کد خبر 781485
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
پرونده «شیاطین جلگه وحشت»

معاون دادستان مشهد از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده معروف به «شیاطین جلگه وحشت» خبر داد.

به گزارش مشرق، قاضی سیدجواد حسینی روز گذشته ضمن بیان این خبر افزود: طبق تاکیدات دادستان مرکز خراسان رضوی پرونده های جرایم خاص و به ویژه جرایمی که در آن نوامیس مردم مورد تعرض قرار می گیرند، در زمره پرونده هایی هستند که به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار قرار می گیرد و قضات با تجربه به این گونه پرونده ها رسیدگی می کنند.


سرپرست ناحیه ۴ قضایی مشهد اضافه کرد: دستگاه قضایی در برخورد با جرایمی که موجب بروز خدشه ای در امنیت مردم شود، اغماض نخواهد کرد و این گونه جرایم از لحظه گزارش به دستگاه قضایی شبانه روز پیگیری می شود تا همه عوامل و افراد مرتبط با جرم دستگیر شوند. قاضی حسینی با اشاره به متواری بودن چند نفر دیگر در پرونده معروف به «شیاطین جلگه وحشت» تصریح کرد: اگرچه برخی از عوامل اصلی این پرونده با تلاش ماموران عملیات ویژه پلیس مشهد و صدور دستورات قاطعی از سوی قاضی دشتبان (بازپرس شعبه ۴۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به پنجه عدالت سپرده شده اند اما هنوز تعدادی از متهمان فراری هستند که با توجه به سرنخ های موجود و اعترافات اعضای دیگر این باند، تحت تعقیب قرار دارند و به زودی دستگیر می شوند. وی در عین حال به فراریان پرونده «شیاطین جلگه وحشت» هشدار داد قبل از آن که با فرار خود جرایم دیگری مرتکب شوند خود را تسلیم کنند.


بازپرس ویژه جرایم خاص مشهد ادامه داد: دو تن از متهمان که در چند روز گذشته دستگیر شدند با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده، روانه زندان شده اند تا به اتهامات مختلف آنان پس از تکمیل مستندات و مدارک رسیدگی شود.


قاضی سیدجواد حسینی خاطرنشان کرد: اگرچه پرونده مذکور زوایای پنهانی دارد که باید بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد اما ارتباطات خارج از عرف و آشنایی های خیابانی از جمله عوامل اصلی بروز این گونه حوادث تکان دهنده است که باید خانواده ها به آن توجه کنند چرا که چنگ زدن به ایمان و اعتقادات مذهبی نقش اساسی در پیشگیری از این گونه حوادث دارد.


معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: همه جوانب پرونده مذکور مورد رسیدگی دقیق قرار می گیرد و به همین منظور نیز دستورات ویژه ای برای دستگیری هرچه سریع تر متهمان فراری صادر شده است.


قاضی حسینی همچنین به آزادی یکی از متهمان این پرونده با وثیقه سنگین اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته این فرد در ماجرای تجاوز به عنف یا آدم ربایی نقشی نداشت و تنها برای متهمان اصلی پرونده، مشروبات الکلی تهیه کرده است که این جرم وی نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد به همین خاطر و با نظر بازپرس شعبه ۴۰۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی این متهم با سپردن وثیقه به دادسرا آزاد شده است.


این مقام قضایی در پایان به برخی از افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی را در سر دارند، هشدار داد: قبل از آن که زندگی خودتان را با ارتکاب چنین جرایمی تباه کنید لحظه ای به عاقبت آن بیندیشید و دست از اعمال خلاف بردارید چرا که طبق قانون ارتکاب چنین اعمال بی شرمانه ای، پایانی جز چوبه دار نخواهد داشت.
 

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    8 0
    این مشروب فروشه واساده بود برای چی جریمه بی غیرتی و بی شرفی چیه یکی از موارد حکم دادن قاضی طبق تاثیر جرم بر روح و روان جامعه است نه اینکه بگه یه بطر مشروب جریمش فلان قدر هست این مگه همین نبود که گفته بود تا اینجا تحمل کردی باقیشم تحمل کن بعدشم به احتمال زیاد کل داستان نقشه اشنایی بوده برای اون زن بیچاره که ابروش را جلوی باقی دوستاش ببرن و الا به همشون تجاوز میکردن.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    5 0
    چقدم که قوانین ما بازدارنده س.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    2 0
    بازم خبر جنایت از مشهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس