در حالی که تنها سه روز از آغاز فعالیت شبکه نمایش رسانه ملی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرد این شبکه در اقدامی عجیب شب 13 آبان فیلم سینمایی «اسم من خان» را که به معرفی اسلام آمریکایی و هماهنگ با نظام لیبرال- دموکراسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد، برای مخاطبان فارسی زبانش پخش کرد.‌‌‌‌‌


به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، در حالی که تنها سه روز از آغاز فعالیت شبکه نمایش رسانه ملی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرد این شبکه در اقدامی عجیب شب 13 آبان فیلم سینمایی «اسم من خان» را که به معرفی اسلام آمریکایی و هماهنگ با نظام لیبرال- دموکراسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد، برای مخاطبان فارسی زبانش پخش کرد.‌‌‌‌‌

فیلم سینمایی « اسم من خان » داستان یک خانواده مسلمان هندی است که به دنبال کشتارهای فرقه ای میان مسلمانان و هندوها فرزندان خود را برای زندگی آرام و بهتر به امریکا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرستند. آنها در آنجا زندگی خوب و آرامی را آغاز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزند که چگونه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند ارزشهای زندگی غربی را در کنار دینداری اسلامی قرار دهند.

اعتماد و ایمان خان (قهرمان داستان) به ساختارهای دموکراتیک غربی به اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که پس از یازده سپتامبر تصمیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد به سراغ جورج بوش در کاخ سفید برود و به او بگوید که همه مسلمانها از جمله او تروریست نیستند و تنها عده کمی از مسلمانان تندرو (مشابه آنچه در ابتدای فیلم در منازعات هندوها و مسلمانان دیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود) هستند که نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند ارزشها و تمدن غرب را در کنار خود بپذیرند.

خانِ مسلمان یک دچار نوعی بیماری است که از اجتماعات و رنگ زرد (نماد تصویری مشهور نظام لیبرال دموکراسی) بیزار است و تحمل دیدن آنها را ندارد ولی در پایان فیلم بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد و با یک دختر غیر مسلمان در امریکا ازدواج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.


این فیلم نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که مسلمانان چگونه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با پالایش عقاید خود و بهینه سازی آنها متناسب با ارزشهای یک جامعه لیبرال دموکرات همچون امریکا، زندگی آرامی را در دنیای مدرن آغاز کنند. ترویج اسلام سازگار با امریکا در مقابل اسلام امریکا ستیز ویژگی اصلی این فیلم است.

این فیلم قبل از این در نوروز 90 از شبکه سه سیما پخش شده بود. اگر چه نهادهای امنیتی و نظارتی همچون وزارت اطلاعات و‌‌‌‌‌ مجلس شورای اسلامی در گزارشهای جداگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نسبت به فیلمهای پخش شده در نوروز 90 و از جمله فیلم اسم من خان دیدگاه انتقادی خود را ارائه کرده بودند ولی معاونت سیمای رسانه ملی این بار این فیلم را در روزهای آغازین فعالیت شبکه جدید اش به روی آنتن فرستاد.

شبکه نمایش که پخش آزمایشی آن به تازگی آغاز شده است طبق اخبار انتشار یافته، به پخش برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نمایشی همچون فیلمهای سینمایی و سریالها اختصاص دارد. شنیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حاکی است طبق سیاست های تعیین شده، این شبکه جدید قرار است با دست و دلبازی بیشتر و نظارت حداقلی به پخش فیلمهای خارجی دست بزند و ملاکهایی که در دیگر شبکه ها مانع پخش فیلمهای سینمایی و سریالهای خارجی خواهد بود در این شبکه مورد توجه نیست.

نادیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفتن مسائل مربوط به پوشش بازیگردهای زن، پخش آزادتر فیلمهای امریکایی و پخش فیلمهای ژانرهای ممنوعه همچون ژانر وحشت و ژانر مذهبی (مسیحی و دیگر ادیان غیر اسلام) از جمله مطالبی است که درباره اساسنامه این شبکه جدید شنیده شده است که امید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود صحت نداشته باشد. هرچند که طلیعه فعالیت این شبکه در آستانه روز استکبارستیزی 13 آبان، واقعیت دیگری را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. گفتنی است مدیرت شبکه نمایش به حسین کرمی قائم مقام معاونت سیما واگذار شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمودی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آقا تو این صدا و سیما چه خبره؟ پس ارگانهای نظارتی چکار می کنند؟ اگر سایتهایی مثل مشرق اطلاع رسانی نکنند که الفاتحه
  • سعید ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این فیلم قبلا در شبکه یک نمایش داده شده. آن موقع بی اشکال بود؟
  • 1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    چرا جو سازی میکنید؟ اتفاقاً این فیلم که از شبکه خودمون 1 پخش شد در کنار چگونگی زندگی مسلمونای امریکا و فلاکتشون، کاملا حرف دل ما مسلمونای ایرانی رو میزد. میگفت که امریکا با جو سازی جگونه داره مسلمونا رو تروریست میخونه؟؟؟ در ضمن ندیدی چگونه مسلمون امریکایی که با خودشون هم ساز بود کاری کردند که از زندگی هم زده شده بود و بچه هشو کشتند و همه با اونا قطع رابطه کردند.زنش ازش جدا شد و .... میخواست بگه زندگی یک مسلمون با سازش در امریکا بهتر از ما نیست. فقط اون بوش رو ملاک میدید ولی ما کل امریکا رو. این نویسنده یا دنبال جو سازی کردن است یا اینکه فیلمو ندیده است و فقط برا خودش تفسیر کرد. برید کشکتون رو بسابید و اعتماد خوانندهاتون رو از بین نبرید مشرقی های عزیز
  • مشكات ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آخرين قسمت فيلم كه سانسور شد اين بود كه خان موفق مي شه محضر رئيس جمهور امريكا برسه البته اون موقع رئيس جمهور ديگه بوش نيست بلكه اوباماس واقعا براي صدا و سيما متاسفم
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    برای معلوم کردن ضعف ها -ایرادات و...در یک فیلم -کتاب -مقاله-نظریه راه درست نقد کردن آن است نه پنهان کردن ونادیده گرفتنش
  • نوید پارسا ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    وقتی پوشش زنان در شبکه پرس تی وی بعضا نامناسب و حتی نیمه برهنه است و به راحتی تماشای پوشش های رکابی و .. را برای مردم حتی مذهبی داخل کشور عادی کرده است و در سراسر کشور هم پخش می شود پس اگر این شبکه هم بخواهد چنین پوشش هایی را با اغماض پخش کند مطمئن باشید صدای کسی در نمی آید، فیلم های خارجی شبکه نمایش خانگی هم کم کم ممیزی در مورد پوشش زنان بازیگر را نادیده می گیرند. البته صدا و سیما نباید با این توجیه که نسخه های اصلی فیلم ها به راحتی در دسترس است از اصول ممیزی خود عدول کند.
  • محمدعلي ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    بعيد ميدونم حسين کرمي دغدغه‌هاي انقلابي براي اين شبکه داشته باشه.
  • محمد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این فیلم تکرار از شبکه 1 یا 3 بود که آن زمان هم مشرق نقد کرد با تشکر از مشرق
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    چه ربطی داشت باهوش
  • علی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    به نطرمن برای جذب مخاطب وسوق دادن مردم از ماهواره به شبکه های صدا وسیما لازمه.
  • همید ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    شما طالبانی ها چه جوری فکر می کنین دیگه؟ خجالت بکشید
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آقاي محمودي نمي دانم چقدر ازدنياي بيرون خبرداريددرخارج متاسفانه ماراباگروه طالبان مقايسه مي کنندمن اين فيلم راديدم يکنفرمسلمان که بسيارساده وبدون ريا به کمک مردم فقير مي پرداخت گرچه به فيلمهاي هندي اعتقاد ندارم ولي تاحدودي توانسته بود مسلمان رابشناساند من دوتا بازيکن چيني را که بزور توانستم به ايرا ن بياورم چون به آنها مي گفتند درايران سرتان را مي برند عمدا پول زياددادم که به ايران بيايند تازندگي در کشورمارا ببينند وقتي آمدندمصادف شد باماه محرم ، وقتي حرکات بعضي کساني که دردسته هاي عزاداري که حرکات من درآوردي ترسناک داشتندراديدند بشدت ترسيدندوبنده باباهزارمصيبت باگذاشتن فيلمهاي مذهبي ايراني وياهمين فيلم هندي توانستم آنها را قانع بکنم که مسلمان واقعي کيست.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    اين كاراي مشرق مثل اون يارو توگاليوره ميگفت مننننن ميييدووونم
  • طوسی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    نه جان دلم. این فیلم از شبکه یک نمایش داده نشده است. از شبکه 3 برای اولین بار در عید نوروز نمایش پیدا کرد. که همان وقت مجلس و وزارت اطلاعات کلی رو کار صدا و سیما سرو صدا کردن. ضرغامی هم خیلی استقبال کرد از نقدها ولی مدیران میانه یه مافیا دارن و کار خودشونو میکنن.
  • مدیر فرهنگی ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    یاد زمان مدیریت آقای .... افتادم. اون زمان کمیت بر کیفیت پیشی گرفت و همین باعث ناراحتی امام خامنه ای شد. به آقای ضرغامی تکلیف شده بود که کمیت رو رها کنه و کیفیت رو بالا ببره. حالا دچار همون مشکل شدیم. فیلم نداریم کانال هامون رو پر کنیم باید بریم فیلم لیبرالیستی خودشون رو بازنشر کنیم آقای ضرغامی یادت نره حکمت مشروط و بی زمان بود ها!!!!
  • موسوی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    1 0
    برادر عزیز آقای شماره 1 به چند مطلب مهم بهتر توجه داشته باشید. من دکترای ارتباطات میخونم: این فیلم مجموعه ای از استعاره های تصویری و معناشناختی بود که گفتمان خاصی رو ایجاد میکنه برای مخاطبش. 1- مادر دو برادر مسلمون بعد از کشتارهای فرقه ای بچه هاشو میفرسته امریکا. چرا؟ چون جو شرق بکش بکشه و امریکا سرزمین آرامش 2- پیشفرض این فیلم اینه که عده ای محدود از مسلمونهای افراطی که نباید اسمشونو مسلمون گذاشت یازده سپتامبرو انجام دادن (دست مثل استعاره کوچیک حمله مسلمونها و هندوها به هم توی زادگاه بچه ها) و خود امریکاییها هیچ نقشی توش نداشتن. در حالی که حالا دیگه همه دنیا میدونن مراکز امینیتی امریکا تو این سناریو نقش کلیدی داشتن 3- خان و برادرش دو نوع اسلام متفاوت دارن. یکیشون به شرعیات معتقد و پایبنده و تو خونه اش روی دیوار آیه قرآن زده و زن مسلمون گرفته و حدود شرعی رو رعایت میکنه و حتی برادرشو محکوم میکنه چرا میخواد با یه غیر مسلمون ازدواج کنه ولی دومی یعنی خود خان به راحتی هرجا لازم باشه تو روابط اجتماعی تقیدشو میذاره کنار. اون برای آرایش موهاش به آرایشگاه زنان میره و با یه دختر غیرمسلمون صبح تا شبشو میگذرونه و بعد باهاش ازدواج میکنه. برادرش با این نوع رفتارها مخالفه ولی بعد خودش پشیمون میشه 4- مقصر زندگی بد و نابسامان خان و برادرش و همسرش مسلمونهایی هستن که اون بهشون میگه افراطی نه امریکا. اون هم میخواد خودشو به رئیس جمهور بوش برسونه تا بهش بگه هم مسلمونها تروریست نیستن. جمله اون اینه که همه جا هم تکرار میگنه: من تروریسم نیستم. اون نمیشه مسلمونها تروریست نیستن. میگه من تروریست نیستم. کارهای یه عده مسلمون افراطی همه امریکاییها رو به مسلمونها بدبین کرده حتی خود بوش رو و خان میخواد این سوء تفاهم رو برطرف کنه. یعنی خود بوش هم دچار سوء فهم شده که درش بی گناهه و مقصر نیست و خان میخواد اونو متوجه کنه. 5- همه چی برمیگرده به دیالوگ مادر با خان و نقاشی که براش میکشه: این استعاره تصویری خلاصه کل فیلمه. مادر بعد از اینکه بچه خردسالش کشتارهای مذهبی رو دیده و غیرت مذهبی اش زده بالا و میگه میخوام برم دشمنامونو بکشم با واکنش شدید مادر مواجه میشه. مادر یه نقاشی میکشه که دو تا آدمن و یی میخواد اون یکی رو بزنه. مادر میگه فقط دو جور آدم وجود داره آدمهای خوب و آدمهای بد نه چیز دیگه!!! یعنی پسرم مسلمون یا هندو بودن نیست که ما رو از هم چدا میکنه خوب و بد بودنه. خوب بودن هم به اینکه که هیچوقت جواب طرفو با خشونت ندی حتی وقتی که بهت حمله میکنه. دقیقا کاری که خان در بزرگسالی انجام میده و میخواد با رئیس جمهور حرف بزنه. وقتی امریکا دست کم سه کشور اسلامی رو اشغال کرده حرف زدن با رئیس جمهور یعنی چی؟ یعنی مسلمونهای دنیا بیاید مذاکره کنید. کار خان رو انجام بدید. وقتی مادر میگه فقط آدمهای خوب و بد وجود دارن نه چیز دیگه یعنی مسلمون و اسرائیلی بودن ملاک نیست و بهتره به جای منازعه به مذاکره فکر کنید مسلمونهای دنیا. من واقعا متأسفم که نه تنها صدا و سیما حتی خیلی از رسانه شناسای ما نمی فهمن دارن چی کار میکنن. اسلام سازشکاری که امام خمینی ازش حرف زد و اسمشو گذاشت اسلام امریکایی دقیقا همون چیزی که مادر خان بهش میگه و دقیقا همون چیزیه که توی این فیلم به مخاطب قبولونده میشه. چقدر باید گول ظواهر فیلمو بخوریم؟
  • علوی تبار ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آقای ناشناس ما در ایران زندگی میکنم. این فیلم شاید برای دوستان عزیز چینی شما خوب باشد که خدای ناکرده حالشان از دیدن مراسم عزاداری اباعبدالله بد نشود. ولی الان صحبت سر این است که صدا و سیما این فیلم را برای مخاطب داخلی پخش کرده است نه برادران چینی شما. این بدیهی است که هر فیلمی متناسب با فرهنگی که مخاطبان در آن نفس میکشند میتواند اثر متفاوتی داشته باشد. برای مخاطب ایرانی این فیلم یک توهین بزرگ است. خان نماد اسلامی امریکایی است که انفعال و ملاطفت و کوتاه امدن در برابر فرهنگ امریکایی از سر و کولش بالا میرود. سکانس بالای تپه را بیاد بیاورید که خان دوست دخترش را می برد تا سانفرانسیکو را از فراز تپه به او نشان دهد. یادتان می آید چه گفت؟ و چگونه امریکا را با بهشت مقایسه کرد؟ و نا گهان این بهشت با نابخردی مسلمانان افراطی به هم خورد و یازده سپتامبر پیش آمد. یادتان هست در همان فیلم تصویر مسلمانان شرقی و هندی چطور نشان داده شد؟ کا عین احمقها فقط در فکر کشتن هندوها بودند؟ و مادر توانست فرزندانش را نجات دهد و آنها را با اصرار به بهشت امریکا فرستاد؟ چرا همه زیباییها در امریکا تصویرشده است؟ چرا همه بدبختیها و حتی منشأ بدبختی امریکای بهشت در سرزمین مسلمانان تصویر شده است؟ نکند شما هم باور دارید که یاده سپتامبر کار مسلمانان افراطی بود؟ خواهش میکنم فیلم را فقط یکبار ببینید.
  • جاودان ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    منم فیلمودیدم.نماینده اسلام التقاطی وامریکایی بود.چکیده فیلم:"همه مسلمان هاتروریست نیستنداماهمه تروریست هامسلمانند."بزرگترین تروریست دنیاصهیونیست هاهستند.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    خیلی بد! البته عوام به راحتی غرض فیلم را نمی فهمند
  • رحماني ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    من فيلم را كامل ديدم و تحت تاثير قرار گرفتم. در اين فيلم نه تنها اسلام آمريكايي جلوه گر نبود بلكه مبارزه با تروريست كه همانا خواسته تمام مردم جهان است به نمايش گذاشته شده بود و مطلبي در فيلم بود كه نشان ميداد تروريست دست پرورده خود آمريكا بوده و از اين كشور و سردمداران آن نشات گرفته است و دولتمردان آمريكا بجاي اينكه تروريست واقعي را پيدا كنند مسلمانان را نشانه رفته اند. به نظر بنده اين فيلم يك فيلم ضد آمريكايي و سلطه است.
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    صدا و سیمای ما مدت هاست از اسلام انقلابی دور شده .... این نوع عملکرد ها اصلا بعید نیست
  • حمید ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    همه این حرف ها تا حدی درسته چون ما تعریف درستی از اسلام سازشکارانه یا اسلام آمریکایی نداریم بعدشم آیا فیلمی هست که واقعا اسلامو نشون بده؟
  • یک خواننده همیشگی مشرق ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    آقای رحمانی عزیز وقتی تحت تأثیر یک فیل باشید نمی توانید قضاوت درستی راجع به آن داشته باشید. به شما حق میدهم فیلم هندی بود دیگه!!! درباره فیلم شعار ندید. " اسلام امریکایی در فیلم جلوه گر نبود" یعنی چی؟ اسلام در فیلم بود یا نبود؟ تفسیر و تصویر خاصی از اسلام در فیلم بود یا نبود؟ اسلام آقای خان قهرمان داستان اسلام امام خمینی بود؟ یا اسلام اباما؟ کجای فیلم مطلبی بود که نشان میداد تروریسم دست پرورده خود امریکاست؟ میشه بگید کدام پلان یا سکانس یا دیالوگ؟ واقعا متأسفم برای مشرق که نظر کسانی مثل شما رو منتشر میکنه که برای حرفتون دلیلی ندارید و فقط ادعا میکنید. برای من به عنوان یه دغدغه مند و خواننده سایت وزین مشرق عجیبه که چطور میشه کسی مثل شما انقدر سنگ صدا و سیما رو به سینه بزنه. نکنه شما خودتون از عوامل سیما هستید؟
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    کاملا با نظر آقای جاودان موافقم فیلم میگه همه مسلمانها تروریست نیستن ولی همه تروریستها مسلونهای افراطی هستن
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    آقای ناشناس من از خواننده های همیشگی مشرق هستم. اگر حساسیتهای مشرق نبود خدا به دادمون باید میرسید. خدا مشرقو حفظ کنه کار امثال شما هم مثل اون ملانصردینه که میگفت ایشالا بزه و مثل بز اخفش که بدون فهم همه چیزو تأیید میکرد.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    همید جان به تبادل نظر و کنکاش نمیگن طالبانیسم. نکنه اگه کسی به تو هم بگه شما بی غیرتای واداده بی رگ خوشت میاد؟
  • کاشانی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    من از کارمندان سازمان هستم. آقای حسین کرمی از معدود کسایی هستند که واقعا دغدغه انقلاب دارن و فرد فهیمی هستن و بسیار خاکی و فهیم هم هستن. مشکل از ایشان نیست. سایت مشرق لطفا اگر اسم می برید منصفانه اسم ببرید. من با پخش فیلم اسم من خان به شدت مخالفم ولی تقصیر دکتر کرمی نیست. شبکه ای راه افتاده و ایشون هم قراره مدیریتش کنه. الانم پخش آزمایشیه. ایشون نظر مستقیمی نداشتن اصلا فرصت مشاهده نتیجه مدیریت ایشون پیش نیومده. به رغم این حمایتم از آقای دکتر کرمی باید بگم پخش این فیلم کار درستی نبوده و سایت دغدغه من مشرق به انصاف درباره محتوای فیلم قضاوت کرده. امیدوارم همین انصاف هم در مورد افراد رعایت بشه.
  • سعید ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    اون با یه تازه مسلمون ازدواج میکند و آخره فیلم هم نیست
  • مهدي ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    كارتون رمي محصول 1977 ژاپن را دوبله و پخش كنيد.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    من هم موافقم كه فيلم ضد تروريست بود و خيلي خوب. شما هم كه ادعا ميكني اسلام امام خميني رو ميدوني و... اگه چيزي فهميده بودي ازش اين حرفاي بيربط رو نمينوشتي اينجا. بيچاره مشرق كه مجبوره نوشته هاي من رو هم منتشر كنه
  • کربلائی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    شبکه خوبی تاسیس کردین . فقط اگر فیلمای ایرانی بیشتری که توی سینما بودن پخش بشه بهترم میشه
  • azgard ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    براي مقابله با تهاجم فرهنگي بايد تدافع فرهنگي داشت يك فيلم ساز خوب با انديشه‌هاي انقلاب اسلامي كه بتواند حرف انقلاب را با زبان تصوير به دنيا اعلام كند را بعد از سي سال معرفي كنيد؟
  • خیرالله طاهرخانی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    بسیارعالی وجالب است
  • داود ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا فقط نیمه خالی لیوان می بینید درحالی بقیه شبکه های تلوزیونی بخاطر برنامه کسل کندشون از محبوبیت وتماشگران کم تری بر خوردارند و در مقابل تعداد زیاد شبکه های فارسی زبان پخش فیلم ماهوارهای بهترین راه برای کاهش تاثیر منفی این شبکه ها وجود یک شبکه ملی با محدودیت های کمتر و می تونه موفق با شه
  • ژاله ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا این حرفا یعنی چی اگه آدم واقعا به دینش ایمان داشته باشه دیگه تحت تاثیر حرف یک فیلم یا یک شخص قرار نمیگیره.کمی به محتوای متن دقت کنید.چیه مگه ؟مگه همه مسلمونا باید دشمن خونی آمریکا باشن؟من 4 سال تو منچستر درس خوندم همزمان مسلمونم بودم و مشکلی هم نداشتم.تازه خوبه اینهمه فیلمو دستکاری کردن و از اینور اونورش زدن و آخرشم گفتن اونی که به خان چاقو زد مسلمون تندرو نبود و یهودی بود و صحنه رفتن خان پیش اوباما رو هم سانسور کردن وگرنه چیکار میخواستید بکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ضمن اسم بیماری خان اوتیسمه نه ترس از رنگ زرد و آقا یا خانم ناشناس حتما اگر فیلم اصلی گیرت اومد نگاه کن چون فیلم و به شدت تحریف کردن.این فیلمو شاهرخان به خاطر بازداشت 3 روزه اش در فرودگاه نیویورک ساخته تا سوظن مردم آمریکا به مسلمانان کمتر شود.عوام را هم لطفا دستکم نگیر انقدر میفهمند که شاید شمای نوعی نفهمی !غرض!
  • نعمت ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا شما مه اینهمه دارید اینو نقد میکنید پس فنا رو ندید که پسره مسلمونه و رسما تروریست از نوع اتمیشه
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    آه ای ناشناس خواص!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس