کد خبر 773422
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
زنان اصلاح طلب

اصلاح‌طلبان که همواره شعار سهم‌خواهانه در مورد زنان در انتخابات‌ها می‌دهند خود کمتر به این موضوع اعتقاد دارند و زنان سهم کمی در احزاب این جناح دارند.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان که در شعار قائل به سهم ۳۰ درصدی زنان در مدیریت و جایگاه‌های مهم سیاسی بودند حالا در مقام عمل وقعی به این موضوع نمی‌نهند و برای آن ارزشی قائل نیستند.

در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی بود که شعار سهم ۳۰ درصدی زنان در قدرت در این جریان به طور متعدد مطرح شد. در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اصلاح‌طلبان با همین رویکرد تبلیغاتی پیش رفتند. در تحت فشار قرار دادن دولت برای انتخاب وزیر زن و حضور حداقل یک زن در کابینه جدید روحانی این مطالبات کماکان ادامه داشت.

در شهرداری تهران سئوال می‌شود که چرا در انتصاباتی که محمدعلی نجفی، شهردار اصلاح‌طلب تهران انجام داده نام حداقل یک زن دیده نمی‌شود اما اگر کمی در میان احزاب این جناح سیاسی دقیق شویم می‌بینیم که عقبه و پای این موضوع در خود جریان اصلاحات شدیدا می‌لنگد.

با نگاهی به حضور زنان در شوراهای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب آماری مشاهده می‌شود که به این موضوع تأکید دارد که اصلاح‌طلبان خود نیز به شعاری که می‌دهند اعتقادی ندارند اما به خوبی از وجه تبلیغاتی و سودی که عاید آن‌ها در استفاده ابزاری از این موضوع می‌شود، اطلاع دارند.

در آماری که خود اصلاح‌طلبان در این زمینه ارائه کرده‌اند حضور زنان در شوراهای مرکزی احزاب این جناح سیاسی اغلب پایین ۲۰ درصد است و در برخی از احزاب نیز هیچ زنی در شورای مرکزی حضور ندارد و احزاب کاملا تک جنسیتی و مردانه اداره می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    13 49
    ببخشید ولی اصواگرایان مثلا چه نگاه بهتری به زنان داشتن چه خدمتی در حق زنان شد در دوره احمدی نژاد ؟! جفتشون مثل هم هستن
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      37 4
      حداقلش اینه که یه وزیر زن داشتن (خانم دستجردی)
    • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      29 4
      اصولگرایان مثل شما ادعا نداشتن شما جماعت آلزایمر دارید حرفای خودتون یادتون نمیاد خدا احمدی‌نژاد ازتون نگیره هر کثافت کاری که میکنید اسم احمدی نژاد وسط میکشید
    • سجاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      28 3
      وزیر زن را چه کسی برای وزارت بهداشت آورد!؟؟
    • رضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      27 3
      جهت اطلاع شما تنها دوره ای که وزیر زن داشتیم دوره احمدی نژاد بود
    • تمنا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      2 0
      خانم مرضیه دستجردی وزیر بهداشت و درمان در دولت دکتر احمدی نژاد سومین وزیر زن در تاریخ ایران و اولین زن وزیر بعد از انقلاب ... در هر دولتی اصلاح طلبان تشکیل دادن هیچ زنی به مقام وزارت دست نیافته و جالب اینجاست که همیشه دم از حقوق زنان میزنن اما به عمل که میرسد هیچی به هیچی .....تازه زمان شهرداری دکتر قالیباف ایشان خانم نرگس معدنی پور را به عنوان شهردار منطقه 13 تهران قرار دادن ..تازه همین رئیس جمهور عزیزت که یه سره دم از حقوق زنان میزنه و میگه زنان را در خانه دو قفله نکنید اونوقت زن خودش خانوم صاحبه عربی چیه تو خونس و خانه داره حاضر نیست یکبار با زنش در مکانهای عمومی حضور پیدا کنه اونوقت زن آقای رئیسی خانم جمیله علم الهدی و زن آقای قالیباف خانم زهرا مشیری چی هستن هردو استاد دانشگاه در ضمن خانم مشیری به عنوان معاون امور زنان در شهرداری در کنار آقای قالیباف حضور داشت .. اول برو تحقیق کن بلکه با اطلاعات کافی بیای نظر بدهی . . .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 2
    جن سی = جن با انس ؟!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    29 3
    اصواگرایان لاقل ادعایی در این مورد ندارن
  • A IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 2
    واقعا بحث هایی به این شکل توهین به زنه و استفاده عملی از اون واقعا ایا با استفاده یک زن در کسوت وزیر مشکل زنان حل میشود این شو تبلیغاتی دو جریان زن بایستی با حقوق برابر اما متناسب با شرایطش در جامعه حضور داشته باشه و این به عنوان سیاست کلی دیده بشه نه یک وزیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس