کد خبر 816482
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
فتاحی

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اسفندماه مجددا از ورزشگاه اروندان خرمشهر بازدید می‌کنیم و اگر چمن و نور آن مناسب بود فینال جام حذفی در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق،  سعید فتاحی درباره برگزاری دیدار فینال جام حذفی در خرمشهر، اظهار کرد: سال گذشته واقعا با شرایط نامناسبی که چمن و نور ورزشگاه اروندان خرمشهر داشت، مجبور شدیم که بازی فینال را در آن‌جا برگزار کنیم ولی مدیرکل وررش و جوانان خوزستان قول داد که امسال مشکل چمن و نور این ورزشگاه را برطرف کند.

او افزود: امسال نیز تاکنون دو بار از این ورزشگاه بازدید داشتم و گویا کار از پیمکانکار قبلی گرفته شده و پیمانکار جدید نیز معرفی شده است و ان‌شاءالله که کارها برای برطرف شدن مشکلات این ورزشگاه به خوبی انجام شود.
رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اسفندماه نیز مجددا از این ورزشگاه بازدید می‌کنیم و اگر چمن و نور آن مناسب بود که مسابقه برگزار می‌شود، در غیر این‌صورت نمی‌گذاریم بازی فینال در ورزشگاه اروندان خرمشهر انجام شود. بعد از بازی فینال سال گذشته و هم‌چنین موقع قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی سال جاری نیز این موضوع را گفتیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در ایران تا چه اندازه نسبت به بلندگوهای دستی که هواداران با خود به ورزشگاه می‌آورند و در برخی مواقع در امر برگزاری مسابقه خلل ایجاد می‌کنند، حساسیت وجود دارد؟ عنوان کرد: قانون می‌گوید وجود بلندگوی دستی بین هواداران هیچ اشکالی ندارد ولی اگر آن نفری که از آن استفاده می‌کند، با آن به فحاشی بپردازد یا به حریف بی‌احترامی کند از آن جلوگیری می‌کنیم.
فتاحی افزود: در تیم‌های نفت‌مسجدسلیمان و سپاهان اصفهان نیز مواردی را داشتیم که از بلندگوی ورزشگاه برای این کار استفاده می‌شد و باتوجه به این‌که کار خلاف است، ناظر ما هم متوجه شد و بازی را قطع کرد و هم‌چنین تیم‌ها جریمه شدند.
او هم‌چنین درباره برگزار شدن یا نشدن بازی‌ها در شرایطی که وضعیت آب‌وهوا مساعد نیست نیز توضیح داد:‌ طبق اعلام کمیته پزشکی اگر ذرات معلق در هوا تا حد ۲۰۰ میکرون باشد ما می‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم و آلودگی هوا به این معنا نیست که اگر مدارس صبح تعطیل شدند، بازی که قرار است شب باشد هم برگزار نشود؛ سال گذشته بازی در اهواز قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود که وقتی با مسوولان مربوطه صحبت کردیم، گفتند آلودگی هوا در شب کم‌تر می‌شود که به همین صورت هم شد و ما بازی را ساعت ۱۹ برگزار کردیم و در تهران هم برعکس این کار را انجام دادیم و دیداری که قرار بود عصر باشد را زودتر برگزار کردیم.
رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه با تاکید بر این‌که طرفداران تیم‌ها باید با بلیت وارد ورزشگاه شوند، درباره رایگان شدن بازی‌ها از سوی باشگاه‌ها، گفت: آیین‌نامه بلیت فروشی تدوین شده و به باشگاه در لیگ‌های برتر، دسته یک و لیگ دو نیز ابلاغ شد. در لیگ برتر خود باشگاه‌ها باید بلیت فروشی کنند و اگر بخواهند می‌توانند این کار را به هیات فوتبال یا یک شرکت دیگر واگذار کنند که تمام مسوولیت اعم از چاپ و توزیع بلیت نیز با خودشان است و فقط ناظر ما تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها را حساب می‌کند و براساس آن، ۲۰ درصد از سهم سازمان لیگ، فدراسیون و هیات فوتبال از محل در آمد باشگاه کسر می‌شود.
وی افزود: هیچ بازی بدون بلیت فروشی نیست و آن باشگاه نمی‌تواند بازی را رایگان اعلام کند و اگر می‌خواهد به این صورت باشد باید هر تعداد بلیت را که می‌خواهد تهیه و در اختیار تماشاگران خود بگذارد تا آن‌ها با بلیت وارد ورزشگاه شوند. هر ساله قیمت‌ بلیت نیز از سوی سازمان لیگ اعلام می‌شود و باشگاه‌ها در برخی موارد می‌توانند قیمت‌ها را کم‌تر کنند ولی طرفداران حتما باید با بلیت وارد ورزشگاه‌ها شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس