تیلرسون

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا که سرپرستی دایره «تجدیدِ سازمان» این وزارتخانه را برعهده داشت، با گذشت تنها ۳ ماه از آغاز فعالیت خود از این سمت استعفا داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری هیل، «مالیز بیمز» یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا و سرپرست دایره «تجدیدِ سازمان» در این وزارتخانه با گذشت تنها ۳ ماه از آغاز فعالیتش، روز دوشنبه از سمت خود استعفا داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با هیل، ضمن تأیید خبر استعفای این مقام وزارت خارجه اعلام کرد که مالیز بیمز به خانه خود در شهر بوستون بازخواهد گشت.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «ما از مالیز بابت تجربه و تخصصی که ظرف چندماه گذشته در اختیار ما گذاشت، متشکریم و برای او در فعالیت حرفه ای آینده اش آرزوی موفقیت می کنیم».

گفتنی است که مالیز از روز هفدهم آگوست سال جاری فعالیت خود را در وزارت امور خارجه آمریکا آغاز کرد. خبرگزاری بلومبرگ نخستین رسانه ای بود که خبر استعفای وی را منتشر کرد.

حال «کریستین سیکون» معاون ستاد کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا جانشین مالیز بیمز خواهد شد.

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالی اعلام شد که تیلرسون در تلاش برای پیشبرد طرحهای خود جهت بازنگری در ساختار این وزارتخانه است. تیلرسون از این بازنگری و تجدیدِ سازمان به عنوان شیوه ای برای «بنیان گذاری وزارت امور خارجه آینده» به شدت دفاع می کند.

استعفای بیمز در حالی مطرح شد که گزارشهایی مبنی بر اُفت روحیه و دلسردی افراد شاغل در این وزارتخانه از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ منتشر شده بود؛ اما تیلرسون ماه گذشته این گزارشها را تکذیب کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس