کد خبر 827390
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
فرودگاه یمن

همزمان با درگیری‌های شدید در «عدن» در جنوب یمن، عربستان و امارات هیأتی مشترک به جنوب یمن اعزام کردند تا وضعیت را آرام کند.

به گزارش مشرق، هیأتی نظامی امنیتی مشترک میان عربستان و امارات عربی متحده برای آرام کردن درگیری‌ها در «عدن»، به جنوب یمن اعزام شد.

خبرگزاری امارات (وام)، امروز پنجشنبه گزارش کرد که این هیأت روز چهارشنبه به جنوب یمن اعزام شده و در دیدار با طرف‌های مختلف‌، خواستار توقف تبادل آتش و بازگشت زندگی به وضعیت عادی و تمرکز به جنگ با «حوثی‌های ایرانی» شده است. 

بیشتر بخوانید:

نگرانی عربستان از سقوط عدن

واکنش انصارالله به توطئه جدید در «عدن»

هیأت سعودی اماراتی تأکید کرده است که «آنچه (در عدن) رخ داده، در خدمت مأموریت ائتلاف عربی برای تکمیل آزادسازی اراضی یمن» نیست. 

درگیری‌ها در عدن که به گفته گزارش‌های متعدد خبری میان شبه‌نظامیان وابسته به عربستان (وابسته به دولت مستعفی هادی) و شبه‌نظامیان وابسته به امارات (نیروهای هیأت انتقالی جنوب) رخ داد، از روز یکشنبه گذشته آغاز شد و تا محاصره کاخ ریاست جمهوری پیش رفت. 

در حالی که ریاض و ابوظبی در حال جنگ با مردم و ارتش یمن هستند، اعضای هیأت مشترک سعودی اماراتی مدعی‌ شده‌اند که آنها تا «آزادسازی کامل خاک یمن» در کنار یمن باقی‌ می‌مانند و مأموریت ائتلاف عربی عربستان، بازگرداندن «قدرت مشروع» به دولت «عبد ربه منصور هادی» و بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور است. 

درگیری بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان با هدف نفوذ بیشتر در مناطق جنوبی یمن به‌ویژه شهر مهم عدن، تا آنجا شدت گرفت که بیش از ۲۲۰ نفر از طرفین درگیری ظرف دو روز کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات هستند، طی روزهای گذشته از پایگاه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن عقب نشسته‌اند و کنترل آن را به رهبران سلفی که وساطت میان این شورا و دولت مستعفی را رهبری می‌کنند، تحویل داده‌اند.

شورای انتقالی جنوبی یمن در ماه می سال گذشته (۲۰۱۷) با حمایت امارات تشکیل شد و یکی از اهداف اصلی این شورا اجرای طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس