محمدحسین مقیمی

استاندار تهران با اشاره به لزوم ساماندهی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر گفت: کاهش ۷۰ درصدی آلودگی هوا با اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده محقق می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشست برنامه‌ریزی استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استان و شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به طرح رئیس‌جمهور پیرامون جایگزینی خودروهای فرسوده اظهار داشت:‌ در قالب این طرح در مدت ۳ تا ۵ سال کل خودروهای فرسوده شامل کامیوت، مینی‌بوس، موتورسیکلت و خودروهای سواری می‌بایست از رده خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

عکس/ وضع آلودگی هوای تهران

طرح ترافیک جدید باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، ۷۰ درصد از آلودگی شهرها را کاهش می‌دهد

وی بیان کرد: طرح جایگزین کردن خودروهای فرسوده که از محل صرفه‌جویی انرژی سوخت تأمین می‌شود با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار از سوی وزارت نفت عملیاتی می‌شود، که علاوه بر ایجاد اشتغال، حدود ۷۰ درصد از آلودگی شهرها را نیز کاهش می‌دهد.

۲۶۰۰ محله در استان تهران بازآفرینی می‌شود

استاندار تهران همچنین با اشاره به طرح بازآفرینی شهری که با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر اجرا می‌شود افزود: شاخصه زندگی در این مناطق به ویژه در بافت‌هایی که تنها یک خانواده سکونت دارند بسیار پایین و غیرسالم است؛ از اینرو در اجرای این طرح قرار است در قالب دو برنامه ۲۶۰۰ محله بازآفرینی و احیا شوند.

مقیمی تصریح کرد:‌ احیای سطح بازآفرینی زندگی مردم، ایجاد اشتغال و فعال شدن کارخانه‌های صنعتی و مهم‌تر از آن بحث مقاوم‌سازی از جمله مواردی است که در بافت فرسوده به دنبال می‌شود.

سهم استان تهران از بافت فرسوده ۳۰ تا ۳۵ درصد است

وی همچنین با اشاره به اشتغال‌زایی ناشی از احیای بافت فرسوده در استان تهران گفت:‌ با توجه به محدودیت منابع ظرف چهار یا پنج سال این طرح اجرا ‌شود، سهم استان تهران از بافت فرسوده ۳۰ تا ۳۵ درصد است که چهار و نیم میلیون شامل دو میلیون نفر در شهر تهران و دو و نیم میلیون نفر در شهرستان‌های استان تهران را شامل می‌شود.

جذب بخش خصوصی اولویت نخست در احیای بافت فرسوده است

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید در بافت‌های حاشیه‌ای تلاش کنیم تا سهم بیشتری برای استان تهران دریافت کنیم اظهار داشت:

شهردارها و دهیار باید در این زمینه فعال شوند، شناسایی زمین‌ها و شناسایی توسعه‌گران باید مورد توجه قرار گیرد و به دنبال جذب شرکت‌های خصوصی رفت تا با صدور آئین‌نامه‌های لازم و تسریع در فرایند کار، علاوه بر ایجاد اشتغال، سهم بیشتری هم برای تهران دریافت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل بافت حاشیه‌ای و بافت فرسوده‌ است، در روستاها باید هر ساله ۱۰ درصد مقاوم‌سازی می‌کردیم که متأسفانه به دلیل عدم استقبال مردم این امر تاکنون محقق نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    0 0
    ناتمامی چاه ویل خودرو های فرسوده شده فضیه تسلسل و بی نتیجه ای است معلوم است همه خودروها فرسوده می شوند حتی خودروهای میلیاردی- قیمت خودرو را پائین نگهدارید مثل سایر کشورها با پایان عمر قانونی خودرو کارخانه هاسریعا برای خودرو خودشان به مشتریان جایگزین بدهند تهیه خودرو نو راحت و ارزان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس