به گزارش مشرق، مدل رودستر این خودرو نیز با قیمت ۳۲۱ هزار دلار وارد بازار خواهد شد که در مقایسه با مدل چهارچرخ محرک دارای ۶۷ هزار دلار قیمت کمتری است. مدل کوپهی آئودی R۸ V۱۰ RWS نیز در مقایسه با مدل چهارچرخ محرک خود ۶۷ هزار دلار ارزان تر است.
به گفتهی آئودی این خودرو در ۵۰ درصد قطعات خود با خودروی مسابقه ای R۸ LMS که مخصوص مسابقات GT۳ است یکسان است. البته این مورد چندان جای تعجبی ندارد چون هرچه باشد خود این خودروی مسابقه ای نیز بر اساس پلتفرم مدل خیابانی R۸ ساخته شده است.
قدرت مورد نیاز آئودی R۸ V۱۰ RWS از یک نیروگاه ۱۰ سیلندر وی شکل به حجم ۵.۲ لیتر تامین می شود که ۵۳۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این میزان گشتاور به چرخ های عقبی نیز از یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته استفاده شده است که R۸ V۱۰ RWS را قادر می سازد در عرض ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
اما برای مقایسه باید اشاره ای نیز به آئودی R۸ V۱۰ Plus کنیم که با موتوری با حجم مشابه اما ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما مدل استاندارد R۸ دارای قدرت و گشتاور یکسانی با مدل R۸ V۱۰ RWS است.
آئودی R۸ V۱۰ RWS یک مدل تولید محدود است و در نقایسه با مدل استاندارد نیز ۵۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد. آئودی در این خودرو برای بهبود هندلینگ و پایداری بخش عقبی خودرو اقدام به تیونینگ دوباره شاسی خودرو کرده است.
از این خودرو تنها به تعداد ۹۹۹ دستگاه به تولید خواهد رسید که همگی آنها دارای یک پلاک مخصوص هستند که شماره مدل تولید شده را نشان می دهد.
از تغییرات ظاهری این مدل نیز باید به چراغ های جلو و عقب LED، رنگ آمیزی خاص بدنه همانند خودروهای مسابقه ای و یک سیستم اگزوز جدید را نام برد.
منبع: خودروبانک