طرح دفاع مقدس

یکی از راویان راهیان نور گفت: برای نشر فرهنگ دفاع مقدس حتما باید به سراغ کسانی که در جبهه‌های جنگ حضور داشتند رفته؛ آنها را شناسایی کرده و از اطلاعاتشان استفاده کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «حسین مرادی‌نژاد» جانباز و راوی راهیان نور درباره روش‌های انتقال موثر فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مطلبی در خصوص فرهنگ دفاع مقدس منتشر کنیم، نباید بزرگ‌نمایی و تحریفی در آن وجود داشته باشد.

وی اولین گام در عرصه اطلاع رسانی در حوزه دفاع مقدس را صداقت دانست و افزود: هنگام انتشار مطالب،‌ اگر امکان رجوع به صاحب خاطره وجود داشته باشد، جهت بررسی صحت و درستی خاطره به آن شخص مراجعه می‌کنیم؛ اما در صورتی که این دسترسی وجود نداشت، باید تحقیق کرده و خاطره را بدون تحریف منتشر کنیم.

این راوی دوران دفاع مقدس ادامه داد: برای نشر فرهنگ دفاع مقدس باید به سراغ رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا رفته و آنها را شناسایی کنیم و از اطلاعاتی که کسب می‌شود، استفاده کنیم.

مرادی‌نژاد با بیان این موضوع که پدران و مادران شهدا، سرمایه‌هایی هستند که هر لحظه امکان دارد از میان ما بروند، تصریح کرد: باید به سراغ آنها برویم و خاطرات فرزندان آنها را از زبان خانواده شهدا ثبت و ضبط کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راه‌های استمرار راهیان نور در مدارس و دانشگاه‌ها چیست، تاکید کرد: تداوم اردوهای راهیان نور در مدارس و دانشگاه‌ها احتیاج به سازماندهی درست دارد؛ این سازماندهی فقط به منزله برگزاری اردو نیست؛ بلکه باید برنامه‌های جانبی مانند حضور در گلزار شهدا یا دعوت از جانبازان در این سفرها جهت آماده‌سازی ذهن زائران راهیان نور با فضای جبهه و جنگ تدارک دیده شود.

مرادی‌نژاد با بیان اینکه می‌بایست دغدغه خانواده‌ها در خصوص تامین امنیت فرزندان در اردوهای راهیان نور برطرف شود، گفت: این مساله نیاز به هماهنگی چندین دستگاه دارد که هر کدام باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس