نقشه میدانی یمن.jpg

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف خود در آوردند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از یمن حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی جنبش انصارالله در شهر صنعا برای شناسایی آخرین بقایای گروه های شبه نظامی وابسته به علی عبدالله صالح ( رئیس جمهور پیشین) ادامه دارد.

نیروهای امنیتی و انصارالله در ساعات گذشته در جریان عملیات جست و جوی محله به محله در  مناطق مختلف شهر صنعاء موفق شدند چند انبار سلاح را در خانه های فرماندهان شبه نظامیان از جمله طارق عفاش، برادرزاده علی عبدالله صالح کشف و ضبط کنند.

همزمان با عملیات نیروهای امنیتی، انصارالله و قبایل یمنی برای برقراری امنیت در شهر صنعا، ائتلاف سعودی متشکل از شورشیان وابسته به منصور هادی، نظامیان سعودی، اماراتی، نیروهای مزدور چند ملیتی و برخی شبه نظامیان وابسته به احمد عبدالله صالح پسر علی عبدالله صالح حملات گسترده ای را برای اشغال مناطق مختلف انجام دادند.

حملات نیروهای ائتلاف سعودی با پشتیبانی جنگنده های عربستاتی از شهر ساحلی « المخا» در استان تعز علیه نیروهای یمنی در شهر ساحلی « الخوخه» در استان الحدیده انجام شد.

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در نهایت پس از ساعت ها درگیری توانستند این شهر ساحلی را به اشغال خود دربیاورند و برای نخستین بار وارد استان الحدیده شوند؛ نیروهای یمنی پس از عقب نشینی از شهر « الخوخه» در شهر حیس موضع دفاعی گرفتند.

خبرها حاکیست، نیروهای تازه نفس و تجهیزات نظامی برای باز پس گیری این شهر ارسال شده است؛ درگیری ها به شدت در حومه شمال شهر الخوخه ادامه دارد؛ حملات جنگنده های سعودی در حمایت از نیروهای ائتلاف چندین برابر افزایش یافته و مواضع نیروهای یمنی هدف قرار گرفته می شود.

از سویی دیگر، پنج تن از سران حزب المؤتمر به نام های « احمد علی محسن الأحول، حمود عباد، عبده الجندی، عبدالعزیز بن حبتور  و فیصل جمعان» که از مقامات ارشد دولت فعلی یمن به شمار می آیند، وفاداری خود را به جنبش انصارالله اعلام کردند.

به گزارش مشرق، حملات نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مناطق « صرواح و عسیران» در استان شبوه و  «رازح» در استان صعده با مقاومت نیروهای یمنی ناکام ماند؛ در جریان درگیری ها ۵۰ تن از شورشیان به هلاکت رسیدند.

تنها پیروزی میدانی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی، اشغال شهر الخوخه در جنوب استان الحدیده به شمار می آید که در همین ارتباط منابع میدانی اعلام کرده اند: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف در آوردند.

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف سعودی درصدد هستند خود را به بندر الحدیده برسانند؛ این بندر راهبردی شاهرگ حیاتی نیروهای انصارالله از شمال به جنوب یمن محسوب می شود.
 
استان تعز هم در ۲۴ ساعت گذشته شاهد درگیری های شدیدی بود و نیروهای یمنی در عملیاتی دقیق، مواضع شورشیان را با آتش توپخانه در منطقه موزع هدف قرار دادند؛ در این عملیات چند خودروی نظامی منهدم و حدود ۴۰ تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی در عملیات دیگر، مواضع نیروهای ائتلاف را در سه راهی موزع در جنوب ایستگاه بازرسی هدف قرار دادند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کردند؛ در مقابل جنگنده های سعودی پایگاه نظامی خالد را به شدت هدف قرار دادند؛ جنگنده های سعودی در یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ مرتبه، مناطق مسکونی را هدف حملات کور خود قرار داده اند و حدود ۵۰  شهروند بی گناه از جمله چند کودک را شهید و زخمی کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و انصارالله یمن هم در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی، ۱۷ موشک کوتاه برد و دوربرد علیه مواضع نیروهای متجاوز در جبهه های مختلف شلیک کردند؛ نیروهای یمنی همچنین با آتش توپخانه مواضع نیروهای ائتلاف را در هم کوبیدند.

در یک ماه گذشته ۶۹ نفربر نظامی، خودروی زرهی و مجهز به دوشکا نیروهای ائتلاف منهدم شده است؛ در جریان درگیری های تن به تن هم ۱۰ نظامی سعودی و ۴۲۸  شورشی وابسته به منصور هادی و نیروهای متجاوز چند ملیتی به هلاکت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    6 16
    به به
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      27 4
      چرا انصار الله فقط قپی در می کنه. بابا چهار تا پالایشگاه نفت رو بزن دیگه. ذله شدیم از بس خبر طاعون و وبا و ... رو از یمن شنیدیم.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    42 6
    عربستان هار شده و داره پاچه میگیره .
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    51 15
    درود بر انصار الله یمن مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود مرگ بر امارات مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس
  • رضا US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    11 44
    به نظر یمن سقوط خواهد کرد این منطقه خیلی حساس بود
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    33 1
    معلومه که میخان یمن رو محاصره کنن
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      8 0
      عمو جان1 میخوان بگیرنش. همین. محاصره چیه قند عسل؟
  • ابوذر زائری امیرانی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    34 9
    می خواهم به یمن یروم تا با سعودی ها بجنگم کسی می تواند راهنمایی کمد
    • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      10 21
      فرزندم قبل از یمن به مدرسه برو!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      18 8
      آقا رضا تاریخ ثابت کرده همین بچه مدرسه ای ها الگویشان شهدای کربلا هستند. شهدایی مثل قاسم ابن الحسن و عبدالله ابن الحسن و طفلان مسلم. و شاهد مثال بنده شهید فهمیده هست که امام خمینی فرمودند رهبر من آن نوجوان سیزده ساله ای است که که با نارنجک به مصاف تانک رفت. این را بدانید که اگر رهبرمان امام سید علی خامنه ای حکم جهاد دهند استکبار را به آتش خواهیم کشید.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    24 5
    صدها یادداشت در این سایت و سایتهای دیگر گذاشته شد و بارها همه مشاهده کردند که باید شهر مخا آززاد شود وگرنه استان حدیده تهدید می شود اما نه سایت مشرق که هیچ کس در هیات حامه نظام به شهر مخا یمن توجه ننمودند الان بهترین فرصت برای تصرف شهر مخا بشمار می آید و باید این شهر مخا و حتی ذباب برای متجاوزان ناامن شود
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    34 4
    سوره نصر در نمازهایمان به نیت نصرت جبهه حق علیه باطل بخوانیم ، بعد از حمد به عنوان سوره دوم در رکعتهای اول و دوم نمازها چه مستحبی و چه واجب بخوانیم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    27 4
    دعای ۲۷ صحیفه سجادیه ( دعای مرزداران ) را بعد از نماز زمزمه کنیم
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    30 3
    ای بابا. انشاالله انصارالله بتونه اوضاع رو مرتب کنه و قوی تر از قبل بشه
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    24 6
    انصارالله یمن هنوز برگه نفوذ به عمق خاک عربستان و هلاک کردن عاملان حمله به یمن و همچنین زدن تاسیسات نفتی ، نیروگاه ها ، فرودگاه ها و اماکن سیاسی تجاری و ... را رو نکرده و همچنین برگه تماس با شیعیان شرق عربستان که نفت شبه جزیره را کاملا در محیط خود دارند و برگه کمتر استفاده شده حملات دریایی و کلی برگه دیگر اما در طرف مقابل عربستان تقریبا تمام توان خود را رو کرده اگر بندر حدیده در خطر سقوط قرار بگیره که بعیده حوثی ها برگه هایی رو خواهند کرد که جبهه کاملا برگردد .
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    22 4
    یا خدا خودت کمک کن شاید شلیک چند موشک به ریاض فشار رو برداره. یا شاید شلیک چند موشک به امارات این کار رو بتونه بکنه
  • بی گناه IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    8 28
    مشرق جوری گزارش میکنی که انگار حوثی ها نامیرا هستند و اصلا نمیمیرند!خوب از تعداد کشته های حوثی ها هم گزارش بذار
    • M.sh IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      7 3
      اون میرایی که شما میفرمایید حرکت هم اهنگ نوسانی تند یا کند یا بحرانی در فیزیک هست جناب فیزیک اوغلو! بلکه حزب اللّه با افتخار تن به شهادت میدهند. در ضمن ما به فکر لعنت شدن ال یهودیم نه شهادت برادران انصاراللّه‌
  • بهمن IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    23 5
    این درگیریها از پایان حزب کنگره ملی یمن و تکه تکه شدن این حزب به رهبری پسران علی عبدالله صالح گور به گور شده خبر می دهد چون نیروهای حزب کنگره مردمی از یمن شمالی و نیروهای منصور هادی از یمن جنوبی هستند و این دو از محالات است که با هم پیوند بخورند الان هم فقط درصد کمی از نیروهای متعصب علی عبدالله صالح هستند که دست به اسلحه برده اند خیلی از نیروهای وفادار علی عبدالله صالح همان شنبه شش روز قبل که صالح به پشتیبانی از عربستان سخنرانی کرد سلاح های خود را تحویل نیروهای مردمی دادند و از علی عبدالله صالح برائت جستند و با این کشتارهائی که بعضی از نیروهای حزب کنگره ملی یمن راه انداخته اند حتی دیگر نمی توانند به عنوان یک حزب سیاسی در یمن مطرح باشند
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    37 6
    از سپاه قدس و حاج قاسم عزیز خاضعانه درخواست میکنم همان طور که در قضیه عراق و شامات دخالت کردید و اوضاع را به نفع اسلام تغییر دادید،به داد مردم محصور یمن و انصار الله هم برسید ثواب دارد
  • وحید س US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    13 11
    عبدالملک عزیز :انشاالله ما یقینا در این جنگ پیروزیم ما قوی تر از انها را نابود کردیم این که بحثش نیست 2- پوزش خائنان سود نمی بخشد و برای انها بدترین جا خواهد بود(زندان های سخت و یا کشته شدن) 3-انها یاورانی نخواهند داشت 4- فانتقمنا منهم فانظر کیف کان عاقبه المکذبین 6-کم ترکوا من جنات و عیون و مقام کریم و نعمه فیها فاکهین 7-فلما اسفونا انتقمنا منهم فاغرقناهم اجمعین 8-ان هو الا ذکر للعالمین و لتعلمن نباهو بعد حین 9-خلاصه :جناب عبدالملک میخوام این جنگ پیام محکمی برای همه ی توطئه گران و خائنان باشد(یعنی یا همشون کشته می شوند و یا هر خائنی که دستگیر شده به حبس ابد محکوم خواهد شد اون هم در یک زندان مزخرف)
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    17 5
    انشا ء الله انصار الله بر آ«ها پیروز خواهند شد
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    19 2
    خیلی بد شد باید ریاض بزنن تا عقب نشینی کنه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    20 2
    یا خدا نیاز زیادی به سامانه های ضدهوایی دارند دوش پرتاب هم بد نیست حداقل مانع حمایت هوایی نزدیک از دشمن میشه
  • US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    15 30
    زمانی‌ که حوثی‌ها صالح را کشتند و جنگ داخلی‌ شد مقدار زیادی از نیروهای داخلی‌ ریزش کردند و خطر شکست انصار الله بالا گرفته.
  • جابر IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    22 2
    نقشه نشان می دهد ائتلاف سعودی قصد دارد سواحل یمن را بطور کامل در تصرف و محاصره کامل بگیرد،همان کاری که ارتش سوریه و متحدین انجام می دهد.
  • Reza.kh IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    21 2
    ائتلاف سعودی تمام تمرکز خود را در اختلاف افکنی بین گروه های یمنی متمرکز کرده
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    21 2
    خدایا خودت مردم یمنو کمک کن از بقیه کشورها که بخاری بلند نمیشه.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 25
    یمن کاملا بدست بمنی ها میفته و متحد با ایران میشه(بخاطر تمایل مردمش) سوریه رو از دست میدیم، البته بخشیش رو (اونهم بخاطر مردمش) ببینین کی گفتم اینو...
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 0
    به نظر شما در جنگ یمن خیر و شر در کدوم طرف قرار دارند؟
  • US ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    7 6
    مشرق عجیبه که این خبر رو چاپ کردی همیشه اخبار پیروزی طرف خودت را چاپ میکردی
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    6 6
    عربستان مدتهاست که جنگ را باخته است ولی خجالت میکشد که اعتراف کند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    10 6
    عربستان مدتهاست که جنگ را باخته است ولی خجالت میکشد که اعتراف کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس