شبکه اول سیما در روز عید قربان برای سومین بار فیلم سینمایی «سفر ابدی کاپیتان دریک» را پخش کرد. این فیلم تعالیم کابالا و ادیان ضد توحیدی مصر باستان را در قالب یک درام فانتزی بازگو می­کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، گروه تأمین برنامه شبکه اول سیما برای مخاطبان مسلمان ایرانی در روز عید قربان که سالروز یادآوری بندگی و توحید خداوند یگانه است، فیلمی را انتخاب نمود که به معرفی خدایان مصر باستان، اسطوره ­های اُلمپ و تعالیم ضد توحیدی کابالا همچون درخت جاودانی و میوه حیات می­ پرداخت.

کاپتان دریک و دوستانش در جستجوی درخت حیات و جاودانگی راهی سرزمین­های دور میشوند و پس از گذشتن از مصر و آشنایی با تعالیم ادیان مصر باستان و عبور از سرزمین بین دو آب ( بین النهرین) درخت حیات را می­ یابند.

درخت حیات یا Tree of Life اسطوره­ای کفرآمیز در کابالاست که تمام حیات و هستی را برمبنای آن تفسیر می­ کنند. هر فردی که بتواند به درخت حیات دسترسی پیدا کند و از تعالیم آن بهره­ مند شود به مقام خدایان دست می­ یابد و همانند آنها دانش و قدرت خواهد داشت.

با توجه به اقتباس این داستان از شجره ممنوعه که روایتی متقن و وحیانی است ولی در انجیل و تورات تحریف شده نقل شده است، پخش این فیلم­ها ضمن القای تفکرات کفرآمیز و ضد توحیدی به مخاطبان مسلمان بویژه جوانان، سبب می­شود میان اسطوره­ های شرک آلود و باطل و داستانهای متقن قرآنی نیز در ذهن مخاطب یکسانی و مشابهت بوجود آید و به تدریج تعالیم دینی را نیز همچون اسطوره ­های مصر و یونان بپندارد.


درخت حیات کابالا اثر گوستاو کلیمت


در آیین کابالا درخت حیات استعاره­ای از صعود یا سلوک به مقام خدایی است. مراتب هستی همانند درختی است که بالا رفتن از ان و تناول میوه اش تنها در آیین رازآلود کابالا امکان پذیر است.

معاونت سیما در حالی برای روز عید قربان مخاطبان مسلمان خود این فیلم شرک آلود را در نظر گرفته بود که این روز فرخنده فرصتی است تا حقانیت ناب توحیدی و تعالیمی که در قرآن کریم به ابراهیم خلیل الله نسبت داده شده است بازگو شود؛ حقایقی که با هرگونه کفراندیشی اساطیری و تعالیم ضد توحیدی در ستیز است.

متأسفانه عملکرد مناسبتی معاونت سیما در روزهای گذشته مشکوک و تأمل برانگیز بوده است. گذشته از پخش فیلم شرک آلود سفر ابدی کاپتان دریک در مناسبت عید قربان، در سالروز حماسه استکبارستیزی 13 آبان شبکه سوم سیما دست به پخش فیلمی امریکا و مدافع سلطه جویی امریکا در دیگر کشورها به نام «کمپانی» زده بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناصری ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعا جالبه کی فکرشو میکرد دکتر دارابی هم عملکردش اینطور از آب در بیاد. تو صدا و سیما فقط مهره ها جابجا میشن. یعنی ممکنه یه آدم باسواد تو جمعشون نباشه که این چیزا رو بفهمه؟
  • محمودی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا این ارگان های نظارتی پس چه می کنند؟ واقعا چرا حوزه فرهنگ اینقدر مظلومه؟ خدا خیرت بده سایت مشرق
  • اشکان ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 1
    بیخیال بابا، توی فلسفه‌ی اسلامی هم درخت زندگی داریم. کتاب «شجرة الکون» ابن عربی این فیلسوف بزرگ جهان اسلام رو بخونید. اینقدر دروغ نگید. اینقدر انگ نزنید. اینقدر اراجیف نبافید!
  • حمید ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    به فرض که حرف شما درست باشه به نظرتون باید چه فیلمی پخش میکردن؟ چه فیلمی حقانیت ناب توحیدی و تعالیمی که در قرآن کریم به ابراهیم خلیل الله نسبت داده شده است را بازگو می کند؟
  • rabya ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق جان شما را به خدا این مسئله را جدی بگیرید من به شما اطمینان میدهم که در پشت صحنه پخش این گونه فیلمها از رسانه ملی یک سیستم منظم و هدف مند قرار دارد سالهاست من این سیر را دنبال میکنم و با چند مسئول در میان گذاشتم اما دریغ که توجهی نمی شود سالهاست در اعیاد و مناسبتها کار رسانه ملی همین است که فیلمهای صددرصد هالیودی والبته حاوی مفاهیم اومانیستی و ضد دینی را به صورت ماهرانه گلچین و پخش می کند اگر واقعا این موضوع برای شما مهم هست (که باید باشد ) فقط کافیست به فهرست فیلم های پخش شده در این مناسبتها دسترسی پیدا کنید توجه داشته باشید که برنامه های یک روز قبل و یک روز بعد از این مناسبتها را هم مد نظر داشته باشید مطمئنم به نتایج مبهوت کننده ای دست خواهید یافت. البته من شک دارم ولی به هر حال با شما در میان می گذارم که احتمالا جریان با تفکر یهود صهیونیستی در ارتباط باشد، امید وارم این مسئله را جدی بگیرید و به فهرست پخش سیما در این حد اقل پانزده سال دست رسی پیدا کنید. اگر همین پرونده را به نتیجه برسانید برای شما کافیست انشاءا...
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    برادر rabya من هم بدون تحقيق 15 ساله با حرف شما كاملاً موافقم ولي خداوكيلي بگوييد اين صدا و سيما و اين سينماي وارفته ما چه فيلمي مناسب با اين مناسبت ها دارد؟؟! هر سال مقارن با هفته دفاع مقدس فيلمهاي تكراري بلمي به سوي ساحل، آژانس شيشه‌اي، مهاجر و... يا به مناسبت دهه فجر فيمهايي مانند تشريفات و... را به خورد ما مي‌دهند و قص علي هذا. واقعاً فكر ميكني اين تشكيلات برنامه ريزي كه چه عرض كنم، برنامه‌روزي هم براي مناسبات مختلف دارد؟؟؟!!! خانه از پاي بست ويران است برادر!!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    این که چیزی نیست. توی باغچه خونه ما هم درخت هست! تو چون معنی این نمادها رو نمیدونی باید اسمش رو بذاری اراجیف؟ ان الانسان عدو بما جهل انسان دشمن جهالت های خودش است.
  • سیدمهدی موسوی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    روز 15 آبان ماه جاری مصادف با روز عرفه در منا ساعت 35/6 صبح رادیو بیام مستقیم با خبرنگار اعزامی به منا داشت صحبت می کرد همه همکاران (داخل سرویس )اشک در چشم به توضیحات زیبای خبرنگار گوش می کردیم که ناگهان وسط صحبت خبرنگار مجری خودسر ارتباط را به دلیل کم بود وقت قطع کرد به خدا چند ثانیه بعد بوشک مای بیبی و ....شروع به تبلیغ چند دقیقه ای شد در همین حین یکی از سادات همکار دست به دعا بلند کرد و برای سرنگونی مسئولین ارشد سازمان صدا ئ سیما دعا کرد و همگی با گفتن آمین برکناری ایشان را خواستار شدیم.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام دوست عزیز تا به حال از این کشور ها فیلمی دیده اید؟ تونس ، لیبی، یمن، بحرین،....لتونی ،ماداگاسکار،مکزیک، شیلی ،برزیل، آرژنتین،پاکستان، کامرون ،ساحل عاج،سنگال سودان.................؟ اشتباه نکنید و به نام کشورهای بالا نخندید امروزه صنعت سینما و فیلم سازی از نان شب هم واجب تر شده ، یعنی اگر کشوری هیچ چیزی نداشته باشد یقینا صنعت فیلم سازی دارد این بدان معنا است که ما در دنیا حدودا 190 کشور داریم که تولید فیلم دارند ، اگر از این میان 90 کشور را به دلیل کیفیت کم محصولاتشان کم کنیم 100 کشور باقی میماند ، حالا اگر به طور تقریبی در سال از هر کدام از این کشور ها 2 فیلم فاخر خریداری کنیم 200 فیلم داریم که اگر طبق روال سیما بعد از چند ماه یک بار آنها را تکرار پخش کنیم 400 فیلم داریم ثانیا : من هم از ضعف تولیدات داخلی آگاهم اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا 90% فیلمهای که از رسانه پخش میشود محدود میشود به شش کشور انگلیس (یا کشور های انگلیسی زبان : کانادا ، استرالیا ،نیوزلند) ،فرانسه ،آمریکا، آلمان، ایتالیا ، چین حال سئوال ما چه وجه مشترکی با این کشورها و فرهنگشان داریم ؟ آیا این یک تامل دو طرفه است یعنی آنها هم در کشورشان این قدر فیلم ایرانی پخش میکنند؟ آیا مردم این کشور ها آنچنان که ما فرهنگ و آداب و رسوم آنها را میشناسیم مرا می شناسند یا این که حتی نمیتوانند روی نقشه کشور ایران را بیابند؟ آیا آنها ما را ملتی متمدن و با فرهنگ میشناسند یا اینکه ملتی ........؟
  • rabya ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام دوست عزیز تا به حال از این کشور ها فیلمی دیده اید؟ تونس ، لیبی، یمن، بحرین،....لتونی ،ماداگاسکار،مکزیک، شیلی ،برزیل، آرژنتین،پاکستان، کامرون ،ساحل عاج،سنگال سودان.................؟ اشتباه نکنید و به نام کشورهای بالا نخندید امروزه صنعت سینما و فیلم سازی از نان شب هم واجب تر شده ، یعنی اگر کشوری هیچ چیزی نداشته باشد یقینا صنعت فیلم سازی دارد این بدان معنا است که ما در دنیا حدودا 190 کشور داریم که تولید فیلم دارند ، اگر از این میان 90 کشور را به دلیل کیفیت کم محصولاتشان کم کنیم 100 کشور باقی میماند ، حالا اگر به طور تقریبی در سال از هر کدام از این کشور ها 2 فیلم فاخر خریداری کنیم 200 فیلم داریم که اگر طبق روال سیما بعد از چند ماه یک بار آنها را تکرار پخش کنیم 400 فیلم داریم ثانیا : من هم از ضعف تولیدات داخلی آگاهم اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا 90% فیلمهای که از رسانه پخش میشود محدود میشود به شش کشور انگلیس (یا کشور های انگلیسی زبان : کانادا ، استرالیا ،نیوزلند) ،فرانسه ،آمریکا، آلمان، ایتالیا ، چین حال سئوال ما چه وجه مشترکی با این کشورها و فرهنگشان داریم ؟ آیا این یک تامل دو طرفه است یعنی آنها هم در کشورشان این قدر فیلم ایرانی پخش میکنند؟ آیا مردم این کشور ها آنچنان که ما فرهنگ و آداب و رسوم آنها را میشناسیم مرا می شناسند یا این که حتی نمیتوانند روی نقشه کشور ایران را بیابند؟ آیا آنها ما را ملتی متمدن و با فرهنگ میشناسند یا اینکه ملتی ........؟
  • کاشانی ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    من جوابتونو میدم آقا حمید چه فیلمی پخش میکردن که حقانیت ناب توحیدی ابراهیم خلیل الله را داشته باشد؟ کسی نگفته همچین فیلمهایی وجود دارد و باید پخش شود. به نظر من صدا و سیما نمی تواند همچین فیلمهایی پیدا کنه چون نیست. ولی میتونه فیلمهایی پیدا کنه که گند نزنه به تعالیم ابراهیم خلیل الله. یعنی حالا که فیلمی نداریم که این حقایق رو نشون بده فیلمی پخش کنیم که با این حقایق دست کم ضدیت نداشته باشه نه اینکه فیلمهایی پخش کنیم که زیرآب توحید و نبوت و وحی رو میزنه.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا اشکان عزیز سلام. نمیدونم چقدر فلسفه اسلامی میدونی. ولی من تو دانشگاه اصفهان فلسفه اسلامی درس میدم. خیلی از فیلم سر در نمیارم ولی علاقه مندم. ولی فلسفه اسلامی و عرفان یهودی و مسیحی رو کمی میشناسم. مشابهتی که شما میگید فقط مشابهت اسمیه. درست مثل اینکه کسی بگه مشرکین مکه هم به الله اعتقاد داشتن و ازش حرف میزدن. هر کدومش معنا و تفسیرم متفاوتی داره. درخت حیات یهودیا با شجر طیبه قرآن و شجره الکون ابن عرفی فرق مبنایی داره. تشابه در اسمه و البته منشا داره. اینه از طریق غرب اسلامی (اندلوس و مصر) مدتها قبل با عرفان اسلامی آشنا شدن و خیلی از مفاهیم رو وارد کردن تو تفاسیر عرفانی شون ولی معنا رو عوض کردن
  • موسی زاده ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    پاسخی به Rabya درباره اینکه چرا از کشورهای دیگه فیلم کم دیده میشود. به نظر من این حرف شما خیلی خام است. من سینمای امریکای لاتین را کاملا میشناسم. شما در فیلمهای مثلا گواتمالا یا برزیل یا آرژانتین یا مکزیک حتی همان دو فیلمی که شما گفتید را هم برای بیننده ایرانی پیدا نمیکنید. علتش تولید پایین این کشورهاست و فرهنگ عجیب فیلمسازی شان. در سینمای آنها تقلید مزحکی از هالیوود وجود دارد هیچ اصالتی نیست. مشروب سکس و داستانهای پوچ یا کمدیهای مبتذل غالب است. ولی سینمای امریکا همه اش هالیوود نیست و در تولیدات یکسالش خیلی فیلمهای خوبی وجود دارد که داستانهای خانوادگی دینی و اجتماعی خوب دارد. برای همین این ملاکی که شما گفتید ملاک درستی نیست. در مجموع از سینما امریکا در هر سال تعداد فیلمهای سالم بیشتری میشود تهیه کرد تا سینمای هر کشور دیگر حتی فرانسه و آلمان. الان در سینماهای پاریس بیش از ۶۰ درصد سالنها در اختیار فیلمهای هالیوودی است و این بخاطر تولید بالای صنعت سینمای امریکاست. درست است که در مجموع سینمای امریکا سینمای هم خوانی با فرهنگ ما نیست ولی تعداد فیلمهای همخوان آن در هر سال بخاطر ابرتولید کننده بودنش خیلی بیشتر است.
  • سید جواد رضوی ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    آقای ناصری از این مساله برای شخصی کردن ماجرا سوء استفاده نکنید. شخص آقای دارابی در این ماجرا لزوما مقصر نیست. زیرمجموعه ها و مدیران میانه مقصر اصلی هستند. حتی خیلی وقتها سیاستهایی که ابلاغ میشود از طرف آنها نادیده گرفته میشود.
  • اشکان ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    البته این که من معنی نمادها رو می‌دونم یا نمی‌دونم رو فکر نمی‌کنم شما بدونید! اما اینو می‌دونم که فرهنگ کشورهای دنیا جزیره‌های جدای از هم نیست و مشابهت‌های بسیار در این دنیا وجود دارد. نمادهای فرهنگی از فرهنگی به فرهنگی دیگر همیشه در حال تبادل و تبدیل هستند. بله، موافقم... انسان دشمن جهالت‌های خودش است. یا حق
  • rabya ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    آقا یا خانم موسی زاده با سلام و تشکر مطمئنا سینمای امریکا فیلم های سالم و نزدیک به فرهنگ ما هم تولید میکند در این مورد با شما موافق هستم ، در سینمای امریکا هم فیلمهای زیادی میتوان یافت که خانواده ، دینداری ، حیا، اخلاق ، و غیرتمندی نسبت به مسائل فطری در آنها مهوریت داشته باشد بد بختی ماهم اصلا همین است که رسانه در گزینش فیلم های هالیودی یا همان چند کشور که اشاره کردم هیچ معیاری مشخصی ندارد که هیچ سوء وسواس هم دارد البته در مورد فیلمهای کشور های کمتر شناخته شده نیز باید گفت که رسانه در این سالها ذاعقه ما را بکلی تغییر داده آن قدر غذاهای شور و پر ادویه به خوردمان داده که دیگر میلی به غذای کم نمک و البته سالم نداریم.
  • روشن ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    1 0
    اتفاقا پخشش خیلی خوبه به شرط اینکه قبل یا بعد فیلم سخنرانی کسی مثل دکتر عباسی یا رائفی پور که جذاب هست هم وجود داشته باشه. این خیلی بهتره تا طرف فیلمو بره از اینترنت(اینترنت ملی میاد!!!) یا ماهواره(داریم با تمام قوا جمعش میکنیم!!!) یا دستفروش ها بخره و بدون هیچ اطلاعی ببینه! نمیشه همیشه بالا سره مردم باشی بگی گوش نکن نبین،این راه غلطه همون طوری که تا الان جواب عکس داده. چطور میگن ما پیرو مطهری هستیم که میگفت مارکسیست ها توی دانشگاه ما با اساتید خودشون درس بدن ما نمیترسیم اما به اینجی که میرسه یادمون میره؟! به قول دکتر عباسی بهتر با اطلاع رسانی مردم رو بیمه کرد نه با قایم کردن.
  • حمزه زاده ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    صحبتهای شبکی مثل این " بهتره با اطلاع رسانی مردم رو بیمه کنیم" بدرد همون سخنرانی ها میخوره و اصلا حرف پخته ای نیسد. کسی که می ره به قول شما از اینترنت یا ماهواره کارو میبینه دوبله شو نمیبینه. زیرنوسها هم شکر خدا انقدر مزخرفن و بد ترجمه شدن که طرف مفاهیم عمیق فیلمو نمیگیره. شبکه های فارسی زبان هم به راحتی شبکه های ملی قابل دریافت نیستن. پس یه طیف زیادی از مخاطبا وجود دارن که اگه صدا و سیما اینجور فیلمها رو براشون پخش نکنه اصلا نمی بینن یا اگه ببینن مفاهیمشو عمیق نمیفهمن عباسی رو قبول دارم و لی رائفی پور که خیلی حرفهای غلط تو سخنرانی هاش داره و ذهنها رو منحرف میکنه. یکی از سخنرانی هاشو تو دانشگاه علامه خط به خط بررسی کردم. حدود 40 مورد اطلاعات کاملا دروغ داشت راجع به اشخاص و اماکن و موضوعات تاریخی. اصلا قابل اعتماد نیستن ایشون. امیدوارم مسیرشون رو اصلاح کنن.
  • دانشجو ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق جان مادرت حذف نکن: خوبه بدونید معاونت سیما جناب آقای دارابی استاد رائفی پور رو به خاطر اینکه در یکی از سخنرانی هایش گفته : "من حالم از هرچی چپ و راست به هم می خورد" و از انجا که دارابی راستی است ممنوع التصویر کرده! من خودم یک سال پیش در سخنرانی استاد رائفی پور ماجرای درخت حیات و دانش رو کامل از ایشون یاد گرفتم اخیرا 15 برنامه ظبطی ار ایشون در شبکه دو "برنامه پندار" کنسل شد
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    بابا کسی نیست این صدا وسیما رو درست کنه؟ بابا هر چی نماد ماسونی هست تو این خنده بازار ریخته! تو سری اول :جن آبی- پرواز 666 سری دوم: یکشنبه!بیان دو عدد در کلیپ فرودگاه که جمعشون میشه 664(نزدیک 666) سه شنبه کلیپ بانک باجه 32(نزدیک به 33) این نماد تک چشم هم بین کلیپ ها از سری اول بود اینا همه اتفاقی هستش؟
  • ناشناس ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    با سلام و آرزوی شبی خوش برای هم وطنان عزیزم چون من به علت در گیری زیاد فقط پنجشنبه شبا از اینترنت استفاده می کنم . خیلی خوشحالم که دوستان من اینقدر حساسیت نشون میدن رو برنامه های تلویزیون و اینقدر محترمانه با هم به نقد ونظر می پردازند . اما تو رو به خدا یه کمی رو حرفام فکر کنید تلویزیون می تونه جامعه مهدوی رو به تصویر بکشه اشتباه نگیرید منظورم سریال و فیلم سینمایی تلویزیون بود نه بحث آزاد و گفتگو تلویزیون بازم تو سریال و فیلم سینمایی هیچ کارایی نداره و نمی تونه معنویت رو انتقال بده فرض کنید بخواد یه خانم رو نشون بده تو خونه اش با روسری و دامن نشسته .......
  • نصرتی ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    رائفی پور حرفهای غلط و حساب نشده زیاد داره دارابی مسئوله کسی رو بیاره تلویزیون که حرف حساب بزنه من خودم همه صحبتهای رائفی رو پیگیری میکنم ایشون فقط یکی دو مترجم خوب داره که حرفهای مختلف رو از سایتهای انگلیسی و کتابهای مشابه براش ترجمه میکنن. منابعش عموما همونهایی که خوده ماسونهای امریکایی و بخصوص لژ فیلادلفیا و نیویورک منتشر میکنن این بنده خدا هم حواسش نیست چه بازی داره میخوره البته از یوتیوپ هم استفاده میکنه خیلی زیاد.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    واقعا متاسفم واست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس