بسکتبال

بسکتبال ایران در حالی در آسیا سقوط داشت و به مدالی دست نیافت که بخش اعظمی از این ناکامی به ضعف مدیریتی فدراسیون بسکتبال باز می‌گردد.

به گزارش مشرق، مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا در حالی در شهر شنزو چین به پایان رسید که تیم پتروشیمی بندرامام نماینده کشورمان با یک پله سقوط نسبت به دوره قبل در رده چهارم آسیا ایستاد و بسکتبال باشگاهی ایران که همیشه روی سکو قرار می‌گرفت، این بار بدون مدال ماند.

تیم تحت هدایت مهران شاهین‌طبع در دوره گذشته با اینکه زمان کمی برای تمرین داشت و اردوی تدارکاتی هم برگزار نکرد، به عنوان سوم دست یافت، اما در این دوره با وجود اینکه زمان بیشتری برای تمرین داشت و به اردوی تدارکاتی هم رفت، اما دور از انتظار ظاهر شدو در حالی که همگان منتظر بودند، این تیم را روی سکوی قهرمانی ببینند، در نهایت دست خالی به ایران بازگشت.

پتروشیمی در این دوره با 7 بازیکن ملی و دو یار خارجی وارد رقابت‌ها شد، اما بازیکنان خارجی برخلاف یاران داخلی نتوانستند کمکی به این تیم کنند.  میرزا بگیچ که از همان ابتدای تورنمنت مصدوم بود و ویلی وارن نیز در حساس ترین بازی ها دست نماینده ایران را در پوست گردو گذاشت تا بخشی از ناکامی‌های پتروشیمی روی دوش آنها باشد.

*  بازیکنی که  فرصت حضور در آسیا پیدا نکرد

بازیکنی دو تابعیتی که جذب پتروشیمی شده و به همراه این تیم به آسیا برده شده بود، با مخالفت مسئولان کنفدراسیون آسیا که دلیلش هنوز دقیقا مشخص نشده است، نتوانست برای این تیم به میدان برود و به نوعی دست شاهین طبع زیر حلقه بسته ماند. مسئولان پتروشیمی عنوان می‌کنند تمام مدارک برای صادر شدن کارت بازی او وجود داشته، اما اینکه هاکوپ خاجیریان، دبیرکل کنفدراسیون آسیا مجوز بازی نداده است، به صورت شفاف اعلام نمی‌شود. این در حالی است که گرامی پور می‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند.

* ضعف مدیریتی فدراسیون یقه نماینده ایران در آسیا را گرفت

فدراسیون بسکتبال به خاطر میزبانی‌های گذشته خود به خصوص مسابقات آسیا چلنج، بدهی زیادی را متحمل شد و این بدهی‌ها ماند و ماند تا اینکه یقه پتروشیمی که یک تیم باشگاهی بود، را گرفت! فدراسیون بسکتبال نشان داده ضعف ها و مشکلات زیادی در بحث مدیریتی دارد و چه در داخل و چه خارج باعث از بین رفتن حق بسکتبال ایران شده است.

مهران شاهین‌طبع پس از پایان باشگاه‌های آسیا در گفت‌وگویی عنوان کرد: پیش از شروع مسابقات و در جلسه فنی به ما گفتن فدراسیون شما حدود 350 هزار دلار بدهکار است و تا این مبلغ را پرداخت نکنید اجازه بازی به شما صادر نخواهد شد و ما اعلام کردیم فدراسیون به ما ارتباط ندارد اما آنها زیر بار نرفتند و گفتند فدراسیون ایران شما را فرستاده است. ما هم طی تماسی با فدراسیون مبلغی از این پول را پرداخت کردیم و یک ساعت قبل بازی کارت بازی ما را صادر کردند.

به گزارش فارس، محمود مشحون، رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا محسوب می‌شود، اما عملا  نفوذی نه تنها در در بسکتبال قاره کهن، بلکه در غرب آسیا هم ندارد و هر رفتاری بخواهند با بسکتبال ایران انجام می‌دهند. چطور می‌شود کنفدراسیون آسیا از قبل مشکلات را اعلام نمی‌کند و در آستانه مسابقات قصد محرومیت نماینده ایران را دارد؟ بدون شک این موارد ضعف مدیریتی فدراسیون بسکتبال ایران را می‌رساند که باعث می‌شود اینچنین در آسیا با نماینده کشورمان برخورد کنند!

سوتی عجیب مسئولان فدراسیون در حذف تیم ملی سه نفره ایران از بازی‌های داخل سالن آسیا هنوز رنگ نباخته بود که برخورد بد کنفدراسیون بسکتبال آسیا با نماینده باشگاهی ایران به خاطر بدهی‌های فدراسیون، عدم اعمال نفوذ، ضعف مدیریتی را در این فدراسیون نشان داد تا ثابت شود در فدراسیون بسکتبال هنوز در بر همان پاشنه سابق می چرخد. فدراسیونی که سوءمدیریت بزرگترین مشکل آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس