کد خبر 796227
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
موگرینی نمایه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که تنش کنونی در منطقه خاورمیانه به‌ویژه بین ایران و عربستان سعودی «می‌تواند پیامدهای بسیار خطرناکی داشته باشد.»

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن درباره تنش در منطقه خاورمیانه هشدار داد و اظهار داشت که این تنش می‌تواند پیامدهای بسیار خطرناکی داشته باشد.

موگرینی در پاسخ به سوالی درخصوص تنش میان عربستان سعودی و ایران نیز گفت: «اجازه دهید به عنوان صدای اروپا در جهانی که کاملا دیوانه شده‌ است، خواستار کمی خردورزی شوم: اوضاع خطرناک است.»

وی افزود: «باید آرامش را برگرداند، سطح رویارویی در منطقه پیامدهای بسیار خطرناکی می‌تواند نه تنها برای منطقه بلکه خارج از آن نیز داشته باشد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اوضاع لبنان پس از استعفای ناگهانی «سعد الحریری» از نخست‌وزیری این کشور، نیز گفت که این امر مایه «نگرانی» است.

فدریکا موگرینی از اظهارنظر درباره بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی به بهانه مبارزه با فساد، خودداری کرد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت کامل خود را از اقدامات پادشاه و ولیعهد سعودی در پاکسازی شاهزاده‌ها اعلام کرده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    0 0
    اسرائیل قهقهه می زند از پخمگی دشمنانش
  • حسین1 IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    0 0
    خانم موگرینی ،باعث و بانیش آل سعوده که به هیشکی رحم نمیکنه حتی به خاندان خودش تا چه برسه به مردم منطقه و ما ایرانیا با قدرت جلوشونو میگیریم دیگه اون زمان گذشته که هر غلطی دلشون بخواد بکنن بهشون برسونین این پیام رو.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
      0 0
      خود موگرینی هم دقیقا می‌داند که چه کشوری تنش آفرین است و چه کشوری متمدن. اما منافع اتحادیه اروپا در حمایت از وحشی است بنابراین تا آخرین لحظه مثل صدام از بن سلمان حمایت خواهند کرد. تفاوت صدام با بن سلمان هم بسیار ناچیز است. بنابراین همانطور که ریگان با حمایت از صدام در حمله به ایران اقتصاد آمریکا را بهبود داد، ترامپ هم با حمایت از نسخه تحصیلکرده صدام همین کار را خواهد کرد، اروپا هم تمام و کمال از صدام جدید حمایت خواهد کرد. تنها تفاوت این هست که ایران امروز یک کشور بی‌ثبات مثل سال 1359 نیست و وحوش حجاز منتظر هستند تا در ایران بی ثباتی رخ دهد و آنگاه حمله بکنند و قادسیه جدیدی به راه اندازند. پس هرگونه سیاسی بازی و تخریب جناحی خدمت به بن سلمان هست و مطمئن باشید که برای این کارها حتما پول زیادی خرج می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس