ها در پاسخ به این مشکل گفته بودند که شرکتی که روزانه دو هزار خودرو تولید می کند ، این مشکلات طبیعی است و حال باید مسئولان این خودروسازی پاسخگو باشند که حفظ و حرمت حقوق انسانی و تثبیت جایگاه تولید در ایران که به گفته مقام معظم رهبری تولیدکنندگان ایرانی باید تولیدات خود را بر مبنای صادرات به دیگر کشورها تولید کنند ، اینگونه می خواهیم جایگاه تولیدات ایرانی را و برند سازی در سطح منطقه را ارتقاء دهیم و این پاسخی است که مسئولات نظارتی باید بدهند .
* گرانفروشی به بهانه های مختلف مدل X100 و ترمز ABS که بر طبق مصوبه شورای سیاستگذاری قیمت خودرو، خودورسازان باید بر مبنای مدل اعلامی این شورا خودروهای خود را عرضه کنند و عرضه مدل هایی به غیر از مدل های مصوب غیر قانونی می باشد .
این گزارش تصریح میکند: مردم ایران در نبود خودرویی رقابتی از نظر قیمت با پراید، مجبورند پول خود را بابت خرید خودرویی با مشکلات فوق که در خبر صدا و سیما به آن پرداخته شد ،بپردازند.
خبرنگار ما در بازدید یکی از مسئولین راهور ناجا از غرفه مشرق در نمایشگاه مطبوعات، در آخرین وضعیت ایمنی پراید سؤال کرد که ایشان به دلیل برخوردهای سیاسی و... که با وی میشود، نخواستند نامش فاش شود، گفت: خودروی پراید به لحاظ کاهندگی ترمزها و نبودن پایداری تا اَبَد نیز مورد تأیید ما نخواهد بود و بیشترین آمار کشتههای تصادفات در 6 ماهه اول امسال نیز متعلق به این خودرو بوده و متأسفانه مسائل سیاسی ، حفظ جایگاه و پست ، نزد برخی مسئولین از جان مردم باارزشتر است.
وی ضمن ابراز نارضایتی از نبود ایمنی در خودرو سایپا ، از مهلت 22روزه سایپا برای نصب دو ایربگ خبر داد و گفت: خودروسازان باید از تاریخ 1/10/90 خودروهای خود را مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو کنند.